Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pietrekbyd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt mar 17, 2006 12:28
Lokalizacja: CB
Kontakt:

Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: pietrekbyd » śr cze 08, 2011 18:56

Witam.Proszę o poomoc bo juz nie wiem za co złapać się bo kasa z kieszeni uciekła a silnik stuka.A mianowicie...dałem wymienic uszczelkę pod głowicą, wymiana uszczelek kolektora wydechowego, uszczelniacze trzonków zaworowych, i pasek rozrządu i pozostałe elementy związane z głowicą, głowica planowana mówił mechanik .Przed wymianą uszczelki głowicy nie stukał z okolic pokrywy zaworów silnik!!!Po odebraniu od mechanika wszystko ładnie pięknie, tylko mówił że na 3 cim garku szklanki pukają zaskoczyło mnie to pukanie odrazu.Ok myśle... za parę dni wymieniłem cały komplet samoregulatorów 8szt.i nadal klekocze na zimnym mocniej na ciepłym słychac też, a powiedział że zrobię troche kilometrów i ucichnie....Co może być przyczyną???dołożę jeszce że na 4, 5 tym biegu cienki jest jak odrazu pedał gwałtownie sie wciśnie, dodam że na wolnych buja troszkę silnik co przenosi się do kabiny i czuc to bujanie...Efekt tego zamulenia tez jest na benzynie...popuszcze pedał gazu i wtedy idzie...przed całą robota byłem pewny że jak klepne na gaz to idzie teraz nie wiadomo czy wyprzedzac...



Awatar użytkownika
sebastianc1989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr cze 08, 2011 12:12
Lokalizacja: Toruń

Re: Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: sebastianc1989 » śr cze 08, 2011 22:35

Przyczyna może tkwić w uszczelce głowicy bo jak miałeś niby planowaną głowice a założył zwykłą nominalna uszczelkę to możesz mieć spalanie stukowe i dlatego stuka.



Awatar użytkownika
pietrekbyd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt mar 17, 2006 12:28
Lokalizacja: CB
Kontakt:

Re: Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: pietrekbyd » śr cze 08, 2011 23:32

wracalem dzis trasa okolo 60km i spokojna jazda 90 80km mocniej wcisne pedal gazu to czuje poszarpywanie...a moze jakis zawor ma przewiew i jest caly czas uchylony?i puka wtedy w tlok mozliwe to?



Awatar użytkownika
pietrekbyd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt mar 17, 2006 12:28
Lokalizacja: CB
Kontakt:

Re: Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: pietrekbyd » czw cze 09, 2011 20:24

Czy przyczyna moze byc przestawiony rozrzad tych objawow co pisze wyzej?



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: denisz » pt cze 10, 2011 23:57

pietrekbyd pisze:Czy przyczyna moze byc przestawiony rozrzad tych objawow co pisze wyzej?
jakby rozrząd był przestawiony to by stukał cały czas i cały czas miałbyś spadek mocy. Ale ja po mechaniku chuchałbym na zimne i wszystko bym sprawdził.

Sprawdziłbym też ustawienie zapłonu.

Poszedłbym do tego mechanika i zapytałbym go, ile kilometrów miał na myśli mówiąc, że stukanie zniknie jak pojeździsz. I czy zdaje sobie sprawę, że stukanie wystąpiło po jego robocie i że kolejne przejechane kilometry mogą tylko coraz bardziej pogarszać jego "naprawę silnika". Może zatem od razu oddać to do reklamacji. Tylko on jeden wie jak to poskładał...


pietrekbyd, mam dla Ciebie bardzo dobra radę:
zanim zdecydujesz się na pretensje do mechanika, to poproś go aby gratis sprawdził (w ramach kontroli własnej roboty) ciśnienie sprężania w cylindrach. Nie wierz mu na słowo i sam kontroluj wskazania manometru i spisz pomiary. Takie pomiary sprężania moga wiele powiedzieć o przedmuchach w silniku - również o ewentualnych nieszczelnościach uszczelki głowicy.



Awatar użytkownika
pietrekbyd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt mar 17, 2006 12:28
Lokalizacja: CB
Kontakt:

Re: Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: pietrekbyd » ndz cze 12, 2011 17:40

Witam .Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.Bylem w piatek u niego okazalo sie ze rozrzad byl na 5, 6 zabkow na moje oko z daleka przestawiony moc odzyskal a caly czas klepie.Jutro jade i sciaga na nowo glowice by sie upewnic czy nie dal za cienkiej tz nominalnej usczelki pod glowice....Malo leci mi olej od gory po calym bloku az na korbe skrzyni a gadal ze mam uszczelniacz na wale walniety w korbie suchutko bo kukalem w sobote.Co do cisnienia mowi ze sprezanie jest super...mysle ze to stukanie to spalanie stukowe albo faktycznie za cienka uszczelka.Na zimnym klepie jak by metal o metal walil jak juz sie rozgrzeje jest ciszej....



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: denisz » wt cze 14, 2011 01:52

sebastianc1989 pisze:Przyczyna może tkwić w uszczelce głowicy bo jak miałeś niby planowaną głowice a założył zwykłą nominalna uszczelkę to możesz mieć spalanie stukowe i dlatego stuka.
sebastianc1989, a jaki jest związek grubości uszczelki pod głowicą ze spalaniem stukowym?
Rozumiem, że chodzi o to, że za cienka uszczelka może spowodować wzrost ciśnienia sprężania - czyli prawdopodobieństwo występowania spalania stukowego? Dobrze myślę?
pietrekbyd pisze:Bylem w piatek u niego okazalo sie ze rozrzad byl na 5, 6 zabkow na moje oko z daleka przestawiony
jasny gwint! Mechanicy...
pietrekbyd pisze:Co do cisnienia mowi ze sprezanie jest super...
Patrzyłeś mu na ręce jak mierzył to sprężanie? Nie wykluczone, że to guzik prawda.
pietrekbyd pisze:Na zimnym klepie jak by metal o metal walil jak juz sie rozgrzeje jest ciszej....
tu nie jestem pewien, czy ten fakt uciszenia się stuków po rozgrzaniu nie wyklucza tego, że to walenie to spalanie stukowe.


Na mój nos to jest coś źle poskładane. Na rozgrzanym silniku jest ciszej, bo smarowanie oleju jest efektywniejsze.



Awatar użytkownika
sebastianc1989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr cze 08, 2011 12:12
Lokalizacja: Toruń

Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: sebastianc1989 » wt cze 14, 2011 14:38

Tak Denisz dobrze myślisz mój kumpel miał taki problem mechanik założył mu nominalą uszczelkę a była planowana głowica i miał zbyt dużą kompresje silnik mu klekotał jak Diesel .



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: denisz » wt cze 14, 2011 15:32

sebastianc1989 pisze:Tak Denisz dobrze myślisz mój kumpel miał taki problem mechanik założył mu nominalą uszczelkę a była planowana głowica i miał zbyt dużą kompresje silnik mu klekotał jak Diesel .
ok, dzięki.
No właśnie tak jak podejrzewałem - a mechanik twierdzi, że ciśnienie sprężania jest super... Powtórzę zatem: nie wykluczone, że to guzik prawda.
pietrekbyd, Ty nie ufaj temu mechanikowi.

Poza tym wydaje mi się, że doświadczony mechanik powinien na słuch ocenić, czy dany dźwięk jest typowy dla spalania stukowego.



Awatar użytkownika
pietrekbyd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt mar 17, 2006 12:28
Lokalizacja: CB
Kontakt:

Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: pietrekbyd » wt cze 14, 2011 22:20

Witam.Dzis odebralem 2 raz glowica zwalona efekt jest ten sam klepie mocniej ewidentnie na moje pod pokrywa zaworow...rece mi opadaja a kasa dalej ucieka cisnienie niby mowil ze 8 jest na kazdym.
Nie wiem moze walek rozrzadu wylatany juz albo mostki zle poskladane w inne miejsce.Nie wiem co dalej robic...gdzie sie z tym udac by nie zajechac auta a jezdze dziennie ponad 100km


A jakby byl zaplon zle ustawiony tez moze byc taki objaw klekotania?



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: Gawior » śr cze 15, 2011 12:51

pietrekbyd pisze:cisnienie niby mowil ze 8 jest na kazdym
- tyle to jest tragiczne ciśnienie. Kiedyś ktoś mi mówił jak testowali z silnikiem i same tłoki bez pierścieni wytwarzały ciśnienie rzędu 4-5 Bar.

Zmień mechanika, skoro dla niego 8 to dobre ciśnienie.
Ja auta z ciśnieniem poniżej 11 - 11.5 bym nie kupił.
Nawet mój stary Peugeot ma 11.5 - 12

Kolejna rzecz, to jeżeli zapłon jest za bardzo wyprzedzony, to może występować spalanie stukowe.
U mnie w 2.0 8v jest czujnik spalania stukowego i jeżeli takie wystąpi ( jakiś początkowy objaw ), to komputer opóźnia zapłon o 4 stopnie. Po czym znowu przyspiesza i tak w kółko.
W 1.8 natomiast nie było czujnika spalania stukowego i nie jest w ten sposób korygowany zapłon.
Sprawdź gdzieś poprawność ustawienia zapłonu ( często na gazie zalecają ustawiać zapłon na wolnych obrotach na 8 stopni - 6 stopni jest normalnie ). Możesz też zalać Pb 98 , które spala się w bardziej kontrolowany stopnień niż Pb 95 ( o gazie nie mówiąc ) i "oddala" bardziej występowanie spalania stukowego ( może też być Shell V-power Racing 100 oktanowe ).

Może to klepanie z pod pokrywy zaworów to popychacze zaworowe ?


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: denisz » śr cze 15, 2011 13:04

pietrekbyd pisze:cisnienie niby mowil ze 8 jest na kazdym.
nominalne cisnienie śprężania dla AAM to 9,0 - 12,0 bar. Minimalne to 7,0 bar.
Nie jest tragicznie u Ciebie, ale ja bym tego nie nazwał tak, jak mechanik, że sprężanie jest super. Bo nie jest nawet dobre.
pietrekbyd pisze:A jakby byl zaplon zle ustawiony tez moze byc taki objaw klekotania?
źle ustawiony zapłon (myślę tu o momencie w którym ma się pojawiać iskra) nie będzie miał żadnego wpływu na metaliczne stuki w silniku. Z jednym wyjatkiem - spalanie stukowe.
Zbyt wczesny zapłon - zbyt wczesna iskra - to pierwsza i najczęstsza przyczyna spalania stukowego (już Ci pisałem, żebyś sprawdził zapłon)

Ja uważam, że powinieneś jechać do innego mechanika. Wg mnie ktoś, kto ma doświadczenie powinien z miejsca - na słuch - ocenić czy dźwięk wydobywający się z silnika to spalanie stukowe. Możesz więc taką przyczynę potwierdzić lub wyeliminować.
U innego mechanika zrobiłbym też raz jeszcze pomiar ciśnienia sprężania (koszt niewielki). Nie ufałbym temu, co ten Twój mechanik powiedział.


Na mój nos, to nie jest u Ciebie spalanie stukowe. Mi się wydaje, że wtedy raczej by nie stukało tak ciągle i rytmicznie.
Dodatkowo przemawia za tym wg mnie fakt, o którym napisałeś: jak silnik się nagrzeje to jest ciszej. Dlaczego na ciepłym silniku fala uderzeniowa spalania stukowego miałaby być wyraźnie bardziej tłumiona? Poza tym prawdopodobieństwo spalania stukowego wzrasta ze wzrostem ciśnienia sprężania - a Ty masz za małe ciśnienie, a nie za duże i ze wzrostem temperatury - a u Ciebie im cieplej tym ciszej.

Przypuszczam, że masz źle złożone zawory. To że jest to możliwe potwierdza fakt, że miałeś źle ustawiony rozrząd. Jak jedno spartaczył mechanik, to dlaczego nie miałby spartaczyć czegoś jeszcze? A na ciepłym ciszej stuka, bo jest smarowanie olejem efektywniejsze i gorący olej efektywniej uszczelnia ewentualne luzy.
Być może nawet zawór wali w tłok - jeśli tak by było, to każdy kilometr więcej pogarsza stan silnika.

Ktoś to musi rozebrać i sprawdzić. Niestety kolejne ściąganie głowicy, bo na słuch to nic nie zdiagnozujesz na 100% (chyba że spalanie stukowe)
Zadzwoń może do uokik i zapytaj, jak możesz dochodzić reklamacji po spartaczonej robocie w warsztacie samochodowym i jak tą spartaczoną robotę możesz udowodnić. Taka informacja się przyda jeśli okaże się, że mechanik dał ewidentnie ciała i naciągnął Cię na spore koszta.

dodano:
Gawior pisze:Zmień mechanika, skoro dla niego 8 to dobre ciśnienie.
no właśnie...
Gawior pisze:Może to klepanie z pod pokrywy zaworów to popychacze zaworowe ?
Gawior, to pierwsza rzecz, którą autor postu już wymienił po stwierdzeniu stukania


znów dodano:
a zadzwoń do tego mechanika i zapytaj, jakim momentem dokręcał głowicę i napisz co powiedział. Zapytaj go też, czy wymieniał szpilki na nowe po wyciągnięciu głowicy. Może ta głowica jest zbyt luźno dokręcona.

Pisałeś, że Ci cieknie olej z góry. Odkręć pokrywę zaworów - jeśli uszczelka taj pokrywy jest nowa, to powinna sie nadawać do ponownego użycia - i sprawdź czy wałek rozrządu je właściwie zamontowany - sztywno. Może tam jest kaszana, bo dodatkowo był fakt, że rozrząd był źle ustawiony. Może był dobrze tylko przez niedokładne zamocowanie wałku pasek przeskoczył. Sprawdziłbym zatem, czy obecnie rozrząd jest ciągle na znakach.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: Gawior » śr cze 15, 2011 14:54

Z tą wymianą samo regulatorów wyleciało mi z głowy. Jestem teraz w pracy, czytam posty i odpisuje z przerwami ( praca :jezor: ) i musiało mi o nich wylecieć z głowy w międzyczasie.

Co do dokręcenia głowicy, to mechanik musiał by być ładnym partaczem żeby nie odczytać momentów dokręcania głowicy na opakowaniu nowej uszczelki. To że w książce piszą o konkretnych momentach dokręcania to jedno, a drugie to to co podaje producent uszczelki na jej opakowaniu, bo może być inny moment dokręcania danej uszczelki ze względu z jakiego materiału jest ona wykonana itp.

Sam wiem że są mechanicy, co dokręcają jednakowym momentem wszystkie głowice silników benzynowych i są tacy co każą przyjechać za 500-1000km na dokręcenie głowicy, mimo że nie ma o tym mowy przez producenta uszczelki i tym bardziej producenta samochodu.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
pietrekbyd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pt mar 17, 2006 12:28
Lokalizacja: CB
Kontakt:

Stukanie na zimnym i ciepłym silniku 1.8 AAM

Post autor: pietrekbyd » śr cze 15, 2011 15:10

Dzisiaj sprawdzalem rozrzad po powrocie do domu i jest idealnie zab w zab na znakach...samoregulatory tzw szklanki byly wymieniane bo ten halas byl odrazy po pierwszym zlozeniu glowicy na starych jeszcze szklankach...dlatego dalem zalozyc nowe...jutro jestem umowiony do innego mechanika sprawdze to cisnienie bo to tez nie daje mi spokoju...i na sluch niech zobaczy co to puka tym metalicznym dzwiekiem moze sprezyna pekla od zaworu albo zle zamki pozapinal...nie wiem sam wiem ze szpilke wstawial pod kolektor wydechowy bo zerwane byly ale tam jest teraz git...mysle czy dobrze wymyl glowice moze jakis brud siedzi i zatyka kanal olejowy i na maxa nie daje smarowania na szklanki...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości