ja miałem wymieniane popychacze (chyba, bo ja tam wiem co mechanik zrobił w środku) to raczej nie powinno być w nich starego oleju, bo nowe popychacze są chyba napełnione nowym olejem. Ale dlaczego stuki teraz są mocniejsze na zimnym a na ciepłym już ich prawie nie słychać. Chociaż dziś jak by w normie to co zawsze. Może mi mechanik nie wymienił tych popychaczy, albo wałek już jest zbyt wytarty....wycisnąłem delikatnie z nich stary olej...
Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
Ja powiem Ci że podejrzewam przytarcie tłoka w cylindrze ale tak jak kolega Paweł Marek powiedział do sprawdzenia co się zepsuło trzeba by rozebrać silnik.
Jakiekolwiek akcje z tym silnikiem będą generować większe koszta
..I z tym zgadzam się 100%Popatrz na allegro, na ceny silników używanych, które wynoszą 700-900 zeta dojdziesz do wniosku że nawet jakaś najgorsza awaria nie zeżre cię finansowo ani nie będzie powodem długiego wyłączenia auta z użytkowania.
Jakiekolwiek akcje z tym silnikiem będą generować większe koszta
Re: Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
Miałem nadzieję że pytając czy na zimnym stuka głośniej niż na ciepłym, miałeś na myśli jakąś drobną rzecz typu popychacz lub wałek lub coś innego. Ze obejdzie się bez rozbiórki silnika, bo gdzieś czytałem że popychacz stuka na zimnym a na ciepłym ponoć cisza.
Pozostaje mi jeździć ile się da na tym silniku, bo tak jak mówicie taniej będzie kupić inny silnik niż remontować ten. Może kiedyś jak dostanę uszczelkę pod górna osłonę to zobaczę sam tam się dzieje, ale znając siebie to pewnie o tym zapomnę. Dziękuję wszystkim za porady.
Pozostaje mi jeździć ile się da na tym silniku, bo tak jak mówicie taniej będzie kupić inny silnik niż remontować ten. Może kiedyś jak dostanę uszczelkę pod górna osłonę to zobaczę sam tam się dzieje, ale znając siebie to pewnie o tym zapomnę. Dziękuję wszystkim za porady.
Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
Mam podobne stuki co opisywane tutaj.
Zdjąłem pasek klinowy (napędza alternator, pompę wspomagania no i jest rolka napinająca - silnik 1.4 16v) no i w zasadzie silnik zaczął chodzić cicho. W zasadzie bo pojedyncze stukniecia co parę sekund się zdarzą ale ciszej.
Czy usunięcie obciążenia silnika wiszącego na pasku klinowym może spowodować, że np luźne sworznie tłoka (bo to najprawdopodobniej jest przyczyna stukania u mnie) przestaną hałasować?
Rolka napinająca obraca się lekko, nie ma luzu ale podczas obracania czuć pod placami jakby delikatne chrobotanie. Nie słychać ale daje się wyczuć.
Alternator chodzi lekko, pompa wspomagania też. Luzów brak.
Zdjąłem pasek klinowy (napędza alternator, pompę wspomagania no i jest rolka napinająca - silnik 1.4 16v) no i w zasadzie silnik zaczął chodzić cicho. W zasadzie bo pojedyncze stukniecia co parę sekund się zdarzą ale ciszej.
Czy usunięcie obciążenia silnika wiszącego na pasku klinowym może spowodować, że np luźne sworznie tłoka (bo to najprawdopodobniej jest przyczyna stukania u mnie) przestaną hałasować?
Rolka napinająca obraca się lekko, nie ma luzu ale podczas obracania czuć pod placami jakby delikatne chrobotanie. Nie słychać ale daje się wyczuć.
Alternator chodzi lekko, pompa wspomagania też. Luzów brak.
... do wszystkiego się można przyzwyczaić ...
- sekator87
- gr. świętokrzyska
- Posty: 576
- Rejestracja: śr wrz 26, 2007 15:14
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
ja miałem takie samo stukanie, 2.0 8v (ADY) początkowo ciche później coraz głośniej, przy wyższych obrotach ustawało. Co się okazało ten metaliczny dźwięk to była pęknięta łapa od pompy wspomagania i jak silnik pracował to stukała o blok ta łapa. Po wymianie łapy też coś stukało ale ciszej. Miałem zagiętą trochę miskę olejową, więc ja wymieniłem i przed spuszczeniem oleju zalałem motul engine clean i po zalaniu silnika motulem, normalnie byłem w szoku bo nic nie stuka silnik dużo ciszej pracuje. Więc może popatrz którąś łape albo coś może jest poluzowane albo pęknięte i tłucze się o blok i te stuki się rozchodzą po całym silniku. PozdraVWiam.
Mój prawie GTI
/\ 22 str. Moja rajdówka - szukam sponsora /\
Komputerowa Diagnostyka VAG. Starachowice i okolice.
/\ 22 str. Moja rajdówka - szukam sponsora /\
Komputerowa Diagnostyka VAG. Starachowice i okolice.
Re: Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
W Czerwcu miałem taką dolegliwość że jak silnik (z niesprawnym termostatem) osiągnął temperaturę 90 stopni to piszczał. Piszczenie to było podobne jak by ktoś mocno pocierał gwoździem o metal, coś jak piszcząca mysz, taki piiiiiiiiiiiiiiiii Jak dodawałem gazu to w granicach 2 tysięcy obrotów cichło. Mechanicy też jednoznacznie nie potrafili określić, aż w końcu sam zacząłem szperać i zauważyłem na jednym kole (chyba pompa wody) które jest pod alternatorem, mały luz, gdzieś 1 mm. Poruszałem tym kołem w górę i w dół parę razy i od tamtego czasu spokój. I tak się teraz zastanawiam ( jeśli pompa wody działa tak samo jak pompa wspomagania, czyli też ma łopatki) to może ona tak stuka? Może piszczała bo łopatka gdzieś pękła i ocierała o coś, a ja ruszając tym kołem przestawiłem coś w środku i przestała piszczeć ale stuka dalej. Na pewno to sprawdzę przy najbliższej okazji.
Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
W sobotę zdjąłem pasek napędzający alternator i pompę wody, niestety bez rezultatów, byłem na 90% przekonany że to będzie pompa wody, myślałem że ma to związek z tym piszczeniem. Ale cóż..... może jutro ściągnę jeszcze pasek od pompy wspomagania, ale nie wiem czy to coś da, trzeba spróbować. Pytałem się mechanika czy to może być to, powiedział że na 100% nie, że było by to zbyt piękne i że stuki dochodzą gdzieś ze środka. Jutro jak się uda to sprawdzę pompę wspomagania i ciśnienie oleju, jak nic to nie da to pierdziele, będę jeździł dalej. Dziękuję wszystkich za porady.
Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
kolego ja mam podobne objawy ale w golfie III 1.4 bena ,wymienilem kable bo mowie moze przebicie maja bo swiecily w nocy,wymienilem kable nadal swiecia teraz czas na swiece,dla mnie jak by jedna swieca miala przebicie,wymienie dam ci znac!ale glos mam identyczny i tez auto pali na dotyk i ma kopa tyle ze stuka i mnie tez to wqrza;/
Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
Panowie mam ten sam problem w 2.0 16v w swoim Golfie tylko z tym ze u mnie to naprawde puka,dodam tak,sytuacja tez miala miejsce po wymianie oleju,z tym ze u mnie byl taki problem ze bagnek oszukiwal z iloscia oleju po wymianie olaju okazalo sie ze w silniku bylo 2,7l olaju,po wymiane jest 4 przejechalem zaledwie 50 km na nowym oleju i zaczelo mi stukac,nawet nazwal bym to waleniem
Zapraszam do ogledzin
" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapraszam do ogledzin
" onclick="window.open(this.href);return false;
MAKE SOME NOISE
Moja prywatna Gleba
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276840
http://www.youtube.com/watch?v=7xIRK1B1JE0
Moja prywatna Gleba
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276840
http://www.youtube.com/watch?v=7xIRK1B1JE0
- GarageBoy
- Forum Master
- Posty: 1867
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
- Lokalizacja: ERW - NEB
- Kontakt:
Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
RABBITGTI, niestety chyba czeka Cię remont, albo wymiana silnika
Re: Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
O ja pierdziu! Chyba zmienię podejście do mojego silnika:P i przestane się przejmować moimi "lekkimi" stukami, bo w porównaniu do twoich to u mnie bardzo dobra kultura pracy:P
Mi mechanik powiedział że u mnie już jest duży przebieg i że któryś tłok ma już mały luz, i powoli się nastawiam na wymianę silnika, a co dopiero ty masz powiedzieć. Współczuje...
Co do kolegi od kabli, to wymieniłem już świecę, palec i kopułkę, zostały mi jeszcze kable ale nie wiem czy są do wymiany. Kiedy były wymieniane to nie wiem, ale ostatnio patrzyłem na firmę i mam BERU i robiłem im test na przebicie, w ciemnym pomieszczeniu spryskałem je wodą i dodawałem gazu ale nic nie widziałem żeby coś przeskakiwało/świeciło.
Mi mechanik powiedział że u mnie już jest duży przebieg i że któryś tłok ma już mały luz, i powoli się nastawiam na wymianę silnika, a co dopiero ty masz powiedzieć. Współczuje...
Co do kolegi od kabli, to wymieniłem już świecę, palec i kopułkę, zostały mi jeszcze kable ale nie wiem czy są do wymiany. Kiedy były wymieniane to nie wiem, ale ostatnio patrzyłem na firmę i mam BERU i robiłem im test na przebicie, w ciemnym pomieszczeniu spryskałem je wodą i dodawałem gazu ale nic nie widziałem żeby coś przeskakiwało/świeciło.
Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
No nie wiem co mam robic w tym momencie luz teoretycznie jest dobry na tlokach,jeszcze sprawdze wal korbowy oraz reszte pod tlokami bo wydaje mi sie ze tam jest usterka moj silnik ma tylko 180 tys to malo,na nowym oleju nie kryje dostal po dupie,zamknelem nim licznik oraz obrotomierz zaraz po wymianie oleju,pod koniec trasy silnik odmowil posluszenstwa,dodam dla oslody ze mi silnik zaczal wczesniej cykac przy rozgrzanym silniku tak jak u kolegi ktory zalozyl temat,cykanie ustalo pukanie a raczej napierdalanie zostalo wiec mysle ze albo pekniety tlok albo wal korbowy,aczkolwiek radzili mi spawdzic odme.
MAKE SOME NOISE
Moja prywatna Gleba
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276840
http://www.youtube.com/watch?v=7xIRK1B1JE0
Moja prywatna Gleba
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276840
http://www.youtube.com/watch?v=7xIRK1B1JE0
- GarageBoy
- Forum Master
- Posty: 1867
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
- Lokalizacja: ERW - NEB
- Kontakt:
Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
RABBITGTI, cykanie w 2e to normalna sprawa
Daj znać jak się czegoś dowiesz... ale nie rokuje to dobrze
A swoją drogą nie sądził bym, że ten silnik ma zaledwie 180... Może x2
Daj znać jak się czegoś dowiesz... ale nie rokuje to dobrze
A swoją drogą nie sądził bym, że ten silnik ma zaledwie 180... Może x2
Co tak stuka? Mechanicy bezradni! Silnik 2E 2.0
Nie bede sie klucil o rzeczywisty przebieg auta,ale wiem ze auto wyjezdzajac z niemiec w 2007 roku mialo przebieg zaledwie 140 tys swiadczy o tym ksiazke serwisowa gdyz auto bylo serwisowane w 2008 roku auto mialo robiony caly silnik w serwisie to juz w polsce,swoja droga ktos ma silnik vr6?kupie jak cos,jeszcze sprawdze walek korbowy i reszte pod tlokami
MAKE SOME NOISE
Moja prywatna Gleba
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276840
http://www.youtube.com/watch?v=7xIRK1B1JE0
Moja prywatna Gleba
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276840
http://www.youtube.com/watch?v=7xIRK1B1JE0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości