Aparat z czujnikiem halla to tylko używkę bo chyba nowego oryginała nie chcesz kupować albo ewentualnie czujnik halla oryginalny bosha,widziałem na all za około 200 zł , tylko jest niestety trochę roboty s przekładaniem tego dziada,ale myślę że poradziłbyśDzięki wielkie za info. U mnie obroty to są różne. Raz mam 750, potem 1000. I czasami tak sobie faluje. I jak były cieplejsze dni to mi w czasie gasł i nie chciał zapalić. Teraz jak jest zimniej to nie gaśnie. Dziwna sprawa co? I jak mu wciśne gaz gwałtowniej to strasznie szarpnie mi budą. Albo jak puszczę gaz to mi tez szarpnie i to nawet tak ze 3 razy pod rząd. Będę musiał załozyć spowrotem nową przepustnicę, bo włożyłem starą. Już miałem się pozbywać tego dziada. Ale nie chce mi się tłuc autobusami No i nie pozostaje mi nic innego jak wymienić aparat na nowy
AEE: obroty, szarpanie silnikiem, gaśnięcie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
Re: AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
Dzięki wielkie za info. U mnie obroty to są różne. Raz mam 750, potem 1000. I czasami tak sobie faluje. I jak były cieplejsze dni to mi w czasie gasł i nie chciał zapalić. Teraz jak jest zimniej to nie gaśnie. Dziwna sprawa co? I jak mu wciśne gaz gwałtowniej to strasznie szarpnie mi budą. Albo jak puszczę gaz to mi tez szarpnie i to nawet tak ze 3 razy pod rząd. Będę musiał załozyć spowrotem nową przepustnicę, bo włożyłem starą. Już miałem się pozbywać tego dziada. Ale nie chce mi się tłuc autobusami No i nie pozostaje mi nic innego jak wymienić aparat na nowy.[/quote]
Mam pytanie czy tak jak wyżej pisałem ta stara przepustnica i nowa mają te same numery?Bo jeśli nie mają to będzie tak cały czas robił że obroty będą falowały i szarpał będzie silnikiem. Ja tak samo wstawiałem nową u mechanika i było bez zmian dopiero jak wstawiłem używaną ale o tych samych numerach to pomogło.Po wymianie bez adaptacji chodził równo. Adaptację przepustnicy zrobiłem po przejechaniu ok 400 km i jest do tej pory ok.Chodzi równo obroty 650-700 taki zakres jest prawidłowy w tych silnikach. Wcześniej też wydałem kupę kasy na dobre przewody czujniki itp.Dopiero wymiana przepustnicy pomogła.
Jakby co jestem do pomocy.
Pozdrawiam Darek
Mam pytanie czy tak jak wyżej pisałem ta stara przepustnica i nowa mają te same numery?Bo jeśli nie mają to będzie tak cały czas robił że obroty będą falowały i szarpał będzie silnikiem. Ja tak samo wstawiałem nową u mechanika i było bez zmian dopiero jak wstawiłem używaną ale o tych samych numerach to pomogło.Po wymianie bez adaptacji chodził równo. Adaptację przepustnicy zrobiłem po przejechaniu ok 400 km i jest do tej pory ok.Chodzi równo obroty 650-700 taki zakres jest prawidłowy w tych silnikach. Wcześniej też wydałem kupę kasy na dobre przewody czujniki itp.Dopiero wymiana przepustnicy pomogła.
Jakby co jestem do pomocy.
Pozdrawiam Darek
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
Hejka. Nie kupujcie tych tanich zamienników z allegro. Bo jest masakra po zamontowaniu. Auto prycha, kicha i się dławi. Lepiej kupić używkę BOSCHA lub Magnet Marelli lub zregenerować stary...Kubuuu pisze:Aparat z czujnikiem halla to tylko używkę bo chyba nowego oryginała nie chcesz kupować albo ewentualnie czujnik halla oryginalny bosha,widziałem na all za około 200 zł , tylko jest niestety trochę roboty s przekładaniem tego dziada,ale myślę że poradziłbyś
Bujda na resorach... Do AEE pasują przepustnice z 1,4 AEX. Ja do swojego AEE zamontowałem chiński zamiennik "VIKA" i sterownik łyknął wszystko - przepustnica siedzi prawie 3 lata, 80 tysięcy w kołach i jest wszystko OK...dycha10 pisze:Dołączę się do tematu. Jeśli te informacje coś wam pomogą to super. W silniku 1.6 AEE znajduje się przepustnica powietrza ze zintegrowanym silniczkiem krokowym. Magneti Marelli włoskie łajno które często w tych motorach się psuje i jest odpowiedzialne za wahania obrotów.Miałem to samo i czyszczenie nie przyniosło rezultatu tylko wymiana.Przede wszystkim jeśli wymienia się taką przepustnicę to trzeba wstawić dokładnie taką samą o takich samych numerach ze względu na to że po podłączeniu pod VAGA i wprowadzeniu nastawów nic to nie da jeśli przepustnica będzie o nie właściwych numerach.Ja pojechałem z tymi falującymi obrotami do jednego mechanika podłączył pod komputer wstawił nową przepustnicę i było to samo.Pojechałem do serwisu Magneti Marelli i co się okazało że moja przepustnica ma nr 030 133 064D a gościu we wcześniejszym warsztacie wstawił mi 030 133 064F i nastawy były inne. Numery znajdziecie na obudowie nastawnika na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono. Co do obrotów to 600-650 to dobre obroty i takie będą te silniki tak mają.
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
Re: AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
Nie wnikałem jakie pasują przepustnice i od jakich silników. Byłem w serwisie Magneti Marelli który się specjalizuje w takich sprawach i tam spoko gość poinformował mnie że jeśli chcę mieć spokój to mam wstawić taką samą o takich samych numerach. Mnie kosztowała używana i orginalna 130 zł może nie nowa ale wyciągnięta z Polo 1.6AEE.PAPAYOS pisze:Hejka. Nie kupujcie tych tanich zamienników z allegro. Bo jest masakra po zamontowaniu. Auto prycha, kicha i się dławi. Lepiej kupić używkę BOSCHA lub Magnet Marelli lub zregenerować stary...Kubuuu pisze:Aparat z czujnikiem halla to tylko używkę bo chyba nowego oryginała nie chcesz kupować albo ewentualnie czujnik halla oryginalny bosha,widziałem na all za około 200 zł , tylko jest niestety trochę roboty s przekładaniem tego dziada,ale myślę że poradziłbyśBujda na resorach... Do AEE pasują przepustnice z 1,4 AEX. Ja do swojego AEE zamontowałem chiński zamiennik "VIKA" i sterownik łyknął wszystko - przepustnica siedzi prawie 3 lata, 80 tysięcy w kołach i jest wszystko OK...dycha10 pisze:Dołączę się do tematu. Jeśli te informacje coś wam pomogą to super. W silniku 1.6 AEE znajduje się przepustnica powietrza ze zintegrowanym silniczkiem krokowym. Magneti Marelli włoskie łajno które często w tych motorach się psuje i jest odpowiedzialne za wahania obrotów.Miałem to samo i czyszczenie nie przyniosło rezultatu tylko wymiana.Przede wszystkim jeśli wymienia się taką przepustnicę to trzeba wstawić dokładnie taką samą o takich samych numerach ze względu na to że po podłączeniu pod VAGA i wprowadzeniu nastawów nic to nie da jeśli przepustnica będzie o nie właściwych numerach.Ja pojechałem z tymi falującymi obrotami do jednego mechanika podłączył pod komputer wstawił nową przepustnicę i było to samo.Pojechałem do serwisu Magneti Marelli i co się okazało że moja przepustnica ma nr 030 133 064D a gościu we wcześniejszym warsztacie wstawił mi 030 133 064F i nastawy były inne. Numery znajdziecie na obudowie nastawnika na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono. Co do obrotów to 600-650 to dobre obroty i takie będą te silniki tak mają.
Pozdrawiam
PAPAYOS
-
- Mały gagatek
- Posty: 114
- Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28
Re: AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
Mam pytanie czy tak jak wyżej pisałem ta stara przepustnica i nowa mają te same numery?Bo jeśli nie mają to będzie tak cały czas robił że obroty będą falowały i szarpał będzie silnikiem. Ja tak samo wstawiałem nową u mechanika i było bez zmian dopiero jak wstawiłem używaną ale o tych samych numerach to pomogło.Po wymianie bez adaptacji chodził równo. Adaptację przepustnicy zrobiłem po przejechaniu ok 400 km i jest do tej pory ok.Chodzi równo obroty 650-700 taki zakres jest prawidłowy w tych silnikach. Wcześniej też wydałem kupę kasy na dobre przewody czujniki itp.Dopiero wymiana przepustnicy pomogła.dycha10 pisze:Dzięki wielkie za info. U mnie obroty to są różne. Raz mam 750, potem 1000. I czasami tak sobie faluje. I jak były cieplejsze dni to mi w czasie gasł i nie chciał zapalić. Teraz jak jest zimniej to nie gaśnie. Dziwna sprawa co? I jak mu wciśne gaz gwałtowniej to strasznie szarpnie mi budą. Albo jak puszczę gaz to mi tez szarpnie i to nawet tak ze 3 razy pod rząd. Będę musiał załozyć spowrotem nową przepustnicę, bo włożyłem starą. Już miałem się pozbywać tego dziada. Ale nie chce mi się tłuc autobusami No i nie pozostaje mi nic innego jak wymienić aparat na nowy.
Jakby co jestem do pomocy.
Pozdrawiam Darek[/quote]
Właśnie u mnie obydwie przepustnice mają na szczęście te same numery
AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
Ciagle spedza mi sen z powiek ten AEE.
Obroty sa za niskie 600, nic nei pomaga ! czyszczenie i adaptacja przepustnicy jedynie pomogla na to falowanie obrotow.
Auto trzyma 580-600 obrotow, nie , zegar nie przeklamuje poniewaz sprawdzilem na obrotomierzu cyfrowym tam gdzie zegarek.
Zauwazylem pewna prawidlowosc. Gdy jestem na psotoju i gdy wlacze wszystko co sie da, radio, swiatla drogowe, ogrzewanie tylnej szyby, przeciwmglowe, nawiew na ful, to w pewnym momencie obroty skacza na katalogowe 750-800. Wylacze to i tak trzyma prawidlowo obroty te 750-800.
Zgasze go i odpale znow stoja na 600.
Brudny krokowiec czy co ? mozna go rozebrac i wyczyscic ? wiem ze jest zintegrowany ale wlasnie, czy mu sie nic nie stanie gdy rozkrece ustrojstwo i np przeczyszcze jakims wacikiem ?
Obroty sa za niskie 600, nic nei pomaga ! czyszczenie i adaptacja przepustnicy jedynie pomogla na to falowanie obrotow.
Auto trzyma 580-600 obrotow, nie , zegar nie przeklamuje poniewaz sprawdzilem na obrotomierzu cyfrowym tam gdzie zegarek.
Zauwazylem pewna prawidlowosc. Gdy jestem na psotoju i gdy wlacze wszystko co sie da, radio, swiatla drogowe, ogrzewanie tylnej szyby, przeciwmglowe, nawiew na ful, to w pewnym momencie obroty skacza na katalogowe 750-800. Wylacze to i tak trzyma prawidlowo obroty te 750-800.
Zgasze go i odpale znow stoja na 600.
Brudny krokowiec czy co ? mozna go rozebrac i wyczyscic ? wiem ze jest zintegrowany ale wlasnie, czy mu sie nic nie stanie gdy rozkrece ustrojstwo i np przeczyszcze jakims wacikiem ?
AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
wyczysc czujnik temperatury powietrza zasysanego mi pomoglo
-
- Mały gagatek
- Posty: 114
- Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28
AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
Witam Was po dłuższej mojej nieobecności. We wrześniu auto gasło w czasie jazdy i nie szło go od razu zapalić. Po jakimś czasie auto nie gasło poczas jazdy. Ale obroty na były poziomie 800-1100. I nie przejmowałem się tym. A tu niespodzianka. Około 2 tygodnie temu auto na cieplym silniku miało obroty 650!! Chodził równiutko aż miło, nie trzęsło budą i nie gasł. Do dnia wczorajszego. Zaczął mi czasami lekko telepać i sobie gasł. Ale szło go od razu bez problemu odpalić. Czyżby miał jakieś fochy?
do klusek106: U mnie jest tak, ze jak teraz miał te 650 to krecenie kierownica nawet minimalne powodowało gasniecie. Ale tak sie działo czasami. Po prostu sie musisz przyzwyczaic do tego dziadostwa. Ja walcze z tym juz po nad rok i bez pozytywnych rezultatów. A co do tego krokowca. Ten silnik nie ma silnika krokowego. Wolnymi obrotami steruje komputer za pomocą przepustnicy. I jedyne co mozesz zrobic to wyjac i przeczyscic przepustnice i ja zaadoptowac.
do klusek106: U mnie jest tak, ze jak teraz miał te 650 to krecenie kierownica nawet minimalne powodowało gasniecie. Ale tak sie działo czasami. Po prostu sie musisz przyzwyczaic do tego dziadostwa. Ja walcze z tym juz po nad rok i bez pozytywnych rezultatów. A co do tego krokowca. Ten silnik nie ma silnika krokowego. Wolnymi obrotami steruje komputer za pomocą przepustnicy. I jedyne co mozesz zrobic to wyjac i przeczyscic przepustnice i ja zaadoptowac.
AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
Rece czlowiekowi opadaja na to dziadostwo.
Z zalem patrze na innych golfiarzy ktorzy nie maja zadnych problemow z silnikami tylko ja.
Ani tego naprawic ani to to sprzedac ustrojstwo. Kazdy sie boi tych obrotow.
Smutne ale prawidzwe, pozostaje jedynie szukac dalej frajera kto to kupi, albo jezdzic tym i zarznac na smierc i tyle.
rafal9119 gdzie ten czujnik ?
Z zalem patrze na innych golfiarzy ktorzy nie maja zadnych problemow z silnikami tylko ja.
Ani tego naprawic ani to to sprzedac ustrojstwo. Kazdy sie boi tych obrotow.
Smutne ale prawidzwe, pozostaje jedynie szukac dalej frajera kto to kupi, albo jezdzic tym i zarznac na smierc i tyle.
rafal9119 gdzie ten czujnik ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 114
- Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28
AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
ten czujnik to bodajże mapsensor i jest on z lewej strony w kolektorze ssacym.
AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
tak jak kolega wyzej pisze mi obroty sie wieszaly na 3 tys a teraz po pol roku meki z ty autem jak reka odjol 650 i nawet nie drgnie a wymienialem juz 2 razy przepustnice tylko polowa czesci dobrych w garazu lezy i kasy brak a czyszczenie pomoglo bo caly byl w oleju
-
- Mały gagatek
- Posty: 114
- Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28
AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
To koledze rafal9119 gratuluje U mnie nic nie pomaga. Czyszczenie i wymiana przepustnicy ida na marne. U mnie tylko aparat zaplonowy nie był wymieniany. Wymienie go po nowym roku. Przyzwyczailem sie do tego ustrojstwa. Chodzi raz dobrze, raz zle.
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
Tylko nie kupuj tanich zamienników. Kup lepiej używkę Magnet Marelli jeśli to AEE.ziomecor72 pisze:aparat zaplonowy nie był wymieniany. Wymienie go po nowym roku
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
-
- Mały gagatek
- Posty: 114
- Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28
AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie
Widziałem na allegro jakies podróby za 170 zl. Ale mysle, ze to nawet 10 zł nie jest warte. Dlatego tak jak mowisz poszukam oryginalny aparat. Moge Wam się pochwalić, że już przez ponad trzy miesiące nie włożyłem w auto ani złotówki (odpukać oczywiście ).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości