duże spalanie ADD 1,8 Digifant
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
duże spalanie ADD 1,8 Digifant
Witam.
Mam problem z bardzo dużym spalaniem (15-20l/100km) w golfie 3, rocznik 96.
Nie wpisałem modelu silnika, bo nie potrafię tego określić, może będziecie w stanie mi w tym pomóc.
Silnik benzynowy, wg. dowodu rejestracyjnego pojemność 1781 cm3. Wielopunktowy wtrysk, bez przepływomierza, VIN zaczyna się od 3VW...
Znalazłem informację, że to jakaś meksykańska wersja (http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91294" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... D#p2066387" onclick="window.open(this.href);return false;).
VAG wykrywa sterownik silnika jako 037 906 021 Digifant 1.82 1903. Żadnego symbolu określającego silnik w komorze silnika nie znalazłem (http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk3/" onclick="window.open(this.href);return false;).
VAG nie pokazuje błędów zapisanych w pamięci sterownika.
Sonda lambda była wymieniona. Czujnik temperatury również. Katalizator kiedyś został wycięty.
Śmierdzi paliwem podczas pracy silnika i trochę nierówno pracuje.
Czy jesteście w stanie pomóc mi określić model silnika i ew. przyczyny wysokiego spalania?
Pozdrawiam
Sebastian
Mam problem z bardzo dużym spalaniem (15-20l/100km) w golfie 3, rocznik 96.
Nie wpisałem modelu silnika, bo nie potrafię tego określić, może będziecie w stanie mi w tym pomóc.
Silnik benzynowy, wg. dowodu rejestracyjnego pojemność 1781 cm3. Wielopunktowy wtrysk, bez przepływomierza, VIN zaczyna się od 3VW...
Znalazłem informację, że to jakaś meksykańska wersja (http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91294" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... D#p2066387" onclick="window.open(this.href);return false;).
VAG wykrywa sterownik silnika jako 037 906 021 Digifant 1.82 1903. Żadnego symbolu określającego silnik w komorze silnika nie znalazłem (http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk3/" onclick="window.open(this.href);return false;).
VAG nie pokazuje błędów zapisanych w pamięci sterownika.
Sonda lambda była wymieniona. Czujnik temperatury również. Katalizator kiedyś został wycięty.
Śmierdzi paliwem podczas pracy silnika i trochę nierówno pracuje.
Czy jesteście w stanie pomóc mi określić model silnika i ew. przyczyny wysokiego spalania?
Pozdrawiam
Sebastian
Ostatnio zmieniony czw paź 21, 2010 12:06 przez stn8850, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
duże spalanie 1,8 digifant
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info?id=113" onclick="window.open(this.href);return false;
ten silnik jako że niema przepływomierza zdaje się steruje dawką silnika na podstawie czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia w kolektorze. I ma ten czujnik albo w sterowniku silnika - więc wówczas sprawdź weżyk do niego, albo gdzieś przy wtrysku w dolocie, wówczas sprawdź czy nie jest zabrudzony. Poszukaj więcej info mając typ silnika. Zdejm też weżyk od regulatora ciśnienia paliwa i sprawdź czy nie ma w nim benzyny, jeśli tak to do wymiany, może być z europ. modeli na wtrysku wielopunktowym.
ten silnik jako że niema przepływomierza zdaje się steruje dawką silnika na podstawie czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia w kolektorze. I ma ten czujnik albo w sterowniku silnika - więc wówczas sprawdź weżyk do niego, albo gdzieś przy wtrysku w dolocie, wówczas sprawdź czy nie jest zabrudzony. Poszukaj więcej info mając typ silnika. Zdejm też weżyk od regulatora ciśnienia paliwa i sprawdź czy nie ma w nim benzyny, jeśli tak to do wymiany, może być z europ. modeli na wtrysku wielopunktowym.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
duże spalanie ADD 1,8 Digifant
Udało mi się w końcu zabrać za tego golfa
Niestety nie znalazłem nic podejrzanego, po złożeniu jeździ jak wcześniej i nadal pali jak smok
Załączam kilka zdjęć z oględzin:
Uploaded with ImageShack.us
Czujnik MAP umieszczony jest w sterowniku. Wężyk na całej długości jest szczelny i drożny.
W wężyku idącym od regulatora ciśnienia nie ma paliwa.
Wtryski nie leją i raczej jednakowo "sikają" przy próbie zakręcenia rozrusznikiem.
Lambda działa (są skoki napięcia ok. 0-0,8V) a jej odpięcie powoduje zmianę w pracy silnika - zakładam, że działa, choć dziwnie wyglądają przewody (jeden nie jest podłączony?).
Czujniki raczej ok - przepustnica, czujnik temp. powietrza - mają przejście i "jakąś" oporność.
Jeżeli silnik dostaje za dużo paliwa - czy winna może być niewłaściwa (z innego modelu) pompka paliwa?
Czy może być tak, że regulator nie ustali właściwego ciśnienia paliwa przed wtryskami gdy ciśnienie jest zbyt duże?
Niestety nie znalazłem nic podejrzanego, po złożeniu jeździ jak wcześniej i nadal pali jak smok
Załączam kilka zdjęć z oględzin:
Uploaded with ImageShack.us
Czujnik MAP umieszczony jest w sterowniku. Wężyk na całej długości jest szczelny i drożny.
W wężyku idącym od regulatora ciśnienia nie ma paliwa.
Wtryski nie leją i raczej jednakowo "sikają" przy próbie zakręcenia rozrusznikiem.
Lambda działa (są skoki napięcia ok. 0-0,8V) a jej odpięcie powoduje zmianę w pracy silnika - zakładam, że działa, choć dziwnie wyglądają przewody (jeden nie jest podłączony?).
Czujniki raczej ok - przepustnica, czujnik temp. powietrza - mają przejście i "jakąś" oporność.
Jeżeli silnik dostaje za dużo paliwa - czy winna może być niewłaściwa (z innego modelu) pompka paliwa?
Czy może być tak, że regulator nie ustali właściwego ciśnienia paliwa przed wtryskami gdy ciśnienie jest zbyt duże?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
duże spalanie ADD 1,8 Digifant
Nie pompka nie będzie winna, wszystkie wtryski wielopunktowe 4-cylindrowe w mk3 działają na tym samym ciśnieniu 2.5-3 bara. Niestety podejrzewam ten MAP sensor w sterowniku, próbowałeś to auto do VAGA podłączyć?
Sprawdziłeś omomierzem czujnik temperatury płynu i czy ma zasilanie we wtyczce 5V po zapłonie?
kablem przy sondzie się nie martw tak bywają zakończone kable ekranujące.
Ponieważ dziwi mnie dlaczego sonda ładnie faluje a spalanie jest duże (przy przebogaconej mieszance powinna stać głównie na wysokim napięciu 0.8V) to proponuję dokładnie sprawdź czy nie ma jakiejś dziury w wydechu przed sondą, co spowodowałoby zakłócenie działania regulacji lamda.
Sprawdziłeś omomierzem czujnik temperatury płynu i czy ma zasilanie we wtyczce 5V po zapłonie?
kablem przy sondzie się nie martw tak bywają zakończone kable ekranujące.
Ponieważ dziwi mnie dlaczego sonda ładnie faluje a spalanie jest duże (przy przebogaconej mieszance powinna stać głównie na wysokim napięciu 0.8V) to proponuję dokładnie sprawdź czy nie ma jakiejś dziury w wydechu przed sondą, co spowodowałoby zakłócenie działania regulacji lamda.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Ciężko odpala i duzo pali ADD 1,8
witam mam golfa III z silnikiem 1.8 benz. Silnik jest na pełnym wtrysku ADD wersja mexico. Mam problem z odpalaniem podlaczylem go do komputera i pokazało mi ze czujnik temperatury kolektora jest uszkodzony. Prosze pomózcie gdzie mozna go dostac albo jakis zamiennik.
duże spalanie ADD 1,8 Digifant
Odgrzeję temat:) Nie zaglądałem na forum od długiego już czasu. Z golfem nie poradziłem sobie, nadal pali ponad 15l/100km.
Widzę jednak, że mój przypadek nie jest odosobniony. Błędów w sterowniku silnika nadal nie mam.
Czujnik temp. był wymieniony (jest dobry), wydech szczelny.
Zastanawia mnie nadal pompa paliwa - podobny przypadek w poście powyżej (z drugiej strony, ciśnienie i tak regulowane jest poprzez regulator przy wtryskach - chyba, że to ten regulator jest uszkodzony).
Może komuś udało się rozwikłać zagadkę co jest uszkodzone. Za trafne odpowiedzi - co najmniej 3 użytkowników będzie wdzięcznych.
Pozdrawiam wszystkich miłośników VW.
Widzę jednak, że mój przypadek nie jest odosobniony. Błędów w sterowniku silnika nadal nie mam.
Czujnik temp. był wymieniony (jest dobry), wydech szczelny.
Zastanawia mnie nadal pompa paliwa - podobny przypadek w poście powyżej (z drugiej strony, ciśnienie i tak regulowane jest poprzez regulator przy wtryskach - chyba, że to ten regulator jest uszkodzony).
Może komuś udało się rozwikłać zagadkę co jest uszkodzone. Za trafne odpowiedzi - co najmniej 3 użytkowników będzie wdzięcznych.
Pozdrawiam wszystkich miłośników VW.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
duże spalanie ADD 1,8 Digifant
stn8850, oczywiście to strzelanie w ciemno ale ja bym się skupił na tym co awaryjne czyli MAP w ECU. Niestety nie mam pojecia jak go sprawdzić ale pod tym katem szukaj
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
duże spalanie ADD 1,8 Digifant
Ja mam ADD i miałem taki przypadek że niby "dobry" elektromechanik rozkałdał ręce, "że nic tu nie widzi" a jak podjechałem do innego to od razu zgadł że sonda uwalona, a też mi palił ile sie wlało. Ztego co zasłyszałem to te sensor map bardzo rzadko padaja i trzeba sie skupic na czujniku temperatury ( ja zamontowałem oryginał Hella ) i na sondzie lambda ( najlepiej oryginał)
duże spalanie ADD 1,8 Digifant
Odgrzeję trochę temat. Czy któryś z panów poradził sobie z problemem? I co było jego przyczyną?
Re: duże spalanie ADD 1,8 Digifant
Mogę to trochę odkopać. Czy ktoś z osób posiadających ten silnik ma podobny problem? I udało mu się go rozwiązać?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości