Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rady...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rady...

Post autor: nurek20 » pn sty 09, 2012 23:15

Witam
Pacjentem który ma problem jest golf 3 gti 2.0 8v silnik 2E 1994r
Objawy
-Nie równa praca na benzynie telepanie silnikiem
-Zalewanie, bogata mieszanka, smród niespalonego paliwa w kabinie
- Spalanie 50zł starcza na 10 odpaleń przy 2 min pracy na jałowym żeby temperaturę złapał... stanowczo za dużo
Sprawdzone oraz Wymienione
Przepływomierz- pomierzony napiecie rosnie płynnie od do 4,5v klapka nie ociera scieżki w elektronice przepływki całe czujnik temp. powietrza zassysanego sprawny oraz mierzony;/
TPS napięcie rosnie płynnie od 0,6v do 4v w miare otwierania przepustnicy
Czujnik Temp Cieczy sprawny mierzony jego odpięcie powodu zmainę pracy silnika
Przewody podcisnieniowe sprawdzone
Regulator cisnienia paliwa sprawny dla pewnosci wymieniony na drugi oryginalny 3.0 barowy
Zapłon hmm nie umiem jeszcze powiedzieć może elektryk jutro sprawdzi bo auto u niego stoi obecnie
Swiece przewody WN kopułka palec nowe jakies 5k przebiegu
Filtr Powietrza Nowy
Odma szczelna wymieniona
Sonda Lambda Sprawna


Mam prośbę do szanownych kolegów z forum o jakąś pomoc ponieważ zaczynam powoli przegrywać z tym niby prostym jak budowa cepa systemem wtryskowym digifant...
dodam że występowało falowanie obrotów ale udało mi się je zniwelować poprzez ustawienie przepustnicy gdzie szczelina wynosi grubość kartki papieru, falowanie występowało ponieważ tps podawał napiecie 0-0,25v skacząć po podregulowaniu srubką przepustnicy jest ok
Prosił bym o jakieś info może o wtryskiwaczu rozruchowym jego czujniku oraz jak sprawdzić czy nie leje cały czas
Instalacja Gazowa
II Gen Autronic Al 700 na gazie auto pracuje tak jak powinno nie faluje płynnie przyspiesza mieszanka w miare idealna będzie miał regulacje jak kabel przyjdzie spalanie gazu okolo 13L w warszawie

Prosił bym o poradę gdzie znajdę czujnik spalania stukowego oraz czujnik CO w tym silniku bo wujek google nie moze znaleźć



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rady...

Post autor: Paweł Marek » wt sty 10, 2012 01:07

czujnika CO to niema czegoś takiego, chodzi o sondę, jest w katalizatorze i jest podejrzana, być może niefachowo podpięta do instalacji LPG i jej sygnał nie dociera na benzynie do sterownika silnika, mimo że sama w sobie jest dobra . Czujnik stuków masz na bloku z przodu silnika mocowany jedną śrubą do bloku i ma kabel gruby ekranowany. Potem to już chyba będziesz listwę wtryskową wyjmował i patrzył na końcówki wtryskiwaczy czy czyste. A wtryskiwacz rozruchowy to prosta sprawa, zdejm mu wężyk i zatkaj w pewny sposób (3 bary tam jest) będziesz wiedział czy jest winny - bardzo wątpię bo on mało działa niema jak się zepsuć.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rady...

Post autor: nurek20 » wt sty 10, 2012 17:40

Witam, odebrałem dzisiaj samochod od elektryka ( rozrusznik padl ) poprosiłem go o sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu okazało się ze jest ustawione poprawnie... wiec szukałem dalej znowu podpiełem vag w domu patrze na napiecie dla ecu skacze do 20v od zera wyciągnełem przekaźnik 30 nóżka się rusza pod lutowałem napiecie stabilne samochod rzeczywiscie równiej zaczął chodzić ale nie umiem powiedzieć czy idealnie z tego co widziałem w vagu
Napiecie sondy oscyluje na gorącym silniku od 0,01 do 0,87v tyle że czasem ospale potrafi sie zatrzymać na 0,01skacze do 0,03 trwa to okolo 3 sekund i znowu wraca na bogatą i spada wg mnie troche za dlugo ubogą wskazuje

Zainteresował mnie czas wytrysku na biegu jalowym przy 90st. wynosił 1,5msek. czy to dobrze ? podczas jazdy zwiekszał się



nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rady...

Post autor: nurek20 » wt sty 10, 2012 20:07

Byłem teraz go zapalić bo wystygł kompletnie i d.upa dalej go telepie chodzi jak traktor na ciepłym to był zupełnie inny samochod



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rady...

Post autor: jeryk10 » czw sty 12, 2012 10:18

na biegu jałowym na gorącym silniku masz mieć czas wtrysku 2,2 ms


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rady...

Post autor: nurek20 » czw sty 12, 2012 15:58

Witam ponownie
Wydaje mi się że znalazłem rozwiązanie problemu
wkurzony dobrałem sie do elektroniki przepływki na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało ok ale po odpaleniu palec potencjometru był w polowie zakresu pomyślałem żeby go troszkę bliżej początku przesunąć najpierw ręką zmniejszyłem wychylenie i moje uszy usłyszały równą pracę silnika myślę eureka :D poluzowałem śrubkę wcześniej zaznaczając oryginalny naciąg i po 1 ząbku przesuwałem naciąg na coraz mocniejszy silnik coraz równiej pracował... w pewnym momencie dotarłem do punktu gdzie obroty zaczęły się same zwiększać cofnęlem o 2 i teraz na zimnym silnik pracuje równo nie podłączałem jeszcze pod kompa zeby mieszankę zobaczy ucieszyło mnie że nie dymi na czarno :) postanowiłem się przejechać jak się zagrzeje i mojemu zdziwieniu nie było końca jak na 2 biegu gubił trakcje :D niewiedziałem ze jeszcze potrafi tak zapier....:D

Wydaje mi się ze z biegiem czasu spręzyna która jest w przepływce wyciągneła się i przy tej samej ilości powietrza wychylenie było dużo większe a komputer benzynowy przecież sugeruje sie wskazaniami z przepływki jeśli chodzi o mieszankę

Proszę o jakieś komentarze do tego



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rady...

Post autor: jeryk10 » czw sty 12, 2012 21:12

powiem Ci ze po cichu myślałem ze to przepływka miałem podobny temat tez 2,0 2E te same objawy koleś zarzekał się ze sprawdzał przepływkę z parametrów podanych na forum i jest ok Założyłem maja to tak jak mówisz auto rwało jak głupie i tylko się cieszyć ze problem rozwiązałeś


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rady...

Post autor: Paweł Marek » czw sty 12, 2012 22:36

nurek20 pisze:Wydaje mi się ze z biegiem czasu spręzyna która jest w przepływce wyciągneła się
kolego raczej to jest efekt nieumiejętnego grzebania przez kogoś i prób zmiany naciągu sprężyny. To się nie psuje. O wiele wcześniej wytrze się potencjometr niż zużyje sprężyna. W ogóle trwałość przepływomierza nie narażonego na strzały LPG jest praktycznie na całe życie auta.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rady...

Post autor: nurek20 » ndz sty 15, 2012 20:02

Kolego ale klapka było jak dla mnie oryginalnie zalepiona bo otworzyć to to jakaś masakra była chyba że ktoś tak dokładnie to zakleił
Golfik z rana chwilke telepie i zaraz jest dobrze ale jeszcze nie idealnie na zimnym silniku nie pracuje równo nie mam pojecia czemu jak tylko troche temp złapie to jest super



Awatar użytkownika
maaks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 751
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 21:13
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re: Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rad

Post autor: maaks » ndz sty 15, 2012 20:55

Mój golf dzisiaj miał tak duży strzał z gazu że rozwaliło obudowę filtra powietrza i odpadła dolna nitowana klapa od przepływomierza. Teraz nie pali na benzynie. Gdy zapalę go na gazie i przełączę na benzynę zadławi się i gaśnie. Słychać jak zaczęła rzęzić pompa paliwa (paliwo jest). Od dłuższego czasu miałem bo musiałem mieć bardzo luźną sprężynę w przepływomierzu bo inaczej miałem takie problemy jak kolega wyżej. Potencjometr musiałem mieć ustawiony na środku bo wtedy tylko auto chodziło normalnie. Teraz to już chyba pozostaje szukać przepływki która nigdy nie chodziła z gazem. Chyba że jest gdzieś krok po kroku opisane jak fachowo ustawić to ustrojstwo. Domyślam się że mała nieszczelność w dolocie może też być przyczyną że nie pali na benzynie.


[img]http://www.maaks.pl/gfx/baner-maaks.jpg[/img]
WLEPKI NISKO SZEROKO I INNE - chętni pisać na priw
www.maaks.pl <-- AEROGRAFIA ZAPRASZAM
MOJE ex AUTKO http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63407&postdays=0&postorder=asc&start=0
mk3 -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214351&start=0

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rady...

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 15, 2012 22:21

nurek20, zakładając że było wcześniej nie grzebane, skorygowałeś zwiększając naciąg przebogacenie mieszanki z innej przyczyny. Może regulator ciśnienia padł, może wtryski leją, może czujnik temperatury się zepsuł. Jak to posprawdzać masz na forum opisane, najciężej ocenić wtryskiwacze, ale okiem rzucić przez lupę na końcówki można czy czyste, i odpalać na wyjętej listwie patrzyć czy strumień jest ładnym stożkiem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rady...

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 15, 2012 22:26

maaks, nie znajdziesz takiego opisu, pozostaje droga prób i błędów, albo pożyczyć sprawną przepływkę i wymyślić jakąś metodę żeby skopiować ustawienie ze sprawnej do Twojej. Myślę że kombinowałbym z czymś na zasadzie wagi sprężynowej, czyli żeby uzyskać przy danym uchyleniu klapki dany naciąg sprężyny. W każdym razie popróbować warto ze względu na bardzo wysokie ceny używanych przepływomierzy. Naprawiałem taką przepływkę z dobrym skutkiem, ale nic rozpadło się nic pod deklem i nie musiałem na nowo ustawiać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

nurek20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 02:33

Re: Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rad

Post autor: nurek20 » ndz sty 15, 2012 22:59

Paweł Marek pisze:nurek20, zakładając że było wcześniej nie grzebane, skorygowałeś zwiększając naciąg przebogacenie mieszanki z innej przyczyny. Może regulator ciśnienia padł, może wtryski leją, może czujnik temperatury się zepsuł. Jak to posprawdzać masz na forum opisane, najciężej ocenić wtryskiwacze, ale okiem rzucić przez lupę na końcówki można czy czyste, i odpalać na wyjętej listwie patrzyć czy strumień jest ładnym stożkiem
Zostały mi wtryskiwacze tylko w takim razie bo wszystkie czujniki zostały sprawdzone nie pewna jest ta przepływka jeszcze narazie sie wstrzymam do wypłaty bo przez to wszystko ciągle jeżdzę benzyne dolewać :D
Paweł Marek pisze:maaks, nie znajdziesz takiego opisu, pozostaje droga prób i błędów, albo pożyczyć sprawną przepływkę i wymyślić jakąś metodę żeby skopiować ustawienie ze sprawnej do Twojej. Myślę że kombinowałbym z czymś na zasadzie wagi sprężynowej, czyli żeby uzyskać przy danym uchyleniu klapki dany naciąg sprężyny. W każdym razie popróbować warto ze względu na bardzo wysokie ceny używanych przepływomierzy. Naprawiałem taką przepływkę z dobrym skutkiem, ale nic rozpadło się nic pod deklem i nie musiałem na nowo ustawiać.
Będę kombinował jestem napewno bliżej niż dalej:)



Awatar użytkownika
maaks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 751
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 21:13
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Golf 3 2.0 8v 2E Problemy z PB od 5mc proszę o pomoc rady...

Post autor: maaks » ndz sty 15, 2012 23:19

Paweł Marek, już raz ją naprawiałem z dobrym skutkiem ale strzały z gazu mam tak silne że zawsze sie coś połamie. No niestety ceny używanej przepływki są wysokie. U mnie jest na tyle dziwnie że klapka musi być uchylona czyli potencjometr na środku żeby silnik w miare chodził.
Poszperałem po sieci i doszedłem do czyszczenia odmy bo po strzale odpięło mi jedną rure i rzygnęło masłem. Taka mała iskierka nadziei że po wyczyszczeniu zaskoczy na benzynie :jezor:
Zobaczymy jutro.


[img]http://www.maaks.pl/gfx/baner-maaks.jpg[/img]
WLEPKI NISKO SZEROKO I INNE - chętni pisać na priw
www.maaks.pl <-- AEROGRAFIA ZAPRASZAM
MOJE ex AUTKO http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63407&postdays=0&postorder=asc&start=0
mk3 -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214351&start=0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości