Witam.
Jakiś czas temu zawitał u mnie silnik z mk3 USA. Silnik 2.0 8V wyladował w mk2. Mam pytanie ponieważ katalizator jest w nim naprawdę spory i obniżenie auta wiąże sie z dużym ryzykiem przychaczenia gdzieś. Robiłem układ wydechowy i nie mozna podnieść go już bardziej a i tak jest sporo niżej od sanek. Katalizator posiada dwie sondy. Ostatnio odpiąłem ta za katalizatorem i obserwowałem co się dzieje. W pracy silnika zaraz po odłączeniu żadnych zmian, spalanie też zauważalnie nie zmieniło się. Dlatego rodzi sie moje pytanie. Moge go usunąć lub dać jakiś inny na jedną sondę?
Dodam że auto jeździ na LPG jeśli miałoby miec to znaczenie.
Sprawa dla mnie dość istotna bo auto stoi jak koza na profilu 65
Bedę wdzięczny za fachowe porady i wskazówki..
[mk3] Katalizator 2.0 8V 2 sondy problem..
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] Katalizator 2.0 8V 2 sondy problem..
Ostatnio zmieniony pn lip 09, 2012 23:49 przez Bakamura, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
/[mk3] Katalizator 2.0 8V 2 sondy problem..
podaj typ silnika i rocznik, przepatrzyłem na schematach i w jedynym 2.0 z mk3 o jakim słyszałem czyli ABA widze jedną sondę. W każdym razie jeśli ta druga jest sonda kontrolna to zawsze można ją usunąć i jeśli sinik tego wymaga (czego nie wiem) to wkręcić ją w odpowiednią tulejke przyspawana w inne miejsce za katem, albo jakoś elektronicznie ocyganić żeby check się nie zapalał.
Poprawka, sonda kontrolna jest w ABA po 95, więc jak wyżej napisałem. Tu sporo info o ABA http://vwts.ru/vw_golf3_1h.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Poprawka, sonda kontrolna jest w ABA po 95, więc jak wyżej napisałem. Tu sporo info o ABA http://vwts.ru/vw_golf3_1h.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
/[mk3] Katalizator 2.0 8V 2 sondy problem..
Paweł Marek, samochód z którego pochodzi silnik jest z 96 roku i posiada dwie sondy.
Bo tak jak napisałem w pierwszym poście póki co objawów nie mam negatywnych żadnych.
Jeśli dobrze rozumiem to usuwam sondę.. Gdyby było coś nie tak to wtedy sie martwię i montuję ją odsunietą od spalin w tulejce za katalizatorem. Tak ?Paweł Marek pisze:W każdym razie jeśli ta druga jest sonda kontrolna to zawsze można ją usunąć i jeśli sinik tego wymaga (czego nie wiem) to wkręcić ją w odpowiednią tulejke przyspawana w inne miejsce za katem
Bo tak jak napisałem w pierwszym poście póki co objawów nie mam negatywnych żadnych.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
/[mk3] Katalizator 2.0 8V 2 sondy problem..
dokładnie tak zrób nic nie ryzykujesz
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
/[mk3] Katalizator 2.0 8V 2 sondy problem..
Dla potomnych. W silniku ABA po wyrzuceniu drugiej sondy nic się nie dzieje
Dziś tłumikarz urwał pierwszą sondę i przynajmniej na gazie różnicy też nie widzę, ale polutuję kable aby było skoro nie przeszkadzało
Dziś tłumikarz urwał pierwszą sondę i przynajmniej na gazie różnicy też nie widzę, ale polutuję kable aby było skoro nie przeszkadzało
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości