AEE: obroty, szarpanie silnikiem, gaśnięcie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

f1g0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz wrz 19, 2010 16:14

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: f1g0 » pn wrz 12, 2011 22:15

Zanim zauważyłem ten temat, napisałem swój dotyczący podobnego problemu z tym szczegółem, że auto mi nie gaśnie w ogóle. W każdym razie przeczytałem całość i aż się boję co może dziać się z moim autem, ale wkleję tutaj to, co napisałem w innym, usuniętym już temacie:
Witam, mam problem z silnikiem w moim Golfie 3. Próbowałem szukać podobnych tematów dotyczących mojego problemu i tego konkretnego typu silnika (AEE), ale nic nie znalazłem. A może za słabo szukałem? W każdym razie problem objawia się tym, że na biegu jałowym silnik pracuje nierówno, ma obroty w granicach 600-700 rpm. Obojętne czy silnik jest rozgrzany czy zimny, problem występuje zawsze, ale tylko na biegu jałowym, poza tym wszystko jest w porządku, ładnie wchodzi na obroty, ładnie schodzi i nie ma problemów z normalną jazdą. Silnik raczej pracuje na wszystkich cylindrach, co było ostatnio sprawdzane przez gazownika w trakcie serwisu instalacji (sprawdził to w ten sposób, że zaciskał po kolei wężyki dochądzące do cylindrów i za każdym zaciśnięciem silnik przygasał, nie wiem na ile skuteczna jest ta metoda, aż tak się nie znam). Nie wymieniałem kabli, świec, silnika krokowego itd., ponieważ chciałem zasięgnąć od Was rady zanim wdam się w nie potrzebne koszta, a tych zwłaszcza teraz chciałbym uniknąć :) Dodam jeszcze, że podczas ostatniego serwisu instalacji gazowej sonda lambda nie dawała żadnej odpowiedzi, w trakcie poprzedniego serwisu (10k km wstecz, jakoś w marcu tego roku) wszystko było z nią w porządku, a powyższy problem zaczął się gdzieś w okolicach czerwca/lipca.

Drugi problem jest taki, że wycieka mi płyn chłodniczy z tyłu silnika, w okolicach miski olejowej, ale nie wiem dokładnie czy jest to pompa wody (to osobna historia, w trakcie zakładania instalacji gazowej niecały rok temu, w warsztacie pękł pasek rozrządu, siłą rzeczy został wymieniony rozrząd, zawory, uszczelniacze, komplet uszczelek plus planowanie głowicy, ale nie wymienili pompy wody (!!)), uszczelka pod głowicą czy może gumowe korki zabezpieczające przed zbyt wysokim ciśnieniem. Niżej na fotce pokażę dokładnie w którym miejscu. Problem również pojawił się w okolicach lipca/czerwca, od tamtego momentu dolewałem mniej więcej 0,5-1 litr płynu co 1000 km czasami rzadziej. Ostatnio po wymianie nagrzewnicy płynu ucieka jeszcze więcej, wymieniłem ją w tamten poniedziałek, uzupełniłem płyn do zalecanego stanu, dziś dolałem prawie litr, w międzyczasie przejeżdżając około 300 km (nie ma nieszczelności na zaciskach węży przy nagrzewnicy, dokładnie sprawdziłem). Problem zniknął na chwilę pod koniec lipca gdy, wkurzony faktem, że co chwilę muszę wydawać pieniądze na płyn, dolałem zwykłej wody, wtedy wycieki ustąpiły na jakieś trzy tygodnie, do takiego stopnia, że silnik umył się wodą deszczową w trakcie jazdy i mechanik nie widząc miejsca wycieku stwierdził, że nie ma sensu na siłę grzebać. Tyle że problem wrócił, a ja od tamtego czasu nie mam tyle gotówki, żeby odstawić auto do warsztatu i czekać spokojnie na diagnozę :(

Wyciek:
Obrazek

Nierówna praca: " onclick="window.open(this.href);return false;



adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

Re: AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: adamwwy » wt wrz 13, 2011 01:05

Wyciek wygląda na pompę wody.

Odgłos tego silnika jest jak diesla. Ja bardziej niż nierównymi obrotami zainteresowałbym się co w tym silniku tak dzwoni/puka.



ziomecor72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28

Re: AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: ziomecor72 » wt wrz 13, 2011 04:43

PAPAYOS pisze:Kolego, a sprawdzałeś pompę paliwa? Może ta nie domaga i podaje za małą dawkę paliwa.... I też będą te same objawy...

Pozdrawiam
PAPAYOS
Po wymianie pompy paliwa objawy nie ustały.



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: FIRERS » wt wrz 13, 2011 09:29

nie pamietam dokladnie juz jaki efekt byl po w sumie przypadkowym odpieciu impulsatora predkoscomierza ze skrzyni biegow. wiem ze u mnie odlaczenie mialo zwiazek z falowaniem do 1400 obr. napisz jeszcze co i jak z rozrzadem. i skad jestes? z mila checia zobaczyl bym pod maske temu twojemu VWowi.. ja czasami juz mialem ochote skrecic nim do rowu..



ziomecor72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: ziomecor72 » wt wrz 13, 2011 13:32

Rozrząd miałem wymieniany 12 tys. km temu wraz z pompą wody. I tez niedawno było sprawdzane czy nie przeskoczył. Wszystko było ok. Teraz mam tak, że jak sie nagrzeje to gasnie i nie można zapalić.



ziomecor72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: ziomecor72 » wt wrz 13, 2011 13:32

I jestem ze Słupska.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Re: AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: PAPAYOS » wt wrz 13, 2011 14:32

ziomecor72 pisze:
PAPAYOS pisze:Kolego, a sprawdzałeś pompę paliwa? Może ta nie domaga i podaje za małą dawkę paliwa.... I też będą te same objawy...

Pozdrawiam
PAPAYOS
Po wymianie pompy paliwa objawy nie ustały.
A wymieniłeś na jaką? Tą o ciśnieniu 1,2 bara czy na tą 3 bary?

Bo może sprawa leży we wtryskach, może są zapchane lub leją (nie rozpylają) mieszanki.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

ziomecor72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: ziomecor72 » wt wrz 13, 2011 15:47

Pompa ma 3,0 bary. Nawet nie było najmniejszej zmiany po zamontowaniu nowej. Auto normalnie się zbiera. Jak zgaśnie to od razu bez zadnego szarpnięcia. Jak się jedzie na normalny gazie, to czuć jak lekko nim szarpie.



ziomecor72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: ziomecor72 » wt wrz 13, 2011 18:24

Dzisiaj znow ten sam problem. Gdy tylko auto się nagrzeje, gasnie od razu. I nie zapala oczywiscie. Pojedzie kawalek i znow gasnie. Z cewki prąd nie wychodzi. Dodam tylko, ze cewka jest nowa. Moze byc tak, ze prad do cewki nie dochodzi. Ewentualnie stacyjka moze kiksowac. Bo pompę słcyhac jak się przekreci kluczyk.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: PAPAYOS » wt wrz 13, 2011 20:56

ziomecor72 pisze:Ewentualnie stacyjka moze kiksowac.
To wymień tą kostkę w stacyjce...
To zaledwie 30-50 min roboty i koszt od 60 do 100 PLN (uzależnione od tego jaki zamiennik wybierzesz, a tak na marginesie to znajdziesz tą kostkę nawet za 20 zł). Jak już się grzebałeś kiedyś przy aucie to sam to zrobisz w czasie 40min...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

ziomecor72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28

Re: AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: ziomecor72 » śr wrz 14, 2011 18:15

PAPAYOS pisze:
ziomecor72 pisze:Ewentualnie stacyjka moze kiksowac.
To wymień tą kostkę w stacyjce...
To zaledwie 30-50 min roboty i koszt od 60 do 100 PLN (uzależnione od tego jaki zamiennik wybierzesz, a tak na marginesie to znajdziesz tą kostkę nawet za 20 zł). Jak już się grzebałeś kiedyś przy aucie to sam to zrobisz w czasie 40min...

Pozdrawiam
PAPAYOS
Kostka to mi kiedyś padła. Ale objawy były takie, że jak się przekręciło kluczyk to nie było słychać pompy paliwa. A jak gasł w czasie jazdy to obroty mu wolno spadały. Teraz jak zgaśnie to od razy wskazówka obrotmierza leci na 0 i pompę paliwa słychać jak chodzi. Problem jest z tym, że do cewki prąd nie dochodzi. Być może sama stacyjka szwankuje.



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: PAPAYOS » śr wrz 14, 2011 19:57

ziomecor72 pisze: Być może sama stacyjka szwankuje.
Tam w stacyjce prócz mechanicznej blokady nic nie ma... Wszystkie połączenia elektryczne odbywają się w owej kostce stacyjki...

http://allegro.pl/kostka-stacyjki-vw-go ... 71933.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: adamwwy » śr wrz 14, 2011 23:15

Dla mnie to hall jak nic lub jego połączenie... To samo miałem swego czasu w 1.6 ABU. Objawy identyczne jak Twoje. Zdjęcie wtyczki z halla i ponowne założenie pomagało. Jeśli masz nowy aparat z hallem to prawdopodobnie kable we wiązce są uszkodzone. Ja bym wziął schemat i z tym powalczył. Kabel 1 -, 2 impuls, 3 +. Wg. mnie tworzy się na którymś przerwa. + idzie ze sterownika po zapłonie, impuls to zwrot, a masa nie bardzo wiem skąd, ale ja bym sobie podłączył na próbę masę na stałe i zobaczył czy będzie zmiana.



ziomecor72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob lip 31, 2010 11:28

AEE problemy: obroty telepanie silnikiem, gaśnięcie

Post autor: ziomecor72 » czw wrz 15, 2011 05:10

Hall nie ma tu nic do rzeczy. Jak już pisałem wczesniej, z cewki nie wychodzi iskra.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości