Silnik gaśnie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zbysz 123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:37

Silnik gaśnie

Post autor: zbysz 123 » ndz lis 07, 2010 13:46

Witam mój samochód to: Volkswagen golf 3 gti 2.0 115km 1995 rok mój problem to to że silnik gaśnie przy nagrzaniu się do temperatury oleju 84-86 gaśnie gdy spadnie do 82 odpala normalnie i znowu to samo



Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

Silnik gaśnie

Post autor: trollu » ndz lis 07, 2010 14:21

po pierwsze jaki kod silnika? 1995r wiec domyślam się że taki jak u mnie ADY. miałem ten sam problem, jest na forum na ten temat.
U mnie padł czujnik położenia wału. jest za filtrem oleju z prawej strony. Podłącz najpierw pod kompa. Najlepiej jak zgaśnie i nie będzie chciał odpalić


Obrazek

zbysz 123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 13:37

Silnik gaśnie

Post autor: zbysz 123 » ndz lis 07, 2010 14:25

jest wymieniony a komputer przy podlaczeniu na warsztacie sie resetuje czy to normalne? za kazdym razem tak robi



Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

Silnik gaśnie

Post autor: trollu » ndz lis 07, 2010 17:04

zbysz 123 pisze:komputer przy podlaczeniu na warsztacie sie resetuje czy to normalne?
:o no nie bardzo.coś jest nie tak


Obrazek

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Silnik gaśnie

Post autor: denisz » ndz lis 07, 2010 17:13

zbysz 123 pisze:Witam mój samochód to: Volkswagen golf 3 gti 2.0 115km 1995 rok mój problem to to że silnik gaśnie przy nagrzaniu się do temperatury oleju 84-86 gaśnie gdy spadnie do 82 odpala normalnie i znowu to samo
problem jest w jakiejś części elektronicznej - czujnik, sterownik. Działanie elektroniki jest wrażliwe na temperaturę. Generalnie czujniki w aucie mają temperaturę pracy nawet do stukilkudziesięciu stopni, ale jak coś padło, to może już po "lekkim" nagrzaniu się przestawać prawidłowo działać.

Trollu zresztą potwierdził to pisząc, że u niego był problem z czujnikiem położenia wału.
Tylko jak tu namierzyć tą elektronikę. Trzeba pomyśleć co w tym silniku spowoduje zgaśnięcie silnika oprócz czujnika wału.
Warto podmienić cewkę zapłonową.



Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

Silnik gaśnie

Post autor: trollu » ndz lis 07, 2010 17:46

co do czujnika położenia wału - czytałem na różnych forach czy jest indukcyjny czy wykorzystuje zjawisko halla i w sumie nie wiadomo dokładnie na 100% :goof: ale każdy elektryk i tak zaczyna od mierzenia oporności. Po nagrzaniu czujnik zmienia swoją oporność i robi się po prostu przerwa na nim.
W Twoim przypadku może sam komp jest walnięty? Może cewka zapłonowa. U mnie sprawdzali też sygnał na cewce. Tyle że bardzo nie podoba mi się to kasowanie kompa o którym piszesz
Ostatnio zmieniony ndz lis 07, 2010 18:19 przez trollu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Silnik gaśnie

Post autor: denisz » ndz lis 07, 2010 17:53

trollu pisze:co do czujnika położenia wału - czytałem na różnych forach czy jest rezystancyjny czy wykorzystuje zjawisko halla i w sumie nie wiadomo dokładnie na 100% :goof: ale każdy elektryk i tak zaczyna od mierzenia oporności.
nie ma czegoś takiego jak rezystancyjny czujnik położenia wału. Czujniki położenia wału korbowego są hallotonami albo są to czujniki optyczne.
Rezystancje sie mierzy, żeby sprawdzić "parametry" - wszystko ma swoją rezystancję.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik gaśnie

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 07, 2010 18:07

Czujnik położenia wału są czujnikami halla albo czujnikami indukcyjnymi. Mogą być takie lub takie zależy od auta. Dwa kable mają indukcyjne, halla mają zawsze 3 kable, ale mogą być indukcyjne z trzeba kablami gdzie jeden jest ekranem

U ciebie mierz opór między stykiem 1 i 2 , 3 to masa dla ekranu.

Opto nie w mk3


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

Silnik gaśnie

Post autor: trollu » ndz lis 07, 2010 18:18

chodziło mi dokładnie o to, że była dyskusja jak stwierdzić sprawność działania czujnika. Wychodziło na to, że mierzenie oporności w czujniku halla nie ma sensu - trzeba by go sprawdzić na oscyloskopie.
A inna sprawa że na szybko pisałem i pomieszałem nazwy :blush: zamiast indukcyjny napisałem rezystancyjny :otepienie:


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik gaśnie

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 07, 2010 18:26

Tak czy inaczej pomiar oporu da pewne informacje, bo gdy jest nieskończony (mierzony między odpowiednimi stykami) to czujnik na pewno nie żyje. Ale i tak nie stwierdzi się w ten sposób czy jest całkiem sprawny.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Silnik gaśnie

Post autor: denisz » ndz lis 07, 2010 18:37

Paweł Marek pisze:Opto nie w mk3
ok, ja pisałem ogólnie o samych czujnikach - zjawisku jakie wykorzystują do pomiaru. Zapomniałem tylko o tych indukcyjnych.
Paweł Marek pisze:Tak czy inaczej pomiar oporu da pewne informacje, bo gdy jest nieskończony (mierzony między odpowiednimi stykami) to czujnik na pewno nie żyje. Ale i tak nie stwierdzi się w ten sposób czy jest całkiem sprawny.
dlatego dałem parametry w cudzysłowiu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości