Nierówna praca silnika 1. 6 AFT

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michajlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:07
Lokalizacja: Poznań

Nierówna praca silnika 1. 6 AFT

Post autor: michajlow » czw wrz 23, 2010 20:20

Mam problem z nierówną pracą silnika zarówno na benzynie jak i na gazie i wzrostem spalania o nieco ponad 1l. (z 8,5 na 9,7 LPG). Z wydechu słychać też popyrkiwanie.

Wymieniłem kopułkę, palec, świece, kable - stare miały 193000 od nowości auta, więc to odpada. Świece mam BERU UXT1 4 elektrody.
Wyczytałem na forum, że możliwa przyczyna to czujnik temperatury wody. U mnie na rozgrzanym jest ok. 400 i 200 ohmów (przy 70*C na liczniku jest 514 i 265). W jednym z wątków napisano:
Paweł Marek pisze:składowa dla ECU jest zasilana 5V, a dla licznika 12V
Ale napięcie tam gdzie jest 514 jest 5V, a tam gdzie 265 jest 0,15V na wyłączonym silniku. Na gorącym nie reaguje na odpięcie wtyczki, na zimnym jeszcze nie sprawdzałem.
Sonda na benzynie na wolnych pokazuje 0,1, max 0,2V, na gazie wydaje się, że chodzi dobrze w całym zakresie.
Na VAGu pokazuje błąd sondy uboga mieszanka sporadyczny, ale to raczej skutek a nie przyczyna.
Wydaje mi się, że problem powstał od momentu wyczyszczenia przepustnicy środkiem Liqui Moly, ale może mi się tylko tak wydaje, bo się zbiegło w czasie. Czyściłem, bo przy wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy np. 100 kmh i przy zwalnianiu na krzyżówkach z hamowaniem gasł. Teraz jest lepiej.

Co jeszcze może być przyczyną nierównej pracy silnika?
W jednym z wątków napisali, że może też być przybrudzony przepływomierz, za co postaram się zabrać jutro. Miał ktoś podobne problemy, szczególnie w tym silniku?


Audi A3 1.8T AUM

Awatar użytkownika
scooby99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr mar 11, 2009 15:20
Lokalizacja: Mielec

Nierówna praca silnika 1. 6 AFT

Post autor: scooby99 » pt wrz 24, 2010 17:56

Witaj.

Zaczni faktycznie od czyszczenia przepływki, ja taki zabieg przeprowadzałem na wiosne w sumie to nic nie kosztuje a faktycznie była brudna...
A odpala normalnie, zwłaszcza na gorącym silniku...???



michajlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:07
Lokalizacja: Poznań

Nierówna praca silnika 1. 6 AFT

Post autor: michajlow » pt wrz 24, 2010 21:15

Zdarzy się (50/50), że na gorącym silniku po odpaleniu zaraz zgaśnie, ale za drugim razem już odpali, albo jak przytrzymam go gazem. I zdarza się (raczej częściej), że po odpaleniu na gorącym zafalują obroty z 3-4 razy i się ustabilizują.
Po odpięciu przepływki podczas pracy, obroty się podniosą na 1-2 sek i powracają do normalnych i różnicy w pracy nie widać.

Czym i w jaki sposób czyściłeś? Jakimś środkiem, szmatką? Ściągałeś siateczkę?
Gdybyś mógł zmierzyć i podać napięcie na wtyczce do czujnika temperatury przy włączonym zapłonie to miałbym odniesienie jakieś czy tam nie mam jakiejś usterki.


Audi A3 1.8T AUM

Awatar użytkownika
scooby99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr mar 11, 2009 15:20
Lokalizacja: Mielec

Re: Nierówna praca silnika 1. 6 AFT

Post autor: scooby99 » sob wrz 25, 2010 20:36

michajlow pisze:Czym i w jaki sposób czyściłeś? Jakimś środkiem, szmatką? Ściągałeś siateczkę?
.
W zasadzie to rozkręciłem go, czyściłem lekko wilgotną szmatką w środku, a ten malutki drucik pod plastikową obudową przedmuchałem sprężonym powietrzem. Siateczkę też ściągałem bo była aż czarna z brudu...
Nie ma problemu, zmierze napięcie tylko ze w przyszłym tygodniu bo zostawiłem miernik u dziewczyny w samochodzie...
A nie podejrzewasz czujnika halla, ponoć to częsta usterka w tych silnikach... ??



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Nierówna praca silnika 1. 6 AFT

Post autor: norek111 » ndz wrz 26, 2010 16:32

po czyszczeniu przepustnicy warto zrobić jej adaptacje


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

michajlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:07
Lokalizacja: Poznań

Nierówna praca silnika 1. 6 AFT

Post autor: michajlow » pn wrz 27, 2010 13:13

W tym wątku http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... a#p2032394" onclick="window.open(this.href);return false; znalazłem takie coś:
Zdejmujesz wtyczke z aparatu zaplonowego. Ma 3 piny, na skrajnych masz +12V i masę. W środkowy pin wtyczki wpinasz przewód. Przekręcasz zapłon w pozycję "włącz". Przewod ze środkowego pinu stykasz z masą. W momencie zetknięcia przewodu z masą na przewodzie wychodzącym z cewki powinna pojawić się iskra (oczywiście jeśli przewod będzie odpowiednio blisko masy). Jeśli iskra będzie przeskakiwać to hall zwalony. Jeśli nie będzie, to masz dziure w innym miejscu układu zapłonowego.
Nie bardzo rozumiem opis tego "przewód ze środkowego pinu stykasz z masą", ale auta, czy czujnika halla?

U mnie na nowych kablach, po ciemku widać jak iskra ma jakieś przebicie wewnątrz kabla od cewki i też pojawiają się małe iskierki przy elementach których kabel od cewki dotyka.(Na starych kablach było identycznie + przebicia na pozostałych kablach). Dodatkowo efekt ten się potęguje jeśli odłączę kabel z kopułki dowolnego cylindra to widać to jeszcze bardziej.

Objawy których jeszcze nie opisałem to, że po odpaleniu chodzi z 10-15 sekund, po czym obroty spadają, na 300-400 i za chwile podnoszą się do normalnego poziomu + mała fala. Robi się tak tylko raz, zaraz po odpaleniu.

28-09 20:36
Słówko o czuniku Halla. Z tego co się naczytałem uszkodzony Hall na aparacie zapłonowym daje takie objawy jak mi (nierówna praca, poszarpywanie podczas przyspieszania i normalnej jazdy). Po odpięciu czujnika na jałowym, żadnej zmiany w pracy silnika - nadal nierówno pracuje i przerywa.


Audi A3 1.8T AUM

michajlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:07
Lokalizacja: Poznań

Nierówna praca silnika 1. 6 AFT

Post autor: michajlow » pn paź 11, 2010 21:44

Już po kłopotach.
Naprawiło się samo. A tak na poważnie to chyba zepsuty jeden i pozostałe zużyte wtryskiwacze gazowe namieszały w kompie benzynowym. Zalałem do pełna Pb, dolałem czarnego STP do czyszczenia wtryskiwaczy, i po jakichś 400 km drgania ustały, sprawdzam sondę i faluje na wolnych.
PS: Spalanie 1.6 AFT w trasie to jakieś 6.5 Pb. Tak mi wyszło z 470 km trasy z jednym międzytankowaniem. (przez zepsuty gaz musiałem to sprawdzić :grrr: )
PS2: MFA na Pb ma dokładność +- 0,1l/100. Tak mi teraz wyszło z tej trasy.


Audi A3 1.8T AUM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości