Spadek mocy silnika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krisse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 22:42

Spadek mocy silnika

Post autor: krisse » wt kwie 05, 2011 23:00

Witam jestem tutaj nowym forumowiczem, i szukałem w necie troche informacji na temat mojego nietypowego problemu.

Wiec od początku. Samochód Golf 3 1.8 Benzyna. Objawy wyglądają następująco, Silnik osiąga 3000obr i nic poza tym, czasem ma problem nawet 2800obr wyciągnąć. Wtrysk podaje paliwo, ale na moje oko jest go za dużo w stosunku co do zapłonu. Samochód strasznie dużo pali w granicach 12/15litrów na 100km Pompa paliwowa jest okej, filtry + przewody paliwowe również, moduł sprawdzony (był przełożony do testu i dalej było to samo) Samochód po naciśnięciu pedału gazu zmienia dźwięk i strasznie się dusi, do tego czasem ma poważny problem by wrócić na "wolne obroty". Dodam, że auto pali dosłownie na dotyk. Obroty idą szybko w górę tak jak wcześniej wspomniałem do granicy 3000tys. obr. Samochód jest kompletnie bez mocy, prócz tego silnik "szarpie" na wolnych obrotach mimo iż dziś zostały wymienione filtry plus nowe świece, wiec ten problem wykluczam od razu. Proszę o szybkie odpowiedzi z racji iż samochód jest mi bardzo potrzebny.... Pozdrawiam.



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Spadek mocy silnika

Post autor: DaroW » wt kwie 05, 2011 23:04

TPS?



krisse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 22:42

Re: Spadek mocy silnika

Post autor: krisse » wt kwie 05, 2011 23:32

Co mam rozumieć przez słowa TPS?



krisse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 22:42

Spadek mocy silnika

Post autor: krisse » wt kwie 05, 2011 23:50

Sprawdziłem jeszcze teraz cały silnik i jak się lekko zagrzał wyłączyłem w nim krokówkę, co dziwne auto zaczęło chodzić równiej wiadomo że bez krokówki nie wejdzie na obroty, ale silnik szedł równo...



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Spadek mocy silnika

Post autor: DaroW » śr kwie 06, 2011 23:09

TPS to jest czujnik położenia przepustnicy, takie dwa potencjometry dzięki którym sterownik wie ile otwarta jest przepustnica.



krisse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 22:42

Spadek mocy silnika

Post autor: krisse » czw kwie 07, 2011 08:38

włożyłem do tego golfa caly wtrysk z wszystkimi czujnikami (po prostu komplet) i dalej jest to samo. Wiec ten czujnik przepistnicy napewno tego nie powoduje. Bo na calym nwoym wtrysku jest dalej to samo. Wiec problem z winy wtrysku i jego okolic moge wyeliminować, faktem jest że stary wtrysk lał benzynę jak głupi a ten jest bardziej ekonomiczny. Wiec w tej chwili szukać usterki musze w innym miejscu. Myśałem nad aparatem zapłonowym bo z tego co widze jest zapłon przesuniety nie pokrywa sie z "cechami" tylko dziwne bo samochód pali na dotyk. Kolejna opcją może być sonda lambda albo jakies czujniki powietrza. Ten samochód sie dławi benzyna, po wciśnieci gazu dosłownie go zalewa. Jesli wtrysk moge wykluczyć bo mam calkowicie inny i 100% sprawny to gdzie moge szukać tych przyczyn z tymi obrotami i nie nadążaniem spalania paliwa...



Awatar użytkownika
rem08
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt sty 08, 2008 02:13
Lokalizacja: Więcbork CSE

Spadek mocy silnika

Post autor: rem08 » czw kwie 07, 2011 09:17

A jak auto zimne to tez tak muli? Moze czujnik temperatury plynu chlodniczego daje zla informacje do kompa..



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

Spadek mocy silnika

Post autor: evilenko » czw kwie 07, 2011 09:57

Tak jak mówisz sprawdź koniecznie ustawienie rozrządu i zapłonu oraz sondę lambda.



krisse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 22:42

Spadek mocy silnika

Post autor: krisse » czw kwie 07, 2011 12:51

Jak auto jest zimne to i nawet na 1300obr ma problem wejsc, jak sie mu stopniowo dodaje gazu to 3000obr pociagnie, jak sie mu nacisnie gwaltownie to go zamula strasznie w koncu jak sie mu dluzej ten pedał gazu trzyma to ma problem wrocic do wolnych obrotów. dzis podjade nim delikatnie na komputer i sprawdze co moze to powodowac co do czujnika to dziala napewno pokazuje temperature tak jak sie nalezy, jak jest cieply to ma swoje robocze 90 stopni, jak zminy to zimny. Tutaj moze wchodzic w rachube zaplon albo fakt iż przez pasek z rozdzadu on sie przestawił... Osobiście stawiam na sonde lambde bo tam jednak jest na liczniku 254tys km przejechane... i nikt mi nie powie czy bylo cos cofniete czy nie... na ten przebieg mozna sie juz spodziewac wszystkiego. Jesli to sonda to sie z wami podziele informacjami... studiuje juz ten problem od prawie 3 dni... i smieszy mnie fakt ze musze smigac Golfem 3 z 92 rocznika od ojca ktory jest znacznie lepszy niz ten ktory próbuje naprawić. :PP



Awatar użytkownika
rem08
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt sty 08, 2008 02:13
Lokalizacja: Więcbork CSE

Spadek mocy silnika

Post autor: rem08 » czw kwie 07, 2011 14:42

To ze pokazuje dobrze na desce nie koniecznie znaczy ze podaje dobra informacje do kompa. Moga byc akurat uszkodzone piny odpowiadajace za danie sygnalu do kompa. I popieram Evilenko. Sprawdz rozrzad i sonde



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Spadek mocy silnika

Post autor: DaroW » sob kwie 09, 2011 14:56

Jeśli wtrysk przełożyłeś i jest źle to spróbuj podmienić sterownik (komputer), wcześniej sprawdź wiązkę, bo może coś z kablami jest nie tak, do tego jak zalewa to czy powrót benzyny jest drożny i czy pompa nie jest wstawiona 3 bar z wielopunktowego.



Awatar użytkownika
Pastix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt paź 17, 2017 13:51

Spadek mocy silnika

Post autor: Pastix » czw lut 01, 2018 12:24

Może to też kwestia katalizatora? Sprawdź czy nie jest przypadkiem zapchany, bo u mnie był podobny problem. W razie czego stary katalizator możesz sprzedać - sprawdź sobie cenę na https://katalizatorychrzanow.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;. Za uzyskane pieniądze możesz kupić nówkę i problem braku mocy powinien zniknąć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości