Silnik 2E - koło pasowe

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

elmer10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 13:32
Lokalizacja: dg
Auto: Golf IV HB 5d
Silnik: ASZ

Silnik 2E - koło pasowe

Post autor: elmer10 » ndz wrz 26, 2010 13:45

Witam

Od niedawna posiadam VW Golf III z silnikiem 2E GTi (115KM).
Jako, że silnik nie jest już pierwszej nowości to trzeba mu zrobić remont.
Odkręciłem koło pasowe z wału korbowego co napędza pompę wspomagania. Ukazała sie sruba od głównego koła pasowego na klucz 19 16stokątna.
Pytanie jest takie: jaki tam jest gwint, lewy czy prawy ?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik 2E - koło pasowe

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 26, 2010 14:57

Zwykły prawy, nie przystawiaj się do tej śruby bez mocnych kluczy, trzeba do tego wał zablokować bo cięzko ją odkręcic, potem musi być nowa śruba. Mi mechanik nie dał kiedyś i po roku skończylo się zerwaniem klina na wale i zniszczeniem końcówki wału.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

elmer10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 13:32
Lokalizacja: dg
Auto: Golf IV HB 5d
Silnik: ASZ

Silnik 2E - koło pasowe

Post autor: elmer10 » ndz wrz 26, 2010 17:34

Klucze mam Stanleya, także o ich wytrzymałość sie nie obawiam. Odkręcały już wcześniej koła pasowe w różnych autach.
Tak podejrzewalem, że tradycyjnie prawy gwint.

A powiedz znasz mzoe jakis patent na zablokowanie koła pasowego ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik 2E - koło pasowe

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 26, 2010 17:47

Jeśli silnik w aucie to 5ty bieg ręczny zaciągnięty auto opierasz zderzakiem o ścianę przez koc i odkręcasz dlugą przedłużką, najlepiej na kanale to robić inaczej kiepsko z dostępem kluczem z długa przedłużką, powinno się udać, czasem pneumatyk dopiero daje rade. Na wyjętym silniku trzeba jakoś zablokowac koło zamachowe, nie wiem szczegółowo jak bo tak nie odkręcałem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

elmer10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 13:32
Lokalizacja: dg
Auto: Golf IV HB 5d
Silnik: ASZ

Silnik 2E - koło pasowe

Post autor: elmer10 » ndz wrz 26, 2010 18:00

W książce "Sam naprawiam VW Golf/Vento" piszę, że koło pasowe jest zakręcone z momentem 20Nm, to chyba jakaś pomyłka ? Czy czasem ta sruba dokręca się sama podczas pracy silnika ?

Probowałem podobnie jak mowisz: jeden człowiek w aucie wrzucił 5bieg i cisnal na hamulec nożny (auto ma podniesiony przód), ale niestety przy probie odkręcenia sruby kola pasowego caly zespół napędowy nieco ruszał się na poduszkach.

Obawiam się, że pneumata będzie problem. A niestety póki co nie dysponuje jeszcze duzym kompresorem i kluczem pneumatycznym :( .

NO nic najważniejsze info to to, że jest tam tradycyjny zwykły prawy gwint, wiec trzeba jakoś cisnąć w lewo :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik 2E - koło pasowe

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 26, 2010 20:22

20 nm to raczej śrubeczki od koła pasowego :) Ta śruba o której piszesz oraz nakrętki przegubów napędowych zewnętrznych to jest zawsze wyzwanie, i naprawdę nie będzie wstydem pojechać do warsztatu z porządnym wyposażeniem, niech chociaż popuszczą , potem dokrecą lżej i przez ten czas co wrócisz do domu nic się nie stanie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

elmer10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 13:32
Lokalizacja: dg
Auto: Golf IV HB 5d
Silnik: ASZ

Silnik 2E - koło pasowe

Post autor: elmer10 » ndz wrz 26, 2010 20:29

No niestety mam już za bardzo rozebrane auto, także musze to ogarnąć w garazu. Będe kombinowac w tygodniu, a jak nie pojdzie to pod koniec tygodnia postaram sie o kompresor i pneumata.



krzysiek84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr maja 26, 2010 17:05
Lokalizacja: podlaskie

Silnik 2E - koło pasowe

Post autor: krzysiek84 » wt wrz 28, 2010 17:01

Nie wiem czy jeszcze potrzebujesz...wez dorob sobie przyrzad do blokownia walu i bez pneumata sie obejdzie.kawalek dosc grubego plaskownika z wycieciem na srube glowna,3 otwory na sruby osemki zeby to przykrecic do kola pasowego(mocno).ja blokowalem o mocowanie pompy wspomy(z glowa,
zeby nie pogiac).dobry klucz+przedluzka+rura 1,5 metra i pronto.potem tak jak koledzy wyzej pisali,NOWA sruba w oleju,90 nm+1/3 obrotu(dokladnie nie pamietam ale jak kupisz srube to tam beda wartosci sily dokrecania)



elmer10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 13:32
Lokalizacja: dg
Auto: Golf IV HB 5d
Silnik: ASZ

Silnik 2E - koło pasowe

Post autor: elmer10 » wt wrz 28, 2010 17:26

Sluchajcie bylem u Mechanika z ta sruba dzis.
No i gosc zobaczyl tylko i powiedzial, ze kolo pasowe to aluminiowe co napedza alternator i pompe wody jest nasuwane na wal korbowy i dokrecane poprzez 4 sruby M8 co mocuja tez kolo pasowe od pompy wspomagania. A mi wlasnie chodzi o sciagniecie tego alu kolka od napedu altka i pompy wody.

Rozumiem, ze nie trzeba tej sruby odkrecac,, zeby sciagnac to kolko.
Chodzi mi o wymiane rozrzadu.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik 2E - koło pasowe

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 28, 2010 21:49

No jejku to nie mogłeś napisać od razu? Cztery śruby na imbus, użyj pożądnego żeby ich nie obrobić. Potem jeszcze zdaje się musisz odkręcić koło pasowe pompy wody (3 podobne śruby) bo inaczej nie wyjmiesz dolnej osłony rozrządu żeby pasek i napinacz zmienić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

elmer10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 13:32
Lokalizacja: dg
Auto: Golf IV HB 5d
Silnik: ASZ

Silnik 2E - koło pasowe

Post autor: elmer10 » wt wrz 28, 2010 22:10

Moja wina, żlę sformułowałem swoje zapytanie. Kółko ładnie zeszło :) .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości