Silnik gaśnie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik gaśnie
Witam mój samochód to: Volkswagen golf 3 gti 2.0 115km 1995 rok mój problem to to że silnik gaśnie przy nagrzaniu się do temperatury oleju 84-86 gaśnie gdy spadnie do 82 odpala normalnie i znowu to samo
Silnik gaśnie
po pierwsze jaki kod silnika? 1995r wiec domyślam się że taki jak u mnie ADY. miałem ten sam problem, jest na forum na ten temat.
U mnie padł czujnik położenia wału. jest za filtrem oleju z prawej strony. Podłącz najpierw pod kompa. Najlepiej jak zgaśnie i nie będzie chciał odpalić
U mnie padł czujnik położenia wału. jest za filtrem oleju z prawej strony. Podłącz najpierw pod kompa. Najlepiej jak zgaśnie i nie będzie chciał odpalić
Silnik gaśnie
jest wymieniony a komputer przy podlaczeniu na warsztacie sie resetuje czy to normalne? za kazdym razem tak robi
Silnik gaśnie
no nie bardzo.coś jest nie takzbysz 123 pisze:komputer przy podlaczeniu na warsztacie sie resetuje czy to normalne?
Silnik gaśnie
problem jest w jakiejś części elektronicznej - czujnik, sterownik. Działanie elektroniki jest wrażliwe na temperaturę. Generalnie czujniki w aucie mają temperaturę pracy nawet do stukilkudziesięciu stopni, ale jak coś padło, to może już po "lekkim" nagrzaniu się przestawać prawidłowo działać.zbysz 123 pisze:Witam mój samochód to: Volkswagen golf 3 gti 2.0 115km 1995 rok mój problem to to że silnik gaśnie przy nagrzaniu się do temperatury oleju 84-86 gaśnie gdy spadnie do 82 odpala normalnie i znowu to samo
Trollu zresztą potwierdził to pisząc, że u niego był problem z czujnikiem położenia wału.
Tylko jak tu namierzyć tą elektronikę. Trzeba pomyśleć co w tym silniku spowoduje zgaśnięcie silnika oprócz czujnika wału.
Warto podmienić cewkę zapłonową.
Silnik gaśnie
co do czujnika położenia wału - czytałem na różnych forach czy jest indukcyjny czy wykorzystuje zjawisko halla i w sumie nie wiadomo dokładnie na 100% ale każdy elektryk i tak zaczyna od mierzenia oporności. Po nagrzaniu czujnik zmienia swoją oporność i robi się po prostu przerwa na nim.
W Twoim przypadku może sam komp jest walnięty? Może cewka zapłonowa. U mnie sprawdzali też sygnał na cewce. Tyle że bardzo nie podoba mi się to kasowanie kompa o którym piszesz
W Twoim przypadku może sam komp jest walnięty? Może cewka zapłonowa. U mnie sprawdzali też sygnał na cewce. Tyle że bardzo nie podoba mi się to kasowanie kompa o którym piszesz
Ostatnio zmieniony ndz lis 07, 2010 18:19 przez trollu, łącznie zmieniany 1 raz.
Silnik gaśnie
nie ma czegoś takiego jak rezystancyjny czujnik położenia wału. Czujniki położenia wału korbowego są hallotonami albo są to czujniki optyczne.trollu pisze:co do czujnika położenia wału - czytałem na różnych forach czy jest rezystancyjny czy wykorzystuje zjawisko halla i w sumie nie wiadomo dokładnie na 100% ale każdy elektryk i tak zaczyna od mierzenia oporności.
Rezystancje sie mierzy, żeby sprawdzić "parametry" - wszystko ma swoją rezystancję.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Silnik gaśnie
Czujnik położenia wału są czujnikami halla albo czujnikami indukcyjnymi. Mogą być takie lub takie zależy od auta. Dwa kable mają indukcyjne, halla mają zawsze 3 kable, ale mogą być indukcyjne z trzeba kablami gdzie jeden jest ekranem
U ciebie mierz opór między stykiem 1 i 2 , 3 to masa dla ekranu.
Opto nie w mk3
U ciebie mierz opór między stykiem 1 i 2 , 3 to masa dla ekranu.
Opto nie w mk3
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Silnik gaśnie
chodziło mi dokładnie o to, że była dyskusja jak stwierdzić sprawność działania czujnika. Wychodziło na to, że mierzenie oporności w czujniku halla nie ma sensu - trzeba by go sprawdzić na oscyloskopie.
A inna sprawa że na szybko pisałem i pomieszałem nazwy zamiast indukcyjny napisałem rezystancyjny
A inna sprawa że na szybko pisałem i pomieszałem nazwy zamiast indukcyjny napisałem rezystancyjny
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Silnik gaśnie
Tak czy inaczej pomiar oporu da pewne informacje, bo gdy jest nieskończony (mierzony między odpowiednimi stykami) to czujnik na pewno nie żyje. Ale i tak nie stwierdzi się w ten sposób czy jest całkiem sprawny.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Silnik gaśnie
ok, ja pisałem ogólnie o samych czujnikach - zjawisku jakie wykorzystują do pomiaru. Zapomniałem tylko o tych indukcyjnych.Paweł Marek pisze:Opto nie w mk3
dlatego dałem parametry w cudzysłowiuPaweł Marek pisze:Tak czy inaczej pomiar oporu da pewne informacje, bo gdy jest nieskończony (mierzony między odpowiednimi stykami) to czujnik na pewno nie żyje. Ale i tak nie stwierdzi się w ten sposób czy jest całkiem sprawny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości