Golf III nie zapala
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf III nie zapala
Witam,
Mam problem z Golfem III BonJovi 1996r, benzyna 1.6.
Początkowe objawy były takie, że silnik przerywał przy przyśpieszaniu. Sporadycznie i na krótko. Aż w trakcie jazdy całkiem zgasł i nie chce już odpalić.
Był u mechanika. Pompa paliwa podaje paliwo (była wymieniana miesiąc temu), iskra jest (dzisiaj wymieniłem cewkę zapłonową).
Mechanik powiedział że nie idą sygnały na wtryskiwacze. Podłączyłem się z oscyloskopem - sygnały idą.
Dla pewności rozebrałem część silnika, wyjąłem wtryskiwacze i podłączyłem wszystko na zewnątrz - paliwo z wtryskiwaczy "psika".
Tak więc: pompa paliwa jest OK (wymieniona), cewka OK (wymieniona), iskry na świecach są, paliwo przez wtryskiwacze
jest podawane a mimo to nie odpala.
Silnik to AEK lub AFT lub AKS - nie mogę znaleźć oznaczenia a chyba tylko te pasują.
Komputerek to Siemens 5WP4 206, SME-N.
Na pinie 2 mam sygnały dla wtryskiwacza nr 1, na pinie 48 dla wtryskiwacza nr 4.
Podejrzewam jeszcze czujnik Halla ale mam pytanie - ile czujników jest w tym aucie?
Mam 4 cylindry i 4 wtryskiwacze. Cewka zapłonowa musi dostawać sygnał po kolei dla każdego cylindra, ale jej jest obojętne
na którą aktualnie świece ma podać iskrę bo to rozdziela palec przerywacza. Natomiast komputer potrzebuje 2 sygnały:
jeden który mu powie że aktualnie ma otworzyć wtryskiwacz nr 1, oraz drugi sygnał mówiący że ma podać sygnał na
wtryskiwacz kolejny. No chyba że komputer tylko na podstawie jednego sygnału wylicza odstęp czasowy kiedy ma
podawać napięcie na kolejne wtryskiwacze - mierzy czas między dwoma kolejnymi sygnałami z jednego cylindra.
Bo taki sygnał znalazłem na jednym z pinów komputera - chyba idzie z czujnika który jest pod palcem przerywacza.
Czy ktoś mógłby podrzucić kawałek schematu do komputerka - co na których pinach powinienem mieć.
Pozdrawiam,
SM
Mam problem z Golfem III BonJovi 1996r, benzyna 1.6.
Początkowe objawy były takie, że silnik przerywał przy przyśpieszaniu. Sporadycznie i na krótko. Aż w trakcie jazdy całkiem zgasł i nie chce już odpalić.
Był u mechanika. Pompa paliwa podaje paliwo (była wymieniana miesiąc temu), iskra jest (dzisiaj wymieniłem cewkę zapłonową).
Mechanik powiedział że nie idą sygnały na wtryskiwacze. Podłączyłem się z oscyloskopem - sygnały idą.
Dla pewności rozebrałem część silnika, wyjąłem wtryskiwacze i podłączyłem wszystko na zewnątrz - paliwo z wtryskiwaczy "psika".
Tak więc: pompa paliwa jest OK (wymieniona), cewka OK (wymieniona), iskry na świecach są, paliwo przez wtryskiwacze
jest podawane a mimo to nie odpala.
Silnik to AEK lub AFT lub AKS - nie mogę znaleźć oznaczenia a chyba tylko te pasują.
Komputerek to Siemens 5WP4 206, SME-N.
Na pinie 2 mam sygnały dla wtryskiwacza nr 1, na pinie 48 dla wtryskiwacza nr 4.
Podejrzewam jeszcze czujnik Halla ale mam pytanie - ile czujników jest w tym aucie?
Mam 4 cylindry i 4 wtryskiwacze. Cewka zapłonowa musi dostawać sygnał po kolei dla każdego cylindra, ale jej jest obojętne
na którą aktualnie świece ma podać iskrę bo to rozdziela palec przerywacza. Natomiast komputer potrzebuje 2 sygnały:
jeden który mu powie że aktualnie ma otworzyć wtryskiwacz nr 1, oraz drugi sygnał mówiący że ma podać sygnał na
wtryskiwacz kolejny. No chyba że komputer tylko na podstawie jednego sygnału wylicza odstęp czasowy kiedy ma
podawać napięcie na kolejne wtryskiwacze - mierzy czas między dwoma kolejnymi sygnałami z jednego cylindra.
Bo taki sygnał znalazłem na jednym z pinów komputera - chyba idzie z czujnika który jest pod palcem przerywacza.
Czy ktoś mógłby podrzucić kawałek schematu do komputerka - co na których pinach powinienem mieć.
Pozdrawiam,
SM
Golf III nie zapala
c.d.
mam jakąś tam książkę do golfa. nie ma tam mojego silnika, ale jest inny z wtryskiem wielopunktowym i czujnikiem halla w rozdzielaczu. piszą że czujnik daje cztery impulsy - po jednym dla każdego cylindra - czyli tak jak potrzebuje tego cewka wysokiego napięcia, ale ani słowa skąd komputer od wtrysku wie o który cylinder (wtryskiwacz) w danej chwili chodzi.
sm
mam jakąś tam książkę do golfa. nie ma tam mojego silnika, ale jest inny z wtryskiem wielopunktowym i czujnikiem halla w rozdzielaczu. piszą że czujnik daje cztery impulsy - po jednym dla każdego cylindra - czyli tak jak potrzebuje tego cewka wysokiego napięcia, ale ani słowa skąd komputer od wtrysku wie o który cylinder (wtryskiwacz) w danej chwili chodzi.
sm
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Golf III nie zapala
Kolejność bym przyjął taką: kontrola ustawienia rozrządu, kontrola ustawienia aparatu zapłonowego, kontrola ciśnienia paliwa, diagnoza komputerowa VAG. Czujnik Halla to własnie ten pod palcem. ALe jest jeszcze czujnik położenia wału korbowego, na podstwie sygnału z niego tworzy się iskra - więc u ciebie działa. A czujnik halla wykorzystywany jest przez sterownik łącznie a czuijnikiem wału żeby sobie wyliczył odpowiednie kąty wyprzedzenia zapłonu. Coś sie być moze rozsynchronizowało, może aparat wyjmowąłeś i włożyłeś nie tak jak trzeba , albo kable są w złej kolejności Trzeba właściwie na znaki włożyc aparat potem wspomóc się Vagiem
poczytaj tu masz parę info jeszcze http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1683328" onclick="window.open(this.href);return false;
poczytaj tu masz parę info jeszcze http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1683328" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Golf III nie zapala
"Czujnik Halla to własnie ten pod palcem. ALe jest jeszcze czujnik położenia wału korbowego"
O właśnie tej informacji mi brakowało! Właśnie tak mi wychodzi że ten czujnik Halla pod palcem daje jeden impuls na cztery cylindry (czyli wyznacza moment np. pierwszego cylindra) a ten na wale (skoro steruje cewką) daje cztery impulsy - po jednym na każdy cylinder. Rozumiem że i tak oba sygnały przechodzą przez komputer a dopiero z niego na cewkę wysokiego napięcia żeby wraz z obrotami zmieniać kąt zapłonu?
kontrola rozrządu, ustawienie aparatu zapłonowego - zrobione (mechanik poprawił naciąg paska rozrządu, ustawił aparat zapłonowy, sprawdził pompę - stwierdził że nie ma sygnałów na wtryskiwacze)
pompa paliwa wymieniona miesiąc temu
cewka zapłonowa - nowa
VAG nie pokazuje żadnych błędów
oscyloskopem sprawdziłem - sygnały na wtryskiwacze idą, potem rozebrałem je i sprawdziłem czy plują paliwem - jest OK - pompa pompuje, wtryskiwacze sikają
wyjmowałem świece - iskry są. dodatkowo mieszałem nawet kablami wysokiego napięcia, a nawet pominąłem rozdzielacz i wyjście cewki podłączyłem bezpośrednio na jedną świecę - chciałem żeby w którymkolwiek momencie chociaż coś "strzeliło" na jednym cylindrze - i nic.
czyli iskra jest, wtryskiwacze paliwo podają a samochód nie pali. nie wiem czy to możliwe żeby komputer aż tak się rozjechał że podaje impuls na cewkę nie wtedy kiedy trzeba (np. w momencie wydechu), czy też wtryskiwacze uruchamia w złym momencie.
byłbym wdzięczny jakby ktoś wrzucił co jest na którym pinie kompa - wiem że na pinie 2 na pewno mam pierwszy wtryskiwacz.
sm
O właśnie tej informacji mi brakowało! Właśnie tak mi wychodzi że ten czujnik Halla pod palcem daje jeden impuls na cztery cylindry (czyli wyznacza moment np. pierwszego cylindra) a ten na wale (skoro steruje cewką) daje cztery impulsy - po jednym na każdy cylinder. Rozumiem że i tak oba sygnały przechodzą przez komputer a dopiero z niego na cewkę wysokiego napięcia żeby wraz z obrotami zmieniać kąt zapłonu?
kontrola rozrządu, ustawienie aparatu zapłonowego - zrobione (mechanik poprawił naciąg paska rozrządu, ustawił aparat zapłonowy, sprawdził pompę - stwierdził że nie ma sygnałów na wtryskiwacze)
pompa paliwa wymieniona miesiąc temu
cewka zapłonowa - nowa
VAG nie pokazuje żadnych błędów
oscyloskopem sprawdziłem - sygnały na wtryskiwacze idą, potem rozebrałem je i sprawdziłem czy plują paliwem - jest OK - pompa pompuje, wtryskiwacze sikają
wyjmowałem świece - iskry są. dodatkowo mieszałem nawet kablami wysokiego napięcia, a nawet pominąłem rozdzielacz i wyjście cewki podłączyłem bezpośrednio na jedną świecę - chciałem żeby w którymkolwiek momencie chociaż coś "strzeliło" na jednym cylindrze - i nic.
czyli iskra jest, wtryskiwacze paliwo podają a samochód nie pali. nie wiem czy to możliwe żeby komputer aż tak się rozjechał że podaje impuls na cewkę nie wtedy kiedy trzeba (np. w momencie wydechu), czy też wtryskiwacze uruchamia w złym momencie.
byłbym wdzięczny jakby ktoś wrzucił co jest na którym pinie kompa - wiem że na pinie 2 na pewno mam pierwszy wtryskiwacz.
sm
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Golf III nie zapala
Jeśli nikt wcześniej nie wrzuci to poślę schemat jutro z domu. Ale coś mi tu nie pasuje, powinien cokolwiek zagadać. Nawet na 1 cylindrze. Nasuwa mi sie pomiar kompresji, załóżmy ze zerwał się klin kółka rozrzadu na wale korbowym i przestawiły fazy rozrzadu, więc trzeba sprawdzić zgodność położenia znaków OT na kole pasowym wału i na kole zamachowym. Nie sadze że coś wniesie pinologia ECU skoro VAG nic nie wniósł - zobaczymy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Golf III nie zapala
właśnie trochę posprawdzałem. iskra na świecy prawie biała (jasno niebieska), potem odkręciłem korek przy skrzyni biegów, odnalazłem znacznik (ustawiłem pierwszy cylinder w górnym położeniu). sprawdziłem położenie palca rozdzielacza - chyba jest OK - rysa na obudowie znajduje się w połowie palca rozdzielacza.
te piny ECU pomierzę oscyloskopem cyfrowym. zbiorę sygnały: hall na wale, hall przy rozdzielaczu, sygnał na wzmacniacz cewki, sygnały na cztery wtryskiwacze. zestawie wszystko na jednym wykresie i zobaczymy czy sekwencja sygnałów sterujących jest poprawna.
czy zerwanie tego klina nie spowodowałoby uderzenia tłoków w zawory?
te piny ECU pomierzę oscyloskopem cyfrowym. zbiorę sygnały: hall na wale, hall przy rozdzielaczu, sygnał na wzmacniacz cewki, sygnały na cztery wtryskiwacze. zestawie wszystko na jednym wykresie i zobaczymy czy sekwencja sygnałów sterujących jest poprawna.
czy zerwanie tego klina nie spowodowałoby uderzenia tłoków w zawory?
Golf III nie zapala
zamówiłem i czekam aż dojdzie miernik ciśnienia paliwa. nie jestem do końca pewien czy pompa daje ciśnienie jakie powinna.
kupiłem taką:
http://allegro.pl/pompa-paliwa-vw-golf- ... 91655.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i trochę dziwne by było żeby pochodziła tylko 1,5 miesiąca. poszukam jeszcze na allegro jakieś innej.
mój silnik to chyba AFT więc musi mieć 3.0 bara.
SM
kupiłem taką:
http://allegro.pl/pompa-paliwa-vw-golf- ... 91655.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i trochę dziwne by było żeby pochodziła tylko 1,5 miesiąca. poszukam jeszcze na allegro jakieś innej.
mój silnik to chyba AFT więc musi mieć 3.0 bara.
SM
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Golf III nie zapala
zalezy ile się przekręci po zerwaniu i zależy jaki silnik kolizyjny czy bezkolizyjny, (tego nikt nie wie na pewno który jest jaki W każdym razie u mnie się okręciło jakieś 45 stopni i nic z zaworami się nie stało
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Golf III nie zapala
Golf jak narazie jeździ. Problem jest czysto elektryczny - coś gdzieś przerywa. Na pewno zanikał kontakt z przepustnicą. Jeśli znów zgłupieje, będę szukał dalej. Dziękuję za pomoc!
SM
SM
Re: Golf III nie zapala
czesc
może to być problem taki jak u mnie czyli zimne luty w przekaźniku który steruje pracą silnika (nie pamiętam numeru) Nie pokaze ci komp zadnych błędów bo komputer traktuje to jak byś wyłączył stacyjkę a numery typu "nagłe zgaśnięcie", "nie można zapalić a później nagle wszystko ok" to normalne przy zimnych lutach. Wpierw sprubuj poprawić luty jeżeli bedzie ok to kup nowy w ASO za śmieszne pieniądze i ciesz się jazdą.
pozdrawiam
może to być problem taki jak u mnie czyli zimne luty w przekaźniku który steruje pracą silnika (nie pamiętam numeru) Nie pokaze ci komp zadnych błędów bo komputer traktuje to jak byś wyłączył stacyjkę a numery typu "nagłe zgaśnięcie", "nie można zapalić a później nagle wszystko ok" to normalne przy zimnych lutach. Wpierw sprubuj poprawić luty jeżeli bedzie ok to kup nowy w ASO za śmieszne pieniądze i ciesz się jazdą.
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości