Brak kompresji w silniku AEX 1,4 Benzyna gaz

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

domel212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 04, 2011 18:36

Brak kompresji w silniku AEX 1,4 Benzyna gaz

Post autor: domel212 » wt sty 04, 2011 20:20

Witam wszystkich
mam pewien problem a wiec od początku
wjeżdżając do garażu samochód mi zgasł, odpaliłem go chwilkę pochodził i znowu zgasł tym razem na amen :( :(
i wygląda na to że brak kompresji w silniku na wszystkich cylindrach...

pytanie 1 podejrzewamy przestawienie wałka rozrządu niestety nie mogę nigdzie znaleźć informacji na temat ustawienia znaczników w tym typie silnika... na kole od rozrządu nie ma problemu dobrze widoczna czerwona kropka ale gdzie drugi znak czy jest to tak jak tutaj??? http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=88085" onclick="window.open(this.href);return false; i czy ta kropka jest na kole pasowym(tym z wieloklinowym) czy na kole zębatym (tym od paska rozrządu)?

pytanie 2 może też być wydmuchana uszczelka pod głowicą tylko że kiedyś jak mi wydmuchało uszczelkę z pod głowicy to miałem pełno oleju na zewnątrz silnika a teraz jako takiego wycieku brak.... czy brak wycieku eliminuje tę usterkę?:)

pytanie 3 czytałem też na forum o zapieczonych pierścieniach... czy można to jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika???

VW GOLF 3 1,4 BENZYNA GAZ 1996 AEX
Ostatnio zmieniony czw sty 20, 2011 19:10 przez domel212, łącznie zmieniany 1 raz.


VW GOLF 3 1996 SILNIK 1,4 AEX BENZYNA GAZ

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

bRAK KOMPRESJI W SILNIKU AEX 1,4 BENZYNA GAZ

Post autor: Paweł Marek » wt sty 04, 2011 20:21

domel212 pisze:wygląda na to że brak kompresji
czemu nie napiszesz kolegom skąd to podejrzenie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

domel212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 04, 2011 18:36

Re: bRAK KOMPRESJI W SILNIKU AEX 1,4 BENZYNA GAZ

Post autor: domel212 » wt sty 04, 2011 20:40

Paweł Marek pisze:
domel212 pisze:wygląda na to że brak kompresji
czemu nie napiszesz kolegom skąd to podejrzenie
przy wkręconych 4 świecach brak oporu przy kręceniu paskiem rozrządu... zerwanie klina na wale korbowym(o ile jakiś klin w ogóle tam jest) też odpada gdyż tłoki poruszają się


VW GOLF 3 1996 SILNIK 1,4 AEX BENZYNA GAZ

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Re: bRAK KOMPRESJI W SILNIKU AEX 1,4 BENZYNA GAZ

Post autor: maciejhan » wt sty 04, 2011 20:58

domel212 pisze:
Paweł Marek pisze:
domel212 pisze:wygląda na to że brak kompresji
czemu nie napiszesz kolegom skąd to podejrzenie
przy wkręconych 4 świecach brak oporu przy kręceniu paskiem rozrządu... zerwanie klina na wale korbowym(o ile jakiś klin w ogóle tam jest) też odpada gdyż tłoki poruszają się
przy wykręconych świecach nie będziesz miał kompresji.
Czy masz kompresję dowiesz się u mechanika po zbadaniu manometrem.
pytanie 2 może też być wydmuchana uszczelka pod głowicą tylko że kiedyś jak mi wydmuchało...
jest kilka jak nie kilkanaście sposobów na które uszczelka może ulec uszkodzeniu, może:
-dostawać się olej do wody
- -||- się woda do leju
- kompresja może uciekać do wody
- kompresja może uciekać do oleju
-kompresja ucieka między cylindrami itd.


Zacznij od początku:
sprawdź czy masz iskrę i paliwo.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

bRAK KOMPRESJI W SILNIKU AEX 1,4 BENZYNA GAZ

Post autor: Paweł Marek » wt sty 04, 2011 21:19

domel212 pisze:zerwanie klina na wale korbowym(o ile jakiś klin w ogóle tam jest) też odpada gdyż tłoki poruszają się
nie odpada skoro już o tym myslisz, jak się przestawi rozrząd na wale tylko trochę kompresji też może nie być. Więc najpierw ją sprawdź manometrem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

bRAK KOMPRESJI W SILNIKU AEX 1,4 BENZYNA GAZ

Post autor: PAPAYOS » wt sty 04, 2011 21:47

To czy ściął się klin na wałku to łatwo zobaczyć... Zdejmij kopułkę od aparatu zapłonowego jeśli się kręci to na pewno nie ścięty klin widać jeszcze przy obsadzeniu koła pasowego na wałku. Mógł jeszcze pęknąć wałek rozrządu, ale to raczej mało prawdopodobne. Ale to też można łatwo wywnioskować - Koło pasowe i wałek od przodu silnika ok, a nie kręci się aparat.

Ale na twoim miejscu szukałbym innej przyczyny np: braku iskry, padniętej pompy paliwa lub bardziej błahego problemu - brak paliwa lub gazu...

A kompresją i wydmuchaną uszczelką zajmij się na końcu.

Moja rada... Podmień jeszcze cewki zapłonowe...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

bRAK KOMPRESJI W SILNIKU AEX 1,4 BENZYNA GAZ

Post autor: maciejhan » wt sty 04, 2011 22:00

przy przestawieniu faz rozrządu ( jak to ma miejsce przy przeskoczeniu paska czy zerwaniu klina ) silnik albo by stanął bo któryś z zaworów uderzył by w tłok i zablokował, albo strzelał w "gaźnik" czy rurę wydechową bo kompresja wytworzona przy sprężaniu trafiała by na któryś z otwartych zaworów.
Przy mniejszym przestawieniu silnik powinien odpalić, nie będzie co prawda chodził tak jak powinien, może zająć mu chwilę odpalenie.
Można wtedy naznaczyć "pisakiem" na aparacie zapłonowym i bloku silnika pierwotne położenie znaczy się 2 kreski tak żeby były w linii a następnie przekręcić cały aparat zapłonowy trochę w jedną stronę i pokręcić rozrusznikiem, jeśli nic się nie zmieniło to przekręcić w drugą stronę i znowu zobaczyć co się dzieje przy próbie odpalenia.
Trzeba być jednak pewnym, że tak jak wcześniej pisałem i kolega PAPAYOS też zwraca na to uwagę że: MAMY ISKRĘ.



domel212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 04, 2011 18:36

Re: bRAK KOMPRESJI W SILNIKU AEX 1,4 BENZYNA GAZ

Post autor: domel212 » wt sty 04, 2011 22:14

przy wykręconych świecach nie będziesz miał kompresji.
Czy masz kompresję dowiesz się u mechanika po zbadaniu manometrem.
Przy WYKRĘCONYCH kompresji nie ma, sprawdzane było przy WKRĘCONYCH, przy kręceniu kołem od rozrządu powinien pojawić się lekki opór powstały przy sprężaniu . U mnie właśnie brak takiego oporu. Co prawda faktycznie trzeba będzie sprawdzić manometrem poszczególne świece bo być może brak kompresji jest tylko na 2 lub 3 cylindrach i stąd brak tego oporu... co do iskry i paliwa to było sprawdzone w pierwszej kolejności... tak samo stan płynu chłodzącego i oleju, płyn czysty olej w normie. Wałek rozrządu w komplecie jak by ktoś pytał :o


VW GOLF 3 1996 SILNIK 1,4 AEX BENZYNA GAZ

domel212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 04, 2011 18:36

bRAK KOMPRESJI W SILNIKU AEX 1,4 BENZYNA GAZ

Post autor: domel212 » wt sty 04, 2011 22:24

Paliwo i gaz też jest... sprawdzone były też błędy wygenerowane przez komputer... były tam "błąd sądy lambda " (nie pamiętam dokładnie komunikatu wiem na pewno że na końcu było SPORADYCZNIE) po wykasowaniu, błędów brak,


VW GOLF 3 1996 SILNIK 1,4 AEX BENZYNA GAZ

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

bRAK KOMPRESJI W SILNIKU AEX 1,4 BENZYNA GAZ

Post autor: Paweł Marek » śr sty 05, 2011 00:59

jeszcze raz pisze mógł się rozrząd tylko trochę przestawić z powodu klina czy przeskoczonego paska, nie musi się zerwać klin tak żeby żadnego oporu nie było albo żeby od razu kolizja była.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

domel212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 04, 2011 18:36

bRAK KOMPRESJI W SILNIKU AEX 1,4 BENZYNA GAZ

Post autor: domel212 » śr sty 05, 2011 09:38

a więc wracamy do.... POST 1 pytanie 1


VW GOLF 3 1996 SILNIK 1,4 AEX BENZYNA GAZ

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

bRAK KOMPRESJI W SILNIKU AEX 1,4 BENZYNA GAZ

Post autor: Qto » czw sty 06, 2011 18:41

domel212 pisze:bRAK KOMPRESJI W SILNIKU AEX 1,4 BENZYNA GAZ
edytuj i napisz małymi literami



domel212
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 04, 2011 18:36

Brak kompresji w silniku AEX 1,4 Benzyna gaz

Post autor: domel212 » czw sty 20, 2011 19:26

Pisze co było żeby nie było....
a wiec jak pisałem w poście 1 podejrzewałem przestawienie rozrządu i faktycznie tak było.
Rozrząd się przestawił wygięło 2 zawory i dlatego brakowało kompresji.
powodem było wkręcenie jakiegoś sznurka na kole od paska rozrządu... dałem do mechanika trochę mnie to kosztowało...
ale teraz cyka jak Pszczółka
po za tym wyszła na jaw taka ciekawostka przyrodnicza :grin: ze w moim silniku pasuje pasek rozrządu od 1,6 (nie 135 jak podają katalogi tylko 137) nie wiem jakim cudem ale tak jest...
jeszcze tylko prosze odp na pytanie
pytanie 1 podejrzewamy przestawienie wałka rozrządu niestety nie mogę nigdzie znaleźć informacji na temat ustawienia znaczników w tym typie silnika... na kole od rozrządu nie ma problemu dobrze widoczna czerwona kropka ale gdzie drugi znak czy jest to tak jak tutaj??? viewtopic.php?t=88085 i czy ta kropka jest na kole pasowym(tym z wieloklinowym) czy na kole zębatym (tym od paska rozrządu)?


VW GOLF 3 1996 SILNIK 1,4 AEX BENZYNA GAZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości