Wymieniłem kopułkę, palec, świece, kable - stare miały 193000 od nowości auta, więc to odpada. Świece mam BERU UXT1 4 elektrody.
Wyczytałem na forum, że możliwa przyczyna to czujnik temperatury wody. U mnie na rozgrzanym jest ok. 400 i 200 ohmów (przy 70*C na liczniku jest 514 i 265). W jednym z wątków napisano:
Ale napięcie tam gdzie jest 514 jest 5V, a tam gdzie 265 jest 0,15V na wyłączonym silniku. Na gorącym nie reaguje na odpięcie wtyczki, na zimnym jeszcze nie sprawdzałem.Paweł Marek pisze:składowa dla ECU jest zasilana 5V, a dla licznika 12V
Sonda na benzynie na wolnych pokazuje 0,1, max 0,2V, na gazie wydaje się, że chodzi dobrze w całym zakresie.
Na VAGu pokazuje błąd sondy uboga mieszanka sporadyczny, ale to raczej skutek a nie przyczyna.
Wydaje mi się, że problem powstał od momentu wyczyszczenia przepustnicy środkiem Liqui Moly, ale może mi się tylko tak wydaje, bo się zbiegło w czasie. Czyściłem, bo przy wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy np. 100 kmh i przy zwalnianiu na krzyżówkach z hamowaniem gasł. Teraz jest lepiej.
Co jeszcze może być przyczyną nierównej pracy silnika?
W jednym z wątków napisali, że może też być przybrudzony przepływomierz, za co postaram się zabrać jutro. Miał ktoś podobne problemy, szczególnie w tym silniku?