abf podbiera olej po kpt.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DaVeY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 21, 2011 16:12

abf podbiera olej po kpt.

Post autor: DaVeY » ndz cze 03, 2012 13:56

Witam...
przegladalem forum ale raczej nie widzialem tematu z problemem zwiazanym z moim, dlatego zakladam nowy...

W wrzesniu ubeglego roku postaniowilem wyremontowac motor 2.0 abf w swoim goferze gti,
Z racji tego ze poprzedni byl zajechany na gazie i zarl tony oleju w dodatku mineralnego ale to sprawka poprzedniego wlascieciela...
A wiec rozebralem motor na czesci pierwsze blok poszedl do obrobki bo tloki po zdjeciu glowicy chodzily w bloku jak stara k... :)
niestety okazalo sie ze nadwymiarowe tloki sa juz niedostepne, a wiec rozwiercilem blok stulejowalem go i zlozylem na nominalach seryjnych nurel-a,
z reszta tak jak to bylo ori, oczywiscie slizgi nowe (klbnscht) wal wyprostowany panewy glowne przestzrelone new zawory (16) gniazda uszcz. itp itp, generalnie wszystko od a do z, caly dol nowy,
po zlozeniu wszystko ladnie i rowno gralo z reszta do dzis, no tylko jest jeden problem, po okresie docierania (12 tys.), no jak chyba kazdy wlascieciel gti lubie sobie przedmuchac motor, no i tu sie pojawia problem pomimo tej calej kapitalki podbiera olej zwlaszcza powyzej 3500/4000 obr. w zwyz nie sa to duze ilosci ale jednak, teoretycznie jest wszystko ok sprezanie mierzylem niedawno srednio po 12,5 ->13 bar. z reszta czuc te moc, tez nie jestem jakims tam laikiem w tej dziedzinie wszystko skladalem sam z duza dokladnoscia i precyzja bez tzw. PAPRACTWA, wiemy o co chodzi... :) i teraz wysuwa sie pytanie co z tym zrobic bo ja juz sam nie wiem, czy po obrobce gdzies skopali robote z wymiarami, czy mu zalac gestszy olej a jak tak to jaki proponujecie ? obecnie jest na mobil1 5w50 peak life, ja juz sam nie wiem wkorzony na to wszystko troche jestem, bo utopilem w ten motor troche kasy no i troche lipa, dlatego licze na wasze doswiadczenie i podpowiedzi bo mi juz rece opadaja...



Awatar użytkownika
maroxxx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 335
Rejestracja: sob gru 31, 2005 14:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

abf podbiera olej po kpt.

Post autor: maroxxx » sob cze 23, 2012 00:29

A jak wygląda sprawa z prowadnicami zaworowymi? były wymieniane? nie puszcza ci dymu przy odpalaniu? Bo podejrzewam iż dół ci może trzymać, natomiast głowicą może puszczać


Mój fire & Ice
Obrazek
&
Mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=461343

ozzy1979

abf podbiera olej po kpt.

Post autor: ozzy1979 » sob cze 23, 2012 16:51

DaVeY pisze:obecnie jest na mobil1 5w50 peak life
Olej masz najlepszy z mozliwych, nie ma sensu go zmieniać. Jest to olej o podwyższonej odporności na zrywanie filmu olejowego (duża lepkość w temp pracy silnika oraz dośc duża wartość HTHS) przeznaczony do maksymalnej ochrony silnika przy ostrym butowaniu. Spokojnie wygrywa z Castrolem 10W60 jeśli chodzi o skuteczność. Ale skoro go bierze 9przede wszystkim ile bierze??), to masz coś ewidentnie skopane przy remoncie. Wex kolegę, niech jedzie za tobą i obserwuje wydech, a ty pobutuj go na biegach (but do 4000-4500 obr, potem np. 3000 obr, redukacja na nizszy bieg i but). Jesli zobaczy, że przy butowaniu kopci to masz odpowiedz, że jest coś skopane na drodze tłok-cylinder. Nie zmieniaj oleju, bo nie ma sensu. No, chyba, że na Motula rajdowego typu 20W60 :-P Sam od wielu lata latam Mk2 na Mobilu 5W50.



DaVeY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 21, 2011 16:12

abf podbiera olej po kpt.

Post autor: DaVeY » ndz cze 24, 2012 16:31

Jesli chodzi o glowice tez byla regenerowana, gniazda, prowadnice, zawory, uszcz. nowe, samoregulatory zostaly tylko stare ale je trzeba wymienic bo troche klepia przy odpalaniu na tym oleju, ale sporo wczesniej jezdzily na 15w40 a pozatym sa chyba jeszcze od poczatku, bede je wymienial teraz lacznie z lancuchem, nie zrobilem tego odrazu bo mi sie juz wtedy zaczela konczyc gotowka na ta cala akcje.....a badziewia nie bede wkladal.
Ale ostatnio zagladalem do swiec i chyba juz wiem gdzie "puszcza" 4 cylinder... ;/;/ (nagar z oleju na swiecy)
a z tym braniem to jest tak ze im wiecej buta ( 4000 ->....) tym wiecej ubywa...;/;/
a na 10 tys srednio tego oleju lyka 1.5 do 2.0 litra, zalezy jak czesto i duzo go butuje...
generalnie do 3 tys. jest lajt, wyzej jest problem....
No i teraz tak zakladajac ze na 4 puszcza olej, co co teraz z tym robic? uszczelniac to gestszym olejem ? np tym motulem, bo rozbierania tego wszystkiego od nowa raczej nie wchodzi w gre (za duzy koszt, i kto to pokryje?)
A swoja droga to ja podjade do tych paprokow co obrabiali blok i sprzedam im tam kilka slow o od siebie.....
a ten Motul 20w60 dal by rade cos tam bardziej to uszcelnic ? bo w specyfikacji olei to nie mam za duzego rozeznania...



ozzy1979

Sprawa prosta

Post autor: ozzy1979 » ndz cze 24, 2012 17:13

jedziesz do tych, którzy spaprali robotę i żądasz naprawy gwarancyjnej - chyba dostałeś jakąś gwarancję na usługę? Metoda z olejem o dużej lepkości to głupota - olej Motula wymieniłem w formie żartu (to olej typowo wyczynowy do rajdów, o dużej lepkości w temp pracy silnika, nie wiem, czy silnik twój nie miałby ptoblemów z pracą). Przyczynę brania oleju ZAWSZE nalezy usunąć na drodze naprawy/uszczelnienia silnika, a nie przechodząc na olej o wyższej lepkości. Olej, który teraz lejesz jest aż nadto dobry, wręcz wybitnie dobry, ale jak jest spartolony silnik to nawet taki olej będzie spalany. Jez do partacza i zażądaj naprawy. Oleju o tej lepkości nie ma prawa ubywać w takiej ilości w takim silniku przy takiej jeździe. Uwierz mi, ten olej wytrzymuje nie takie jazdy.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

abf podbiera olej po kpt.

Post autor: oldstaszek » ndz cze 24, 2012 20:30

DaVeY pisze:No i teraz tak zakladajac ze na 4 puszcza olej, co co teraz z tym robic?
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2012 08:00 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

ozzy1979

abf podbiera olej po kpt.

Post autor: ozzy1979 » ndz cze 24, 2012 20:56

oldstaszek pisze: są takie preparaty(broń Boże motodokto -cośtam)
A jakież to cudowne preparaty ograniczają zuzycie oleju w wychałowanym silniku i na jakiej zasadzie?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

abf podbiera olej po kpt.

Post autor: oldstaszek » pn cze 25, 2012 08:42

ozzy1979 pisze:A jakież to cudowne preparaty
:pub:
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2012 08:16 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 2 razy.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

ozzy1979

abf podbiera olej po kpt.

Post autor: ozzy1979 » pn cze 25, 2012 15:04

oldstaszek pisze:Nie widzę potrzeby w wyjaśnianiu zjawisk fizycznych w otoczeniu warstwy Beilby'ego i poniżej.
A ja bym chętnie poczytał o zjawiskach zachodzących na powierchni metali, w warstwie tlenkowej i bezpostaciowej oraz o tym, jak to się ma do ograniczania zużycia oleju w wychałowanym silniku. Wiedzy nigdy nie dość.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: abf podbiera olej po kpt.

Post autor: oldstaszek » wt cze 26, 2012 08:17

ozzy1979 pisze:
oldstaszek pisze:Nie widzę potrzeby w wyjaśnianiu zjawisk fizycznych w otoczeniu warstwy Beilby'ego i poniżej.
A ja bym chętnie poczytał o zjawiskach zachodzących na powierchni metali, w warstwie tlenkowej i bezpostaciowej oraz o tym, jak to się ma do ograniczania zużycia oleju w wychałowanym silniku. Wiedzy nigdy nie dość.
Zgodnie z propozycją moda - usunąłem swoje zapiski - temat uważam za nieistniejący.
Miłego dnia :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

DaVeY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 21, 2011 16:12

abf podbiera olej po kpt.

Post autor: DaVeY » śr lip 04, 2012 20:18

No najlepiej najszybciej i najpewniej byloby rozebranie spowrotem tego wszystkiego na ich koszt,
tylko ze juz z tego miejsca wiem ze beda z nimi problemy...
z tego wzgledu iz oni wykonywali tylko obrobke silnika, a calosc od a do z skladalem sam bo wszystko bylo w czesciach... oczywiscie motor poskladany jest prawidlowo,
ale jak znam zycie goscie beda sie bronic tym iz silnik byl skladany przez niewykwalifikowana osobe ktora nie posiada uprawnien na papierze itp itd... znam to z zycia bo kiedys tam kumpel mial podobno sytuacje pozniej rzeczoznawca sie okreslal a i tak nie wygral akcji i niby byla jego wina choc nie byla...
no ale bede atakowal kolesi a jaki bedzie final napisze....
a jakby ktos jeszcze mial jakies koncepcje w tym temacie, chetnie wyslucham... :)



dam18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pn cze 11, 2012 09:26

abf podbiera olej po kpt.

Post autor: dam18 » śr lip 04, 2012 20:55

Załatw sobie kwitek z warsztatu, że oni robili remont. Da się załatwić takie rzeczy.



DaVeY
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 21, 2011 16:12

abf podbiera olej po kpt.

Post autor: DaVeY » śr paź 10, 2012 21:00

Tak wlasnie teraz kombinuje, ide w tym kierunku, mam juz goscia ktory mi wystawi kwitek na usluge zlezenia silnika,
i pozniej podjade do tych "geniuszy" i zobacze co mi zaproponuja....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości