AEE: obroty, szarpanie silnikiem, gaśnięcie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafal9119
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pt lis 11, 2011 13:47

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: rafal9119 » sob lis 26, 2011 19:31

musisz szukac dalej moze cos innego napewno cos go boli jak obroty faluja to nie aparat zaplonowy. Generalnie by miec stabilne obroty w AEE zrobiłem:
-czyszczenie mapsensora, czyszczenie komina przepustnicy, otwarcie plastikowej osłony przepustnicy i wyczyszczenie sciezek, czujników sprayem do potencjometrów oraz dogiecie ich do sciezek. i smiga az milo.



ziomecor72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: ziomecor72 » ndz lis 27, 2011 11:11

U mnie tego nie można nazwać falowaniem tak do końca. Auto to od jakiegoś czasu ma te 650 a ciepłym. Nie faluje tylko sobie gaśnie od razu. Albo przygaśnie na chwile. Wymiana czujników i czyszczenie wszystkich styków nic dało. We wrześniu było tak, że w czasie jazdy auto gasło! I nie szło go odpalać od razu. Teraz to ustało. Jak widać, mój silnik ma jakiś problem na pewno. Tylko nikt nie może sobie z tym poradzić.



rafal9119
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pt lis 11, 2011 13:47

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: rafal9119 » ndz lis 27, 2011 14:16

a przekrec zaplon az zapala sie kontrolki i poczekaj z minute i wylacz i wlacz jeszcze raz poczekaj pare sekund i odpal



rafal9119
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pt lis 11, 2011 13:47

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: rafal9119 » czw gru 22, 2011 18:39

witam i co którys z was ogarnał ten problem z falowaniem obrotów?



ziomecor72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: ziomecor72 » pt gru 23, 2011 19:21

Witam. Ja jeszcze tego nie ogranąłem :helm: Tego nie da się chyba ogarnąć. Ten silnik to istny niewypał.



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: Johnatan » pt gru 23, 2011 23:31

Zdarzyło mi sie to dwa razy, za każdym razem uszkodzona była przepustnica. Za pierwszym razem uszkodził sie silniczek wewnątrz jej. Zmiana przepustnicy i regulaca komputerem u elektromechanika okazała sie sukcesem. Koszt 50zł. Auto nie trzymało wogóle jałowych obrotów, cięzko zapalało a jak zaczęło chodzić to miało 600obrotów.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

rafal9119
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pt lis 11, 2011 13:47

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: rafal9119 » pn gru 26, 2011 16:10

no nic zmienie 3 raz przepustnice w sobote i podłacze pod vag okaze sie he he



ziomecor72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: ziomecor72 » pt sty 06, 2012 16:15

Witam Was ponownie. Ostatnio gdy auto znów zaczęło mi w czasie jazdy nagle gasnąć, postanowiłem go podłaczyć pod vaga w celu zobaczenia czy nie ma jakiegoś błędu (dodam, że wcześniej jak auto mi tak samo gasło to nie było żadnego błędu). Wyskoczył błąd 00529. Teraz ten błąd wyskakuje od czasu do czasu. Auto teraz chodzi jak traktor, mam ochotę ten złom wrzucić do rzeki. Golf nie nadaje się do normalnej jazdy. Podczas ruszania jak nie dam energicznie gazu to auto gaśnie właśnie podczas dodania gazu. Do 2000 obrotów autem niemiłosiernie szarpie, robi tzw. żabki. Na wolnych trzęsie nim i ma obroty w zakresie 600-640. I jak się utrzymuje obroty na 2100 i jedzie się na lekkim gazie to też robi żabki. I na dodatek jeszcze wyskakuje błąd 00516 (od czasu do czasu). I zauważyłem, że jak ma czas wtrysku w granicach prawidłowych tzn. od 2,56 do 5,12 do nawet ładnie i równo chodzi. Ale jak czas wtrysku wychodzi poza granicę 5,12 ms to ma obroty 600 -640 i nim właśnie lekko rzuca. Po puszczeniu gazu obroty mu spadają do ok.550 i przygasa i po chwili trzyma te 650. Za dnia będę wymieniał aparat zapłonowy oczywiście na nowy i oryginał. Miałem zamiar kupić używkę, ale chce mieć pewność, że wszystko będzie grało.



rafal9119
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pt lis 11, 2011 13:47

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: rafal9119 » pt sty 06, 2012 16:28

u ,mnie podobnie tylko ze jak go odpale z rana to trzyma 2 tys. az sie rozgrzeje. a znow jak wrzuce na luz przy 100 km/h to 1500 obr i tak od pół roku he he juz sie przyzwyczaiłem



ziomecor72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: ziomecor72 » sob sty 07, 2012 18:30

Założyłem mu dzisiaj nową przepustnicę. Błędu 00516 już nie wywala. Na jałowym oboroty ma 640-672, czasami spadada do 604. Czasami czuć, że nim drga. Ale tylko wtedy gdy czas trysku jest poza granicą 5,12. I teraz pytanie czy może być uszkodzony regulator cisnienia paliwa czy aparat zaplonowy. Podobno jak regulator jest walniety to ECU koryguję to wtryskami zwiększając tym samym czas otwarcia wtrysków. I dlatego auto kopci, ale wtedy gdy wtryski maja ponad 5,12 ms. I druga sprawa czy może być tak, że zapłony wypadaja i ECU tym samym zwiększa otwarcie wtrysków. W aucie czuć zapach niespalonego paliwa. Przy obrotach 2100 autem szarpie, zarowno w czasie jazdy jak i na wolnych. W zakresie obrotow 1200 do 2000 autem szarpie, dlawi się albo nawet gasnie. Jak nawet nie mam nogi na gazie to auto robi zabki. Wiecie co mam jeszcze sprawdzić, bo juz mi rece opadaja ;(



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: Johnatan » sob sty 07, 2012 18:51

ziomecor72 pisze:Założyłem mu dzisiaj nową przepustnicę. Błędu 00516 już nie wywala. Na jałowym oboroty ma 640-672, czasami spadada do 604. Czasami czuć, że nim drga. Ale tylko wtedy gdy czas trysku jest poza granicą 5,12. I teraz pytanie czy może być uszkodzony regulator cisnienia paliwa czy aparat zaplonowy. Podobno jak regulator jest walniety to ECU koryguję to wtryskami zwiększając tym samym czas otwarcia wtrysków. I dlatego auto kopci, ale wtedy gdy wtryski maja ponad 5,12 ms. I druga sprawa czy może być tak, że zapłony wypadaja i ECU tym samym zwiększa otwarcie wtrysków. W aucie czuć zapach niespalonego paliwa. Przy obrotach 2100 autem szarpie, zarowno w czasie jazdy jak i na wolnych. W zakresie obrotow 1200 do 2000 autem szarpie, dlawi się albo nawet gasnie. Jak nawet nie mam nogi na gazie to auto robi zabki. Wiecie co mam jeszcze sprawdzić, bo juz mi rece opadaja ;(
Czy auto było komputerowo przystosowane na nową przepustnice? jak nie to nie mamy o czym rozmawiać :bajer:


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

ziomecor72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: ziomecor72 » sob sty 07, 2012 19:51

Adaptację przeprowadzałem. Jak juz wspomniałem juz nie wyskakuje bład 00516.



ziomecor72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28

AEE: obroty, szarpanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: ziomecor72 » śr sty 11, 2012 00:31

Tym razem pojechałem do męża kuzynki żeby on mi sprawdzil co golfinie dolega. Jeszcze raz sprawdził ciśnienie w cylindrach. Na zimnym silniku po ok. 10 barów. Na ciepłym po ok. 14 barów. Czyli wszystko w porządku. Świece były zaje*bane sadzą. Czarne jak smoła. Adaptacja przepustnicy przeprowadzona. Zapłon ustawiony chyba już po raz setny. Dodam, że auto pali jak smok i kopci trochę. Z tego wynika, że ma za bogatą mieszankę.



rafal9119
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pt lis 11, 2011 13:47

AEE: obroty, szarpanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: rafal9119 » śr sty 11, 2012 20:30

a sonda wymieniona???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości