Stawiacie na silniczek krokowy ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1441
- Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
- Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Stawiacie na silniczek krokowy ?
Ten niebieski ? Męczy mnie te pykanie z mono wtrysku, jak dotknę tego krokowego, to na 99% w nim - jak pyknie, to na ułamek sekundy spadną delikatnie obroty, jak jadę np wolno - 1200 obr na pierwszym, drugim biegu, to mocno szarpie, powyżej jest ok. Czy krokowy odpowiada tylko za wolne obroty, czy pracuje cały czas i może tak oddziaływać na pracę silnika ? Takie falowanie delikatne w sumie by mi nie przeszkadzało, żeby nie te wnerwiające poszarpywanie...
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:41
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Stawiacie na silniczek krokowy ?
Dwa górne styki służą do zasilania silnika, podłączając 4-6V w zależności jak podłączysz bieguny to będzie się chował lub wysuwał. Ważniejsze są dwa dolne styki, do nich podłączony jest mikro wyłącznik znajdujący się na końcu wysuwanego ramienia, informuje on sterownik czy naciśnięty jest pedał gazu, czy ramię jest wysunięte i opiera się o przepustnicę, czy za obroty silnika jest odpowiedzialny kierowca czy sterownik. Do dolnych styków należny podłączyć omomierz i sprawdzić czy po naciśnięciu na koniec wysuwanego ranienia (mały ale wyczuwalny ruch końcówki) oporność spadnie do zera a po puszczeniu jest przerwa. Jeżeli zawsze jest przerwa to sterownik głupieje (jest przekonany że cały czas jest naciśnięty pedał gazu), silnik krokowy należy wymienić lub próbować wyczyścić styk ale jest to bardzo trudne gdyż można to zrobić po rozebraniu obudowy i przy użyciu płynów typu "kontakt" do czyszczenia styków.
Stawiacie na silniczek krokowy ?
Stawiam na silnik krokowy.Ale polecałbym kupno używanego oryginału.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:41
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Stawiacie na silniczek krokowy ?
Miałem takie same obiawy i czyszczenie wyłącznia w silniku krokowym rozwiązało problem, co do kupna uzywanego to jak gra totolotka - albo trafisz ze sprawnym przełącznikiem albo nie, sam silniczek jest praktycznie niezniszczalny
Re: Stawiacie na silniczek krokowy ?
Witam, ja mam Golfa III 1.4 na wielopunkcie AEX i podobne objawy. mam pytanko czy przepustnica i silniczek krokowy to jest to samo? bo zaczynam się gubić... muszę coś wymienić a nie wiem czy to jedno i to samo, czy jeśli nie to muszę kupić i silniczek i przepustnicę....
-
- Forum Master
- Posty: 1441
- Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
- Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Stawiacie na silniczek krokowy ?
Niestety, to nie krokowy :/ Została zrobiona podmianka - pracuje identycznie na jednym jak i na drugim. Szarpanie jest cały czas, nawet jak się puści gaz też szarpie. Nie bardzo mam pomysł co dalej, podłączyłem Lambdę, bo mam instalacje zwykłą, na śrubie bez sterownika, a sonda była odpięta, zresetowałem komputer - nic się nie zmieniło. Może teraz nie wchodzą obroty na 2200 a na 1400 - 1600, ale do tego szarpanie i na wolnych nie dość, że faluje, to jakby sobie cichutko strzelał w wydech (oczywiści na pb i lpg to samo).
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:41
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
-
- Forum Master
- Posty: 1441
- Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
- Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Stawiacie na silniczek krokowy ?
Powiem co udało mi się zadziałać Został odpięty całkowicie TPS i żadnego zawieszania się nie ma, wkręca się szybko na obroty i schodzi szybko z nich, chodzi równo. Jedyny problem to na zimnym bardzo niskie obroty po odpaleniu - około 500-600, lub zgaśnie, jak złapie trochę temperatury - jest ok. Wychodzi, że ten TPS jest albo walnięty, albo źle ustawiony. Jak podłączyłem go z powrotem, od razu weszło na 2200 obr/min. Chcę spróbować ustawić TPS - może ktoś zna jakie dokładnie są parametry (wartości) przy ustawianiu ? Jeżeli nie pomoże, to zostanie wymieniona cała przepustnica łącznie z krokowym i TPSem.
Mógł by ktoś podać wartości ustawienia TPS ?
Czy ewentualnie przepustnica z silnika 90 KM będzie pasowała do mojego 75 KM ?
Dzięki
Mógł by ktoś podać wartości ustawienia TPS ?
Czy ewentualnie przepustnica z silnika 90 KM będzie pasowała do mojego 75 KM ?
Dzięki
-
- Forum Master
- Posty: 1441
- Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
- Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
- Kontakt:
Stawiacie na silniczek krokowy ?
Niestety, po wielu próbach regulacji TPS, nie dało żadnego rezultatu :/ Po cofnięciu krokowego napięcie na pinie 1 i 2 wynosi 0,24 V, rośnie bardzo płynnie do 4,74 V i jest miodzio, na pinie 1 i 4 napięcie 0,2 V, rośnie bardzo płynnie do 4,44 V i tu trochę brakuje do granicy wg. informacji jakie znalazłem powinno być od 4,5 do 4,9 V. Jednym słowem chodzi po podpięciu wszystkiego parszywie na wolnych :/ Po prostu sobie strzela cichutko w wydech, chodzi równo, za chwilę strzeli, zafaluje i na LPG i na Pb. Zrobiłem po regulacji TPS reset kompa, odpaliłem na benzynie bez gazu, rozgrzał się, wentylator się załączył i dalej to samo. Robiłem test z dezodorantem i nic - żadnej nieszczelności. Coś sobie pyka w okolicy mono wtrysku cały czas - dzwięk podobny jak w przekaźniku. Na obecną chwilę się poddaję i zostanie wymieniony cały mono, bo tutaj już nic innego nie wymyślę.
Re: Stawiacie na silniczek krokowy ?
Ja jestem posiadaczem 1.8 abs i miałem podobne problemy. Walczyłem z monowtryskiem kupę czasu ale w końcu wymieniłem cały i problemy ucichły. Moim zdaniem u mnie był problem z elektronicznym ssaniem.bogib184 pisze:Niestety, po wielu próbach regulacji TPS, nie dało żadnego rezultatu :/ Po cofnięciu krokowego napięcie na pinie 1 i 2 wynosi 0,24 V, rośnie bardzo płynnie do 4,74 V i jest miodzio, na pinie 1 i 4 napięcie 0,2 V, rośnie bardzo płynnie do 4,44 V i tu trochę brakuje do granicy wg. informacji jakie znalazłem powinno być od 4,5 do 4,9 V. Jednym słowem chodzi po podpięciu wszystkiego parszywie na wolnych :/ Po prostu sobie strzela cichutko w wydech, chodzi równo, za chwilę strzeli, zafaluje i na LPG i na Pb. Zrobiłem po regulacji TPS reset kompa, odpaliłem na benzynie bez gazu, rozgrzał się, wentylator się załączył i dalej to samo. Robiłem test z dezodorantem i nic - żadnej nieszczelności. Coś sobie pyka w okolicy mono wtrysku cały czas - dzwięk podobny jak w przekaźniku. Na obecną chwilę się poddaję i zostanie wymieniony cały mono, bo tutaj już nic innego nie wymyślę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości