[1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: krzysiiekb » ndz lut 20, 2011 19:04

Od około tygodnia zaczęły się problemy z moim autem. A dokładnie przy odpalaniu zarówno na benzynie jak i na lpg muszę odpalać go na 2 razy (przekręcić kluczyk i raz zakręcić, przekręcić kluczyk w pozycje 0 i ponownie odpalić) i wtedy odpala. Poza tym dziś zgasł mi, lub obniżały mu się obroty przy hamowaniu jak dojeżdżam do skrzyżowania, i jak tam zgasł to nic nie pomagało, musiałem dobre 2minuty kręcić, żeby w ogóle załapał i odpalił. Gdy się nagrzeje trochę to potrafi odpalać nawet normalnie, poza małym szczegółem, którym jest odpalanie zbyt wcześnie - tak jak by jakiś samozapłon, rozrusznik jeszcze dobrze nie zakręci a auto już odpala. Kompletnie nie wiem co o tym myśleć.

I jeszcze takie dodatkowe zapytanie, skąd może brać się w wydechu woda w bardzo dużych ilościach, tak, że jak paruje gdy wydech jest ciepły mam za sobą dosyć dużą białą chmurę. Sprawdzałem na języku czy to oby nie płyn z chłodnicy, ale na szczęście NIE jest to borygo.

Ostatnio dosyć często potrafią mnie także kopnąć prądem drzwi od kierowcy. Jedyne co przychodzi mi do głowy to przewody. Patrzyłem w ciemnym garażu czy nie widać gdzieś iskry, albo czy nie świecą, ale nie dopatrzyłem się takiego zjawiska. Macie jeszcze jakiś pomysł jak je dokładniej sprawdzić?
:-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(


KaBe

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

[1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: stonefree » ndz lut 20, 2011 22:12

krzysiiekb pisze:rozrusznik jeszcze dobrze nie zakręci a auto już odpala
To akurat chyba nie jest feler.
krzysiiekb pisze:skąd może brać się w wydechu woda w bardzo dużych ilościach
Jest zima, przy spalaniu gazu para musi być i musi sie gdzieś skraplać.
krzysiiekb pisze:Sprawdzałem na języku czy to oby nie płyn z chłodnicy
???? :shock:
krzysiiekb pisze:Ostatnio dosyć często potrafią mnie także kopnąć prądem drzwi od kierowcy
Spróbuj zmienić buty i kurtkę.To elektryzowanie czegoś,nie przebicie.



krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: krzysiiekb » ndz lut 20, 2011 22:40

stonefree, A NAJWAŻNIEJSZE:

Od około tygodnia zaczęły się problemy z moim autem. A dokładnie przy odpalaniu zarówno na benzynie jak i na lpg muszę odpalać go na 2 razy (przekręcić kluczyk i raz zakręcić, przekręcić kluczyk w pozycje 0 i ponownie odpalić) i wtedy odpala. Poza tym dziś zgasł mi, lub obniżały mu się obroty przy hamowaniu jak dojeżdżam do skrzyżowania, i jak tam zgasł to nic nie pomagało, musiałem dobre 2minuty kręcić, żeby w ogóle załapał i odpalił.


KaBe

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

[1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 20, 2011 23:55

krzysiiekb, pod lupę kostka stacyjki, potem cała masa rzeczy, hall, świece kable cewka, okablowanie - wiele rzeczy może dać takie objawy. Obrotek masz? Spada jego wskazówka nagle do zera jak zaczyna przygasać czy nie?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: krzysiiekb » pn lut 21, 2011 22:23

Paweł Marek,

więc tak: kostkę stacyjki wymieniałem z rok temu, ale dla formalności jak ją zdiagnozować szybko i sprawnie?

też pomyślałem o kablach, świecach i kopułce - więc to postaram się we własnym zakresie sprawdzić.

cewka? - gdzie ją znajdę? dam sobie radę z wykluczeniem jej awarii?

co masz na myśli pisząc okablowanie?

jutro po pracy się za to zabieram i zamierzam trochę posiedzieć więc jak możesz napisz mi wszystko co jeszcze mogę poddać diagnozie gdyż nie prędko będę miał później dostęp do garażu, a pogoda nie sprzyja majstrowaniu pod chmurką.

mam obrotomierz. wskazówka nie spada do zera, zaczyna przygasać, auto nie przyspiesza, ale trzymając pedał gazu unikam zgaśnięcia, ale gdy już zgaśnie to na dobre, bo mogę kręcić i kręcić rozrusznikiem, a auto nie odpala. a zaczyna się od takiej dziwnej przerwy w obrotach tak jak by mu brakowało gazu lub benzyny bo na obu mieszankach się dusi.

innym jeszcze problemem jest to, ale chyba nie związanym z opisanymi powyżej jest to, że nagrzewnica ładnie ogrzewa mi tylko auto podczas jazdy, gdy dzisiaj stanąłem na przejeździe kolejowym wskazówka temperatury silnika spadła z 85st do samego zera, a z nawiewów miałem lodowate powietrze, a gdy ruszyłem i przejechałem znów kilka km (ok.2km) temp. na wskaźniku pojawiła się z powrotem, a z nawiewów miałem gorące powietrze? natomiast z samego rana nawet po przejechaniu 50km wskazówka nie wychyliła się nawet na 70st.C, a z nawiewów wiało zimne powietrze?

dzięki, że się odezwałeś i zainteresowałeś problemem, bo myślałem, że sprawa jest beznadziejna i nikt się już nie odezwie z pomocą.

pozdrawiam


KaBe

Awatar użytkownika
piotr19820207
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt sty 07, 2011 22:46
Lokalizacja: LUBAŃ

[1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: piotr19820207 » wt lut 22, 2011 01:35

z tą temperatuą to może masz walnięty termostat a i czujnik temperatury na krućcu wodu



krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: krzysiiekb » wt lut 22, 2011 18:21

piotr19820207, Paweł Marek, dziś golf całkowicie wyzionął ducha, ładnie odpalił rano, przejechał kilometr, obroty spadły i nawet po wymianie palca na miejscu, wyczyszczeniu kopułki, użyciu samostartu auto nie odpalało, a kilka razy tak jak by odpaliło ale w tym samym momencie gasło. kręciłem aż do rozładowania akumulatora, ale nie odpalał. auto wróciło do domu na lince. co to może być?


KaBe

stilu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt wrz 14, 2010 14:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: [1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: stilu » wt lut 22, 2011 20:39

krzysiiekb pisze:
cewka? - gdzie ją znajdę? dam sobie radę z wykluczeniem jej awarii?
najprościej idź po kablu od aparatu zapłonowego (po tym środkowym) i jego koniec jest podłączony do cewki.

sprawdz po prostu czy jest iskra. bo jak wcześniej odpalał to kostką doprowadzająca napięcie do cewki jest okej chyba



krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: krzysiiekb » wt lut 22, 2011 21:00

stilu, chodzi Ci o iskrę na tym kablu co idzie do cewki czy przy świecach?


KaBe

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: krzysiiekb » wt lut 22, 2011 21:01

jak zdiagnozować, albo wykluczyć uszkodzenie czujnika halla?


KaBe

stilu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt wrz 14, 2010 14:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: [1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: stilu » wt lut 22, 2011 21:08

krzysiiekb pisze:stilu, chodzi Ci o iskrę na tym kablu co idzie do cewki czy przy świecach?
iskra czy wychodzi z cewki do aparatu, wypnij kabel od aparatu środkowy, przyłóż do masy i niech ktoś kręci, jak będzie ładna iskra to cewka sprawna. Lub podmień od kogoś sprawną cewkę i sprawdź czy takie samo zachowanie jest auta. Zawsze wyeliminujesz jeden element



Awatar użytkownika
davvidoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:19
Lokalizacja: Małopolska(Limanowa)

[1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: davvidoo » wt lut 22, 2011 21:28

Mam u siebie podobny problem. Obroty mi skaczą i gaśnie silnik na skrzyżowaniach jak zimny. Jak zapale to na benzynie ma 300-500 obrotów, a zauważyłem że jak na wolnych obrotach odepnę silniczek krokowy to nic sie nie dzieje. a czy on nie powinien wtedy zgasnąć?


mk2-->Spawanie skończone xd i Passat b5fl var4motion

stilu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt wrz 14, 2010 14:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

[1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: stilu » wt lut 22, 2011 21:36

silniczek korkowy odpowiada wlasnie sa wolne obroty biegu jałowego więc bardzo możliwe, że to przez to tak się dzieje jednak co do gaśnięcia jest jeszcze innych opcji, których można poSZUKAĆ :)



krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[1.8gt90KM.ABS.92] wszystko w na raz - duży problem

Post autor: krzysiiekb » wt lut 22, 2011 21:43

krzysiiekb, mam multimetr tylko nie wiem jak co i do czego dokładnie podpiąć, widziałem posty innych, ale dla mnie to trochę tak jakby czary. czy jeżeli halla będzie uszkodzona nie będzie iskry na kablu idącym do cewki?


KaBe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości