VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Post autor: andrze25 » czw lip 28, 2011 22:58

Przepraszam jeśli będę się powtarzał ale do tej pory nie wyczytałem nic konkretnego na żadnych z for.
Kupiłem ostatnio auto VW Golf III 1.8 DOHC 16V Benzyna+Gaz sekwencja IV generacji. Od tygodnia czasu mam problem. po dłuższym postoju i ostygnięciu silnika mam problem z odpaleniem auta. Samochód ma problemy z odpaleniem a jak juz za którymś razem złapie to cięzko wchodzi na obroty. obroty na benzynie falują od 600 do 1000 obrotów lub potrafi zgasnąć. Mam instalacje gazową sekwencję więc musze najpierw odpalić na benzynie gdy już silnik się rozgrzeje i wejdzie na sekwencje to silnik ładnie chodzi i trzyma równe obroty w granicy 1100 obrotów przy wciśnięciu gazu obroty też ładnie idą w górę. Podczas jazdy na gazie idzie dobrze choć jak na moje oko też ma delikatne opory ale mało wyczówalne. natomiast jak przeżuce na benzyne raptownie traci moc gdy wciskam gaz to się tak jakby dusił. na postoju po wrzyceniu na benzyne nie idzie ruszyć i gaśnie dopiero po rozpędzeniu na gazie tak do 100km/h , jeździe już na 4biegu tak około 3000obrotów po przeżuceniu na benzyne samochód nie traci mocy ale i przyśpieszenia też nie ma. żeby przyśpieszyć na benzynie trzeba delikatnie wciskać gaz bo przy gwałtownym wciśnięciu gazy obroty spadają.
Nie mam pojęcia co może być tego przyczyną. Proszę osoby orientujące się w temacie o pomoc. Dodam że wymieniłem świece i przewody wysokiego napięcia na nowe ale to nic nie dało. Jest tak jak było
Zapomniałem dodać że silniczek krokowy też wymieniłem i też nie dało to żadnych rezultatów Obrazek



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Re: VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Post autor: tirsone » pt lip 29, 2011 11:48

andrze25 pisze:Przepraszam jeśli będę się powtarzał ale do tej pory nie wyczytałem nic konkretnego na żadnych z for.

A ja Ci powiem, ze jesteś leniwy bo tematów o silnikach 16v i LPG na tym forum jest wiele.... tylko trzeba poszukać.

Co do samego problemu to silnik z mk2 16v już sam w sobie z racji mechanicznego wtrysku jest bardzo specyficzny. Zakładanie gazu do niego to poważne ryzyko właśnie tego, że padnie układ paliwowy.

Na prawdę poszukaj na tym forum tematów traktujących o problemach z tym wtryskiem...


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Post autor: andrze25 » pt lip 29, 2011 12:06

Wiem że tematów jest wiele ale nie znalazłem nic konkretnego co by pasowało do mojego przypadku. same pobierzne informacje. A tak przy okazji to moje autko to golf III 1.8 16V DOHC i wtrysku mechanicznego tam nie ma :grin: tylko wszystko elektryka.



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Post autor: Yuri » pt lip 29, 2011 15:51

andrze25 pisze:A tak przy okazji to moje autko to golf III 1.8 16V DOHC
Ale silnik masz z Mk2, więc kolega tirsone dobrze Ci pisze.
tirsone pisze:silnik z mk2 16v już sam w sobie z racji mechanicznego wtrysku
andrze25 pisze:wtrysku mechanicznego tam nie ma :grin: tylko wszystko elektryka.
Czyli wychodzi na to, że to PL, bo one chyba szły na Ke-Jetronic, a KRy były mechaniczne :-k.



Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Post autor: andrze25 » pt lip 29, 2011 21:23

może i tak dokładnie nie wiem. Z tego co widzę na silniku jest tam listwa z wtryskami i do każdego wtrysku idą przewody więc przypuszczałem że są otwierane elektronicznie. Więc mówicie że przyczyną moich problemów mogą być wtryski. Dzisiaj sprawdziłem czy pompa w baku podaje paliwo z zbiornika. po wymontowaniu i podpięciu na ostro pompka chodzi równo ale już w baku gdy falują obroty pompka tak jakby przy spadku obrotów przerywa. Tak sobie pomyślałem że może paliwo ciężko przechodzi przez filtr. Zaglądałem do filtra i z tego co widze to chyba od nowości nie był wymieniany to może paliwo się dusi w filtrze. Co koledzy powiecie na tą tezę??
mam jeszcze jedno pytanie!!!

Mechanik powiedział mi że przyczyną może być rąbnięta sonda lambda.
Szukałem jej ale nie mogę na tym silniku znaleść
Gdzie mogę ją znaleść??



Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Post autor: andrze25 » ndz lip 31, 2011 23:47

Mam kolejną tezę co do mojej usterki. Zauważyłem że czujnik spalania stukowego jest w opłakanym stanie praktycznie się rozpada. Po odłączeniu nie ma żadnej reakcji przy zapalonym silniku. Czy przyczyną moich problemów może być ten właśnie czujnik??



Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Post autor: andrze25 » pn sie 01, 2011 22:49

wymieniłem czujnik i lipa:( dalej to samo. chyba pojade na komputer to może coś mi rozjaśni przyczyny tej usterki.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Post autor: Paweł Marek » pn sie 01, 2011 23:44

chcesz porady to daj więcej info o silniku. To jest jakaś przekładka i trzeba wiedzieć na czym polegała żeby ci pomóc. Może PL lub KR przerobiony na digi albo nie wiem co sam musisz się dowiedzieć. Daj dobrą fotkę całej komory silnika, jest tam jakiś przepływomierz?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Post autor: andrze25 » wt sie 02, 2011 15:27

ZROBIE FOTKI I JUTRO WRZUCE SPRAWDZE JESZCZE NA ETEKA NUMERY SILNIKA WIĘC POWINIENEM SIĘ DOWIEDZIEĆ DOKŁADNIE CO TO ZA SILNIK



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Post autor: Paweł Marek » wt sie 02, 2011 17:03

andrze25, nie piszemy z CapsLockiem. Nie zajmuj się na razie szukaniem w Etce to jest silnik przerobiony i nie pochodzi z Golfa III. Postaraj się znaleźć sterownik silnika żeby się dowiedzieć z czego jest założony wtrysk elektroniczny no i czekamy na te fotki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Post autor: andrze25 » pt sie 05, 2011 17:00

Znalazłem komputer i po numerach doszłem z jakich samochodów mógł by być silnik:D
VW GOLF MK II(19E,1G1)1.8GTI 1988-1991
lub
VW PASSAT(3A2,351)1.8G60 1988-1996
Ten komputer był stosowany tylko do tych modeli.
Dzisiaj byłem na podpięciu pod komputer niestety znajomy mechanik powiedział mi że chyba jest walnięty komputer w samochodzie bo jego laptop nie może się z nim skomunikować. Powiedział również że to może być przyczyną problemu bo komp wysyła błędne informacje.
Teraz będę poszukiwał chyba komputerka.
Jakby ktoś miał przypadkiem na zbyciu:) to podaje numery:
BOSCH 0261200280
DIGIFAN I
DF1
037 906 022 B



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Post autor: Paweł Marek » pt sie 05, 2011 21:10

andrze25, Masz często wykonywaną przeróbkę polegającą na założeniu do silnika w którym był wtrysk mechaniczny wtrysku elektronicznego Digifant. Różnych szczegółów na ten temat i poradę co zrobić powinieneś uzyskać na dziale tuningowym sporo o tej przeróbce się pisze. Napewno nie będzie to działać idealnie jeśli np nie dobrano właściwych wtryskiwaczy, a zdaje się też potrzebna jest zmiana map w sterowniku dopytasz tam o szczegóły, nowego komputera nie szukaj na tym etapie nic nie wskazuje że jest on uszkodzony.
Nie wiem jak Twój kolega chciał diagnozować - ale ten wtrysk niema złącza diagnostycznego i nieda się z nim połączyć ot tak - do wtyczek diagnostycznych więc nie tędy droga.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
andrze25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18
Lokalizacja: Białopole, Chełm,Woj. Lubelskie

VW Golf III 1.8 16V DOHC. Ciężko pali na benzynie

Post autor: andrze25 » sob sie 06, 2011 20:45

dzięki wielkie za wszelkie informacje. teraz trochę mi to naświetliło sprawę co i jak więc szukam w innym dziale. Jeszcze raz dzięki:D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości