Vr6 Problem z odpowietrzeniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Vr6 Problem z odpowietrzeniem
Witam koledzy to mój pierwszy post wiec prosze o wyrozumiałość samochód MKIII Vr6 AAA Moj problem zaczął sie od cieknącej pomki wspomagającej obieg cieszy , została wymienona kolejny problem to niedogrzane auto wiec wyczytałem ze to termostat i tez go dzis zmieniłem z tego co wyczytałem najlepszy Wahler i taki tez załozyłem powiem ze poprawiło się ale ciągle nie moge uzyskać stałej temperatury 90 stopni i jest przeszło 80 stopni (nadmienie iż termostat zakupiłem z temp. otwarcia 82 stopnia i tez tak sie dzieje ) a moje pytanka to :
1. Wyczytałem że są rózne temperatury właczania wentylatorów wiec jesli nie osiągam tych 90 stopni to nic strasznego ?
2.w kabinie samochdu po przekręceniu zapłonu słysze jakby sie woda przelewała w jakimś zbiorniczku i teraz nie wiem czy to przez to ze pompa obiegu wody była wadliwa czy źle odpowietrzyłem układ ( robiłem wszsytko wg instrukcji )
3. Jak to jest wkońcu z tą pompką czy ma pracowac cały czas ? bo na forum jakos do konca nikt nie był pewny , moze juz cos wiadomo w tym temacie ?
Dzieki za odpowiedzi pozdrawiam ..
1. Wyczytałem że są rózne temperatury właczania wentylatorów wiec jesli nie osiągam tych 90 stopni to nic strasznego ?
2.w kabinie samochdu po przekręceniu zapłonu słysze jakby sie woda przelewała w jakimś zbiorniczku i teraz nie wiem czy to przez to ze pompa obiegu wody była wadliwa czy źle odpowietrzyłem układ ( robiłem wszsytko wg instrukcji )
3. Jak to jest wkońcu z tą pompką czy ma pracowac cały czas ? bo na forum jakos do konca nikt nie był pewny , moze juz cos wiadomo w tym temacie ?
Dzieki za odpowiedzi pozdrawiam ..
Był : VW golf mk II (Rp)
Jest : VW golf mk III (AAA) VW Passat B5 (AHL)
Jest : VW golf mk III (AAA) VW Passat B5 (AHL)
- ZnanyFachowiec
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr gru 21, 2011 21:55
Vr6 Problem z odpowietrzeniem
Więc tak, jak nie masz 90 stopni to auto będzie więcej palić
Jeżeli słyszysz przelewanie wody tzn że trzeba odpowietrzyć układ
A pompka ma pracować cały czas a nawet musi bo silnik by się wygotował
Jeżeli słyszysz przelewanie wody tzn że trzeba odpowietrzyć układ
A pompka ma pracować cały czas a nawet musi bo silnik by się wygotował
Vr6 Problem z odpowietrzeniem
Dzieki Wielkie trzecie pytanie rozwiązene ale nurtuje mnie ta temperatura silnika znlazłem cos takiego na forum : W zależności od zastosowanego włącznika. Występuja dwa rodzaje:
1. pierwszy bieg włącza przy 85 wyłącza przy 80 drugi bieg włącza przy 98 a wyłącza przy 88
2. pierwszy bieg włącza przy 95 wyłącza przy 85 drugi bieg włącza przy 102 a wyłacza przy 92
Wiec teraz moje pytanie ? skoro są zastosowane dwa rodzaje właczników to przy tym 1 nie da rady chyba osiągnąć temperatury 90 stopni ... wiec teraz nie wiem czy wymienic ten włacznik na 2 opcje czy zostawic tak jak jest ? a czy ten czujnik właczania wentylatorów to któryś z tych co są koło siebie mianowice żółty niebieski i czerwony ?
a teraz pytanko z odpowietrzaniem tego układu wszystko robiłem wg instrukcji na forum i dalej te bulgoty są może jakaś mała porada ?
Dzieki za pomoc
1. pierwszy bieg włącza przy 85 wyłącza przy 80 drugi bieg włącza przy 98 a wyłącza przy 88
2. pierwszy bieg włącza przy 95 wyłącza przy 85 drugi bieg włącza przy 102 a wyłacza przy 92
Wiec teraz moje pytanie ? skoro są zastosowane dwa rodzaje właczników to przy tym 1 nie da rady chyba osiągnąć temperatury 90 stopni ... wiec teraz nie wiem czy wymienic ten włacznik na 2 opcje czy zostawic tak jak jest ? a czy ten czujnik właczania wentylatorów to któryś z tych co są koło siebie mianowice żółty niebieski i czerwony ?
a teraz pytanko z odpowietrzaniem tego układu wszystko robiłem wg instrukcji na forum i dalej te bulgoty są może jakaś mała porada ?
Dzieki za pomoc
Był : VW golf mk II (Rp)
Jest : VW golf mk III (AAA) VW Passat B5 (AHL)
Jest : VW golf mk III (AAA) VW Passat B5 (AHL)
- ZnanyFachowiec
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr gru 21, 2011 21:55
Vr6 Problem z odpowietrzeniem
Bulgoty lekkie czy głośne?
Odnośnie wiatraka to i tak powinien mieć 90 stopni niezależnie, bo jak silnik się nagrzeje to wiatrak pracuje cały czas
Odnośnie wiatraka to i tak powinien mieć 90 stopni niezależnie, bo jak silnik się nagrzeje to wiatrak pracuje cały czas
Vr6 Problem z odpowietrzeniem
Bulgoty nie mam pojęcia czy głośne czy ciche bo nie mam porównania ale napewno jesli cisza w samochodzie to są słyszalne ... a co do temperatury to jak uzyskac te 90 stopni ? jedyne logiczne wyjasnienie dla mnie to wymiana tego załacznika wentylatora z opcji drugiej ?
Był : VW golf mk II (Rp)
Jest : VW golf mk III (AAA) VW Passat B5 (AHL)
Jest : VW golf mk III (AAA) VW Passat B5 (AHL)
- ZnanyFachowiec
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr gru 21, 2011 21:55
Vr6 Problem z odpowietrzeniem
Ciche bulgoty są dopuszczalne, a odnośnie wiatraka to musisz zaobserwować kiedy się włącza i czy w ogóle się włącza.
Vr6 Problem z odpowietrzeniem
Wiatrak sie włacza napewno bo odpowietrzłem dzis układ wiec chodzi napewno a temp jego właczenia jest około 82-84 stopnia
Był : VW golf mk II (Rp)
Jest : VW golf mk III (AAA) VW Passat B5 (AHL)
Jest : VW golf mk III (AAA) VW Passat B5 (AHL)
- ZnanyFachowiec
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr gru 21, 2011 21:55
Vr6 Problem z odpowietrzeniem
No to w takim razie włącza się w dobrym momencie jeżeli włącza się na 1-bieg. Może to coś ze wskaźnikiem temperatury jest nie tak?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Vr6 Problem z odpowietrzeniem
Glle, ta temperatura na liczniku - na postoju też tylko 80 dochodzi, czy więcej
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Vr6 Problem z odpowietrzeniem
ZnanyFachowiec no nie mam pojęcia właśnie da sie to w jakiś sposób sprawdzić ??
Paweł Marek dziś wymieniałem termostat i na biegu jałowym ( wiec postój ) tylko przekracza 80 ( 82-84) i wenylator juz chłodzi a przy starym term nie ma mowy o 80 st.traz jest lepiej no ale wciąż brakuje do 90 troszke wiec juz nie wiem co mam robić :\ , a nie tkwi problem własnie w tym czujniku włączania sie wentylatora ?
Paweł Marek dziś wymieniałem termostat i na biegu jałowym ( wiec postój ) tylko przekracza 80 ( 82-84) i wenylator juz chłodzi a przy starym term nie ma mowy o 80 st.traz jest lepiej no ale wciąż brakuje do 90 troszke wiec juz nie wiem co mam robić :\ , a nie tkwi problem własnie w tym czujniku włączania sie wentylatora ?
Był : VW golf mk II (Rp)
Jest : VW golf mk III (AAA) VW Passat B5 (AHL)
Jest : VW golf mk III (AAA) VW Passat B5 (AHL)
- ZnanyFachowiec
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: śr gru 21, 2011 21:55
Re: Vr6 Problem z odpowietrzeniem
Na postoju to w większości aut nie osiągnie temperatury 90C, chyba że będą sprzyjające warunki (lato). Zimą to nawet jak nawiew się włączy mocniej to temperatura auta spada. Spróbuj może od kogoś czujnik temperatury pożyczyć albo porównać miernikiem oporność z innym autem przy jakiej temperaturze jaka jest.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Vr6 Problem z odpowietrzeniem
kolego jest dokładnie na odwrót. Każdy beznynowy Golf własnie na postoju osiąga łatwo 90stopni, nie wiecej bo włącza się wentylator. W czasie jazdy owszem temperatura często spada, i to jest pierwszy sygnał nietrzymającego termostatu - stąd było moje pytanie.ZnanyFachowiec pisze:Na postoju to w większości aut nie osiągnie temperatury 90C,
Ty mając diesla czyli silnik o większej sprawności możesz owszem mieć takie zjawiako kłopotów z dogrzewaniam na postoju, ale napewno nie w benzynie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Vr6 Problem z odpowietrzeniem
koledzy powiem tak w moim pasku b5 czy zima czy lato 90 stopni jest wiec wiec wg mnie paweł marek ma racje no ale co dalej robić moim AAA ?
Był : VW golf mk II (Rp)
Jest : VW golf mk III (AAA) VW Passat B5 (AHL)
Jest : VW golf mk III (AAA) VW Passat B5 (AHL)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Vr6 Problem z odpowietrzeniem
Glle, spedek temperatury do 80 stopni jest zapewne w winy termostatu, ale taki spadek nie jest na tyle istotny żeby z tym cokolwiek robić - zwłaszcza że niema teraz na rynku idealnie działających termostatów. Co do tego bulgotania przelewania nie wiem, niech się inni wypowiedzą, zastanawia mnie tylko czy to napewno pochodzi z układu chłodzenia a nie z pompy paliwa na przykład.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości