[mk3] Katalizator 2.0 8V 2 sondy problem..

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

[mk3] Katalizator 2.0 8V 2 sondy problem..

Post autor: Bakamura » śr sie 17, 2011 08:10

Witam.

Jakiś czas temu zawitał u mnie silnik z mk3 USA. Silnik 2.0 8V wyladował w mk2. Mam pytanie ponieważ katalizator jest w nim naprawdę spory i obniżenie auta wiąże sie z dużym ryzykiem przychaczenia gdzieś. Robiłem układ wydechowy i nie mozna podnieść go już bardziej a i tak jest sporo niżej od sanek. Katalizator posiada dwie sondy. Ostatnio odpiąłem ta za katalizatorem i obserwowałem co się dzieje. W pracy silnika zaraz po odłączeniu żadnych zmian, spalanie też zauważalnie nie zmieniło się. Dlatego rodzi sie moje pytanie. Moge go usunąć lub dać jakiś inny na jedną sondę?

Dodam że auto jeździ na LPG jeśli miałoby miec to znaczenie.

Sprawa dla mnie dość istotna bo auto stoi jak koza na profilu 65 :)

Bedę wdzięczny za fachowe porady i wskazówki..
Ostatnio zmieniony pn lip 09, 2012 23:49 przez Bakamura, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

/[mk3] Katalizator 2.0 8V 2 sondy problem..

Post autor: Paweł Marek » śr sie 17, 2011 09:10

podaj typ silnika i rocznik, przepatrzyłem na schematach i w jedynym 2.0 z mk3 o jakim słyszałem czyli ABA widze jedną sondę. W każdym razie jeśli ta druga jest sonda kontrolna to zawsze można ją usunąć i jeśli sinik tego wymaga (czego nie wiem) to wkręcić ją w odpowiednią tulejke przyspawana w inne miejsce za katem, albo jakoś elektronicznie ocyganić żeby check się nie zapalał.

Poprawka, sonda kontrolna jest w ABA po 95, więc jak wyżej napisałem. Tu sporo info o ABA http://vwts.ru/vw_golf3_1h.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

/[mk3] Katalizator 2.0 8V 2 sondy problem..

Post autor: Bakamura » śr sie 17, 2011 09:45

Paweł Marek, samochód z którego pochodzi silnik jest z 96 roku i posiada dwie sondy.
Paweł Marek pisze:W każdym razie jeśli ta druga jest sonda kontrolna to zawsze można ją usunąć i jeśli sinik tego wymaga (czego nie wiem) to wkręcić ją w odpowiednią tulejke przyspawana w inne miejsce za katem
Jeśli dobrze rozumiem to usuwam sondę.. Gdyby było coś nie tak to wtedy sie martwię i montuję ją odsunietą od spalin w tulejce za katalizatorem. Tak ? :-)

Bo tak jak napisałem w pierwszym poście póki co objawów nie mam negatywnych żadnych.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

/[mk3] Katalizator 2.0 8V 2 sondy problem..

Post autor: Paweł Marek » śr sie 17, 2011 11:49

dokładnie tak zrób nic nie ryzykujesz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

/[mk3] Katalizator 2.0 8V 2 sondy problem..

Post autor: Bakamura » pt lip 06, 2012 23:53

Dla potomnych. W silniku ABA po wyrzuceniu drugiej sondy nic się nie dzieje :)

Dziś tłumikarz urwał pierwszą sondę i przynajmniej na gazie różnicy też nie widzę, ale polutuję kable aby było skoro nie przeszkadzało :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości