1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
witam
w moim silniku stuka cos caly czas, zaden mechanik nie moze okreslic dokladnie co to, moze ktos z was bedzie wiedzial..
Otóz jak odpale rano to stuka mocno, dopiero troche cichnie jak olej dojdzie, stuka na obrotach miedzy 1100a 1800powyzej ustaje ; stuka gdy ruszam (kiedy silnik jest pod obciazeniem);natomiast nie slychac gdy trzymam na jednych obrotach badz obroty schodza. nastepnie stuk cichnie wraz ze wzrostem temp silnika ale i tak delikatnie go slychac. dzis sprawdzalem kompresje i wyszly tragiczne wyniki..otoz-7,5,9,9. ogolnie autko zwawe, odpala od pierwszego, nie kopci, nie bierze oleju. Kompresje sprawdzal kolega przy odkreconych wszystkich swiecach, nie trzymajac otwartej przepustnicy przy kreceniu i przy zajechanym rozruszniku-slizga mi sie bendix (a to chyba wpływa na wynik??).Jeszcze zauwazylem ze jak sciagnalem kabel WN z 1 swiecy od lewej (gdzie bylo 7barow) nagle stukanie ustało, na kolejnych byl slyszalny. co to moze byc??
w moim silniku stuka cos caly czas, zaden mechanik nie moze okreslic dokladnie co to, moze ktos z was bedzie wiedzial..
Otóz jak odpale rano to stuka mocno, dopiero troche cichnie jak olej dojdzie, stuka na obrotach miedzy 1100a 1800powyzej ustaje ; stuka gdy ruszam (kiedy silnik jest pod obciazeniem);natomiast nie slychac gdy trzymam na jednych obrotach badz obroty schodza. nastepnie stuk cichnie wraz ze wzrostem temp silnika ale i tak delikatnie go slychac. dzis sprawdzalem kompresje i wyszly tragiczne wyniki..otoz-7,5,9,9. ogolnie autko zwawe, odpala od pierwszego, nie kopci, nie bierze oleju. Kompresje sprawdzal kolega przy odkreconych wszystkich swiecach, nie trzymajac otwartej przepustnicy przy kreceniu i przy zajechanym rozruszniku-slizga mi sie bendix (a to chyba wpływa na wynik??).Jeszcze zauwazylem ze jak sciagnalem kabel WN z 1 swiecy od lewej (gdzie bylo 7barow) nagle stukanie ustało, na kolejnych byl slyszalny. co to moze byc??
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
Nie można w ten sposób stwierdzić czy pomiary są wiarygodne.Napraw rozrusznik i powtórz pomiary.nie trzymajac otwartej przepustnicy przy kreceniu i przy zajechanym rozruszniku-slizga mi sie bendix
Z tego co opisujesz wynika że problem najprawdopodobniej tkwi w pierwszym cylindrze.
Takie objawy daje zatarty lub pęknięty tłok.Ale trzeba by to potwierdzić.nastepnie stuk cichnie wraz ze wzrostem temp silnika ale i tak delikatnie go slychac.
Napraw rozrusznik i zrób próbę olejową.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
niby wskazywałoby na panewkę którąś albo sworzeń tego tłoka
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
kolego naprawdę masz tragiczne ciśnienie ja w 1,4 abd v8 miałem 12/12/12/11,8 ale po remoncie samej głowicy
na pewno głowica do remontu
jestem ciekaw czy ktoś nie remontował twojej głowicy i nie sprawdził czy samo regulatory mają nominalny luz po wyciśnięciu ich z olej i morze być tak sytuacja że samo regulator jest na max ściśnięty i wiecej niemrze a zawory nadal uchylone i stąd słabe ciśnienie i stukot jednego z zaworów
pisze o tym bo jak ja dawałem głowice do roboty to facet wo gule nie patrzył na to a powinien zmierzyć odległość od górnej powierzchni głowicy do trzonka zamkniętego zaworu i powiedział a tam na pewno będzie ok
ale nie było na 6 zaworach miałem ok a na 2 za mało i szlifował trzonki zaworów , tylko ja mierzyłem szczelinomierzem miedzy wałkiem a szklanką samo regulatora i powinno tam być 1,1 mm na wycisnietym z oleju samo regulatorze
i te 1,1 mm to możliwość dostosowania się samo regulator aby zawór był dobrze ustawiony przez całe życie silnika , ta szczelina malej z biegiem uklepywania się gniazd zaworów
i jeśli silnik ma te 200 tyś to jak będzie tam 0,8 mm to ok ale nie mniej niż 0,3 mm bo to już kiszka
ale moja teoria morze być błędna i uwaliła ci się panewka lub sworzeń na tłoku lub samo regulator się skończył
niejedno krotnie po wymianie samo regulatora i tak klepie bo się normalnie zapcha od oleju i syfu i podobno są nowe generacje ich z większymi otworami aby się nie zapychały tak mi mówił właściciel 3000gt bi turbo
na pewno głowica do remontu
jestem ciekaw czy ktoś nie remontował twojej głowicy i nie sprawdził czy samo regulatory mają nominalny luz po wyciśnięciu ich z olej i morze być tak sytuacja że samo regulator jest na max ściśnięty i wiecej niemrze a zawory nadal uchylone i stąd słabe ciśnienie i stukot jednego z zaworów
pisze o tym bo jak ja dawałem głowice do roboty to facet wo gule nie patrzył na to a powinien zmierzyć odległość od górnej powierzchni głowicy do trzonka zamkniętego zaworu i powiedział a tam na pewno będzie ok
ale nie było na 6 zaworach miałem ok a na 2 za mało i szlifował trzonki zaworów , tylko ja mierzyłem szczelinomierzem miedzy wałkiem a szklanką samo regulatora i powinno tam być 1,1 mm na wycisnietym z oleju samo regulatorze
i te 1,1 mm to możliwość dostosowania się samo regulator aby zawór był dobrze ustawiony przez całe życie silnika , ta szczelina malej z biegiem uklepywania się gniazd zaworów
i jeśli silnik ma te 200 tyś to jak będzie tam 0,8 mm to ok ale nie mniej niż 0,3 mm bo to już kiszka
ale moja teoria morze być błędna i uwaliła ci się panewka lub sworzeń na tłoku lub samo regulator się skończył
niejedno krotnie po wymianie samo regulatora i tak klepie bo się normalnie zapcha od oleju i syfu i podobno są nowe generacje ich z większymi otworami aby się nie zapychały tak mi mówił właściciel 3000gt bi turbo
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
a jezeli panewka to predzej padaja te dolne niz głowne prawda??
i jezeli bylby to tłoczek to czy mozna z tym jezdzic czy silnik padnie?? i jakie mniej wiecej byly by koszta naprawy??
i jezeli bylby to tłoczek to czy mozna z tym jezdzic czy silnik padnie?? i jakie mniej wiecej byly by koszta naprawy??
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
Masz nieprawidłowe pomiary ciśnienia ! Ciśnienie mierzy się z pedałem gazu wciśniętym do oporu ( otwartej przepustnicy na max ).
Zrób pomiary tak jak napisałem i przedstaw tutaj.
Jak ja w innym aucie miałem ciśnienie I-5 , II-11, III-9, IV-8 , to na I cylindrze miałem wypaloną dziurę w zaworze i nadpęknięty, a na IV cylindrze nadpęknięty zawór. Taki silnik kupiłem, a wcześniej jechałem tym autem, chodziło dobrze i równo ( niestety wybrałem się pod warszawę po niego i nie miałem manometru do sprawdzenia ciśnień ), ale dałem za niego z osprzętem tyle co w poprzednim silniku dał bym za zrobienie uszczelki i chociaż mam większy i mocniejszy silnik w tamtym aucie ( z 1.6 na 1.9 benzyna ).
4 - 4.5 bar to sam tłok bez pierścieni nabija
Co do panewek, to prędzej padają te na korbowodzie, albo sworzeń tłoka, ale to by stukot był głośny - " onclick="window.open(this.href);return false;
Panewki może zdiagnozować mechanior po zdjęciu miski itp.
Może i Ciebie jest to stukot zaworów.
Poza tym pupa, a nie mechanik co nie rozróżni stukania panewki, a zaworów, bo z sworzniem tłoka rzeczywiście problem może być z ustaleniem na słuch czy to to.
Zrób pomiary tak jak napisałem i przedstaw tutaj.
Jak ja w innym aucie miałem ciśnienie I-5 , II-11, III-9, IV-8 , to na I cylindrze miałem wypaloną dziurę w zaworze i nadpęknięty, a na IV cylindrze nadpęknięty zawór. Taki silnik kupiłem, a wcześniej jechałem tym autem, chodziło dobrze i równo ( niestety wybrałem się pod warszawę po niego i nie miałem manometru do sprawdzenia ciśnień ), ale dałem za niego z osprzętem tyle co w poprzednim silniku dał bym za zrobienie uszczelki i chociaż mam większy i mocniejszy silnik w tamtym aucie ( z 1.6 na 1.9 benzyna ).
4 - 4.5 bar to sam tłok bez pierścieni nabija
Co do panewek, to prędzej padają te na korbowodzie, albo sworzeń tłoka, ale to by stukot był głośny - " onclick="window.open(this.href);return false;
Panewki może zdiagnozować mechanior po zdjęciu miski itp.
Może i Ciebie jest to stukot zaworów.
Poza tym pupa, a nie mechanik co nie rozróżni stukania panewki, a zaworów, bo z sworzniem tłoka rzeczywiście problem może być z ustaleniem na słuch czy to to.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
no tak mocno jak sworzen na tym filmie to nie chodzi. ogolnie odpala ładnie, nie kopci, oleju no moze dolalem po 2 tys z 200-300ml, zrywny wiec watpie zeby takie cisnienie bylo kiepskie..mysle nad zalaniem ceramizera..czy to wygluszyloby ten stukot i czy by poprawilo kompreche..ostatni mechanik co sluchal auto powiedzial od razu ze to hydraulika. sprawdze w wekend jak bede mial chwilke wolna.
tu macie linka jak to stuka-(tylko poteguje to uszkodzona uszczelka kolektora wydechowego dodatkowo)
" onclick="window.open(this.href);return false;
postaram sie nakrecic jak stuka rano po odpaleniu wtedy slychac najmocniej.
tu macie linka jak to stuka-(tylko poteguje to uszkodzona uszczelka kolektora wydechowego dodatkowo)
" onclick="window.open(this.href);return false;
postaram sie nakrecic jak stuka rano po odpaleniu wtedy slychac najmocniej.
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
wydaje mi sie ze gdyby silnik tak byl dojechany to napewno duzo by palił beny, a wg moich obliczen wychodzi mi 7-7,5l/100 po miescie..mysle ze to malo jak na ten silnik
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
7-7.5 L na miasto to nie jest źle. Teściu ma Corse B 5 drzwiową 1.4 8V 60KM i pali mu coś koło 8-9L ( bardziej 8.5L ).
Ale zużycie panewki, czy sworznia na tłoku nie ma wpływu na wzrost spalania, czy większego wpływu na moc auta, co innego może mieć hydraulika głowicy ( niedomykanie zaworów itp. ), ale to też zależy.
Wiec tym że mało pali bym się nie sugerował, bardziej to świadczy o np. dobrej kondycji ze strony elektrycznej ( czujniki itp. )
Z drugiej strony to zastanawiam mnie, jak czujnik spalania stukowego reaguje na uszkodzoną panewkę i na trzaskanie zaworów/hydrauliki ?
Ale zużycie panewki, czy sworznia na tłoku nie ma wpływu na wzrost spalania, czy większego wpływu na moc auta, co innego może mieć hydraulika głowicy ( niedomykanie zaworów itp. ), ale to też zależy.
Wiec tym że mało pali bym się nie sugerował, bardziej to świadczy o np. dobrej kondycji ze strony elektrycznej ( czujniki itp. )
Z drugiej strony to zastanawiam mnie, jak czujnik spalania stukowego reaguje na uszkodzoną panewkę i na trzaskanie zaworów/hydrauliki ?
Ostatnio zmieniony pn sie 09, 2010 13:35 przez Gawior, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
wiem wiem ale slaba kompresja wplywa na zuzycie paliwka??
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
Kompresja poniekąd może wpływać na spalanie z rożnych powodów: pierścienie -> benzyna dostaje się do oleju, zawory -> wywalane paliwo do układu wydechowego/dolotowego, ciśnienie = słabsze auto -> bardziej się depcze niż takie samo , ale zdrowe żeby lepiej jechało.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
a słuchał ktos moze filmiku, co to moglo by byc po dzwieku??
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
Po filmiku to ciężko stwierdzić, bo dźwięk masz ogólny, a na żywo to jest do oceniania z której części ( mniej więcej ) silnika dźwięk dochodzi.
Po prostu potrzebny ci dobry ( doświadczony ) mechanik.
Po prostu potrzebny ci dobry ( doświadczony ) mechanik.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
1,4 AEX-stuka cos-poradzcie co to moze byc.
szczerze powiem ze ciezko okreslic.. roznosi sie ten dzwiek. ale wg mnie to srodek badz dol silnika. a znacie jakiegos dobego magika z Gorzowa Wlkp??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości