nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

waldekmck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 23:23

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Post autor: waldekmck » ndz maja 08, 2011 13:20

witam zrobiłm ustawienie tps'u tak jak powino byc i wszystko zaczeło działc po przejechaniu jakis 50 km problem sie powtózył wienc wymieniłem krokowca na nowy ze sklepu problem powruciał po kolejnych 100 km ;/;/



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Post autor: DaroW » ndz maja 08, 2011 20:06

Masz gaz (LPG) więc pewnie sterownik silnika głupieje. Co to jest za instalacja LPG?



waldekmck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 23:23

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Post autor: waldekmck » pn maja 09, 2011 10:41

tak mam gaz jest to instalacja chyba pierwszej generacji niewiem dokładnie bo nie znam sie na tym



waldekmck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 23:23

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Post autor: waldekmck » pn maja 09, 2011 10:45

ale znalazłam jeszcze jedne mankament miałem delikatne zwarcie na przewodach od krokowego tps'u i wtrysku kiedy nimi ruszałem krokowy zaczynał sie wysuwać lub chować(przetarte izolacje ) po zaizolowaniu ponownie przewodów problem ustał tylko mam na benzynie strasznie niskie obroty około 500-750;/



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Post autor: evilenko » wt maja 10, 2011 11:22

Spróbuj zrobić reset i adaptację czyli poczekać na benzynie bez dotykania gazu aż włączy się wentylator. A te niskie obroty są na ciepłym silniku czy cały czas - na zimnym też?



waldekmck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 23:23

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Post autor: waldekmck » wt maja 10, 2011 13:03

tak nisie sa na zimny silniku jak sie nagrzeje to obroty sie normuja do 950-1000 na gazie to samo lecz czasem sie zdazy ze nawet na ciepłym spadaj niski i gasnie ale to zadko



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Post autor: evilenko » wt maja 10, 2011 16:27

A sprawdzałeś czujnik temperatury tzn czy ma właściwy opór przy różnych temperaturach?



waldekmck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 23:23

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Post autor: waldekmck » wt maja 10, 2011 17:57

nie bo nie wiem zabrdzo jak sie za to zbrac a jaki powinien miec opór przy jakich temperaturach ?



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Post autor: evilenko » wt maja 10, 2011 19:48

Odłącz wtyczkę i sprawdź wartości pomiędzy pinem 1 i 3. Ogólnie rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury. Wartości dla temp 20 st to około 3000 Ohm, dla 30 st około 2000 ohm dla 80 st 275-375 Ohm. Ja to zrobiłem tak, że zmierzyłem na zimnym silniku a potem zrobiłem drugi pomiar po nagrzaniu go do ok 90 stopni.



waldekmck
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 23:23

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Post autor: waldekmck » pn maja 16, 2011 12:51

hej odszedłem z obrotami wystarczyło wyregulować przepustnice bynajmniej tak twierdzi mechanik u którego byłem .....ale to nie koniec problemów ;/ sprawdziłem czujnik temp. i jest ok ...ale ale maksymalna temperatura jak udaje mi się osiągnąć to 70 stopni i zaraz włącza się wentylator podejrzewam termostat juz nawet zakupiłem nowy tylko nie wiem za bardzo gdzie on się znajduje.... prosił bym o jakieś instrukcje dotyczące wymiany...



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Post autor: DaroW » pn maja 16, 2011 23:02

Jeśli włącza się wentylator przy 70°C, to albo wskaźnik pokazuje bzdury albo włącznik wentylatora za wcześnie włącza, chociaż włącznik najczęściej to albo włącza dobrze albo wcale.
Co do termostatu, to jest dobrze ukryty pod alternatorem, w okolicy pompy wspomagania.



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Post autor: ssarna1 » wt maja 17, 2011 18:56

Nawet jakby wiatrak załączał się wcześniej przy 70 to i tak termostat by nie wypuszczał niedogrzanej wody. Stawiam na czujnik temperatury/wskaźnik w liczniku


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

nie chodzi na wolnych obrotach mk3 1,8 monowtrysk

Post autor: mishabest » wt maja 17, 2011 21:26

Ja również obstawiam czujnik/licznik , żeby wiatrak włączył się przy 70 to musiałby być walnięty termostat (żeby był obieg przez chłodnicę) oraz włącznik wentylatora żeby załączał przy 70... najprostsza metoda - termometr w zbiorniczek :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości