Falowanie obrotów, gaśnięcie, silnik ATF

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

amdziak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 19:50

Falowanie obrotów, gaśnięcie, silnik ATF

Post autor: amdziak » pt lis 12, 2010 19:07

Witam!

Posiadam Golfa III 1.6 z silnikiem ATF i sekwencyjna instalacja gazowa (D.T Gas System.
Mój problem polega na tym iż jadąc na zimnym silniku i na benzynie silnik jakby nie miał siły. Ja mu gazu, a on schodzi z obrotow, puszczam gaz i wchodzi na obroty.
Jadąc na gazie często jest tak, że wyrzucając na luz gaśnie, ale też zależy od tego jakie obroty sie trzyma wczesniej (jak do 3000tys to rzadko gasnie).
Wymieniałem:
filtr paliwa
świece
przewody wysokiego napięcia
kopułkę
czyscilem przepustnice
W VAG-u czasami wywala bład sondy lambda, ale moze jest to spowodowane instalacja gazowa(?)

Jakies pomysly?

Pozdrawiam,
amdziak.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Falowanie obrotów, gaśnięcie, silnik ATF

Post autor: denisz » pt lis 12, 2010 19:15

amdziak pisze:Posiadam Golfa III 1.6 z silnikiem ATF
rozumiem że silnik to AFT
amdziak pisze:Mój problem polega na tym iż jadąc na zimnym silniku i na benzynie
dla pewności: czy na ciepłym silniku nie ma w ogóle problemów? Czy na gazie jedyny problem to to gaśnięcie?



amdziak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 19:50

Falowanie obrotów, gaśnięcie, silnik ATF

Post autor: amdziak » pt lis 12, 2010 19:26

Tak silnik to AFT.
Na ciepłym czasami potrafi szarpać, tak samo i na gazie.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Falowanie obrotów, gaśnięcie, silnik ATF

Post autor: denisz » pt lis 12, 2010 19:44

amdziak, nie chcę wyjść tu na lizusa, ale najlepszą pomocą będzie tu opinia forumowicza norek111 - też ma taki silnik.

Ode mnie jest tak: możliwy zły zapłon. W AFT kątem zapłonu steruje komp ale ustawić należy właściwą pozycję palca rozdzielacza.
Zrób tak w Vagu: silnik - bloki pomiarowe - grupa 007 - tam masz parametry zapłonu i podane właściwe zakresy. Sprawdż na biegu jałowym te wartości, najlepiej to zrób zrzut ekranu i zapodaj tu zdjęcie.

Czy po wyczyszczeniu przepustnicy robiłeś adaptację?



amdziak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 19:50

Falowanie obrotów, gaśnięcie, silnik ATF

Post autor: amdziak » pt lis 12, 2010 19:53

Na zrzuty trzeba trochę poczekać, bo sam nie mam kabla, tylko jezdze do znajomego.
Adaptacja?
Moze zle sie wyrazilem: nie tyle co czyscilem, ale ja otworzylem i wszystko bylo czyste.
Czy powodem moze byc przeplywomierz?



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Falowanie obrotów, gaśnięcie, silnik ATF

Post autor: denisz » pt lis 12, 2010 20:06

amdziak pisze:Adaptacja?
Moze zle sie wyrazilem: nie tyle co czyscilem, ale ja otworzylem i wszystko bylo czyste.
Czy powodem moze byc przeplywomierz?
Ok, nie było wyciągania, to niekonieczna adaptacja. Zresztą na zespół przepustnicy mi to nie wygląda.
Przepływomierz? Wg mnie tylko w przypadku jeśli gdzieś by rozłączało na jego przewodach/wtyczce.



amdziak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 19:50

Falowanie obrotów, gaśnięcie, silnik ATF

Post autor: amdziak » pt lis 12, 2010 20:09

Na przewodach jest wszystko ok, wtyczka tez.
Wiec co? Stawiasz na zapłon?



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Falowanie obrotów, gaśnięcie, silnik ATF

Post autor: denisz » pt lis 12, 2010 20:19

amdziak pisze:Wiec co? Stawiasz na zapłon?
ja tak, pamiętaj jednak, że to tylko moja diagnoza. Jak sprawdzisz zapłon na Vagu to będziemy coś więcej wiedzieć.
Piszesz, że na ciepłym jest o wiele lepiej i że na benzynie jest gorzej. To może być wilgoć lub coś z wtryskiem beny. Ale póki co trzeba eliminować możliwe przyczyny a nie je mnożyć.



amdziak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 19:50

Falowanie obrotów, gaśnięcie, silnik ATF

Post autor: amdziak » pt lis 12, 2010 20:26

A to że gąsnie na gazie?
To coś z gazem? Bo na benzynie tak nie jest...



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Falowanie obrotów, gaśnięcie, silnik ATF

Post autor: denisz » pt lis 12, 2010 20:43

amdziak pisze:A to że gąsnie na gazie?
To coś z gazem? Bo na benzynie tak nie jest..
z LPG jestem totalne zero

ale problemy, choć inne, masz i na benie i na gazie więc przyczyna powinna być w tym co pracuje i tu i tu.

Pamiętaj, żeby te pomiary zapłonu zrobić najlepiej wtedy gdy auto ma te problemy.

Mi, ale na benzynie, kiedyś tak czasami gasło po wciśnięciu sprzęgła jak hamowałem silnikiem. Po ustawieniu zapłonu jak należy, problem zniknął. Tylko, że zapłon ustawiałem z innego powodu, więc na 100% nie mogę napisać, czy to była wina zapłonu.

PS. nie pomyślałem, że nawet jeśli czujnik wałku rozrządu byłby minimalne poza regulacją i tylko czasami zapłon nie gadał jak należy, to miałbyś błąd 515 na vagu, a nie miałeś. Zatem to raczej jednak nie zapłon ale sprawdź dla pewności tą grupę 007.



amdziak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 19:50

Falowanie obrotów, gaśnięcie, silnik ATF

Post autor: amdziak » ndz lis 14, 2010 17:55

No i wczoraj pogrzebałem trochę tzn: wymieniłem filtr powietrza, przeczysciłem przepustnice i przeplywomierz i wreszcie się czuje te 101KM :D
Dziękuję wszystkim za zaintersowanie się tematem.

Pozdrawiam,
amdziak.



amdziak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 19:50

Falowanie obrotów, gaśnięcie, silnik ATF

Post autor: amdziak » wt lis 16, 2010 15:23

A mam jeszcze pytanie, czy ten silnik posiada zmienne fazy rozrządu?

Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości