zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Y@RO » śr sie 25, 2010 12:13

Co da, lub jakie beda skutki uboczne gdy zaslepie otwor w kolektorze ssacym co idzie do niego wezyk z woda ? Jest to podgrzewanie kolektora.
Zeby nie bylo zbednych pytan, po co dlaczeo itd .... zakladam glowice z 2.0 a jak wiadomo, kolektor ssacy w 2.0 nie ma podgrzewania wiec i w glowicy nie ma otworu z ktorego woda plynie do kolektora.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Lipek81 » czw sie 26, 2010 15:07

Będzie chodził, nic się nie stanie. W zimie może być problem z odpaleniem, chociaż to też przy wtrysku ma raczej mniejsze znaczenie.



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Re: zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Y@RO » czw sie 26, 2010 20:24

Lipek81 pisze:Będzie chodził, nic się nie stanie. W zimie może być problem z odpaleniem, chociaż to też przy wtrysku ma raczej mniejsze znaczenie.

nie wydaje mi sie zeby w zimie ciezej odpalal, bo jak jest na polu zimno a auto nie odpalane to i w przewodzie bedzie zimna woda ... takze to nie ma wplywu na odpalanie.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Lipek81 » czw sie 26, 2010 20:48

A faktycznie, nie pomyślałem.. W takim razie nie ma wpływu.



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Y@RO » czw sie 26, 2010 21:05

to po co on tak wlasciwie jest ? w 2.0 juz nie ma, w 1.8, 1.6 i 1.4 jest to, sa to silniki na monowtrysku.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Lipek81 » czw sie 26, 2010 21:10

Chodzi o skraplanie się benzyny na ściankach kolektora dolotowego. Kiedy masz monowtrysk, to proces mieszania paliwa z powietrzem zostaje zapoczątkowany we wtrysku, ale tak na prawdę zachodzi on w kolektorze dolotowym. Kiedy jest on zimny paliwo jest mniej lotne, łatwiej się skrapla, a co za tym idzie gorzej się miesza z powietrzem. Natomiast jeżeli w silniku jest wtrysk wielopunktowy, to podgrzewanie kolektora nie ma sensu, bo nie zachodzi tam proces mieszania, kolektorem leci tylko powietrze.

Dodatkowo, przy monowtrysku, albo gaźniku, oprócz podgrzewania płynem chłodzącym jest też grzałka elektryczna, która grzeje kolektor, zanim płyn chłodniczy się nagrzeje.



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Y@RO » czw sie 26, 2010 21:17

aha, rozumiem. No ale teraz jest taka sprawa ze ja nadal zostaje przy monowtrysku z tym ze glowice zmieniam na glowice z 2.0 bo moja jest gdzies peknieta, a ta z 2.0 nie ma otworu przez ktory plynie woda z kolektora. Dlatego pytam czy moge to zlikwidowac zakladaja ta glowice.

2.0
Obrazek

1.8
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw sie 26, 2010 21:28 przez Y@RO, łącznie zmieniany 2 razy.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Lipek81 » czw sie 26, 2010 21:19

A co robisz z otworami pod wtryskiwacze w głowicy?



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Y@RO » czw sie 26, 2010 21:24

w tej glowicy nie ma otworow na wtryskiwacze. sa tylko wieksze otwory dolotowe niz w 1,8 ale to bede mial dorobiona uszczelke by nie bylo dziur po zalozeniu kolektora z 1.8


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Lipek81 » czw sie 26, 2010 21:32

aaaa, kumam teraz - bo ja na wielopunkcie, to tylko 16V widziałem. Rozumiem, że w ori 2.0 wtryskiwacze są w kolektorze - stad ten większy kształt otworów dolotowych... No cóż... Lepiej na pewno nie będzie... A to nie znaczy, że gorzej... Trzeba sprawdzić. W sumie ten kolektor od 1.8 ma grzałkę elektryczną wiec ona coś tam powinna poratować, ale z kolei będzie ona dłużej pracowała, nie wiem, jak to wpłynie na jej trwałość.



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Y@RO » czw sie 26, 2010 21:40

no a jakby zostawic podpiety tez waz do kolektora ... tylko ze znowu obiegu nie bedzie bo w glowicy nie ma. Kurcze ... wydalem troche kasy w bloto z ta glowica bo nie zwrocilem uwagi na te otwory dolotowe, i po przyjezdzie do domu dopiero popatrzylem na oczy. A glowica jest igiełka i to jeszcze z amerykanina bo pisze 97r MEXIKO :) szklaneczki, zawory w idealnym stanie. szkoda kasy a jak juz jest kupiona to moze by cos pomyslec nad nia.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Lipek81 » czw sie 26, 2010 21:42

No to kolektor i wtrysk od 2.0 dołożyć :)



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Y@RO » czw sie 26, 2010 21:49

+ wiele roznych innych rzeczy ktore trzeba by dac, przeplywka, przepustnica, kolektor, pompka paliwa itd, itp .... juz poruszałem temat zmiany MONO na WIELOPUNKTA = da sie zrobic, ale trzeba troche kasy zeby uzyskac kilka KM. I odpowiedz byla jedna ze lepiej dół z 2.0 a czapke z 1.8 tylko ze kompa trzeba by bylo wysterowac bo by sie silnik usmazyl. Tak czy inaczej, chce zalozyc narazie glowice z 2.0 ....


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

zaślepienie podgrzewania kolektora ssacego AAM, ABS

Post autor: Lipek81 » czw sie 26, 2010 21:50

Wiem, że sporo wydatków, stąd ten uśmiech na końcu... Cóż, nie poozstaje nic innego, jak założyć to co masz i zobaczyć, co z tego wyjdzie...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości