Obroty a Silnik Krokowy [1.6 ABU]

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grosik997
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 16, 2009 15:10
Lokalizacja: podkarpacie

Obroty a Silnik Krokowy [1.6 ABU]

Post autor: grosik997 » pn mar 28, 2011 23:38

kolego Magnez troche rozmawiałem z elektronikami i czytałem w sieci ze taką przyczyną jak podajesz moze być uszkodzony czujnk temperatury płynu chłodzącego. najpierw sprawdź miernikiem rezystancje (poszukaj jakie powinny być parametry tego czujnika) jeśli bedzie cos nie tak to jest możliwosc ze uszkodzony jest i radziłbym podmianke na dobry.



GrzegorzSw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:41
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Obroty a Silnik Krokowy [1.6 ABU]

Post autor: GrzegorzSw » pt maja 04, 2012 10:52

Nalezy sprawdzić poprawnie silnik krokowy. Dwa górne styki służą do zasilania silnika, podłączając 4-6V w zależności jak podłączysz bieguny to będzie się chował lub wysuwał. Ważniejsze są dwa dolne styki, do nich podłączony jest mikro wyłącznik znajdujący się na końcu wysuwanego ramienia, informuje on sterownik czy naciśnięty jest pedał gazu, czy ramię jest wysunięte i opiera się o przepustnicę, czy za obroty silnika jest odpowiedzialny kierowca czy sterownik. Do dolnych styków należny podłączyć omomierz i sprawdzić czy po naciśnięciu na koniec wysuwanego ranienia (mały ale wyczuwalny ruch końcówki) oporność spadnie do zera a po puszczeniu jest przerwa. Jeżeli zawsze jest przerwa to sterownik głupieje (jest przekonany że cały czas jest naciśnięty pedał gazu), silnik krokowy należy wymienić lub próbować wyczyścić styk ale jest to bardzo trudne gdyż można to zrobić po rozebraniu obudowy i przy użyciu płynów typu "kontakt" do czyszczenia styków.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości