[mk2] Remont silnika 1.3 KAT na wtrysku.
: wt cze 26, 2018 23:04
WSTĘP (możesz pominąć)
Witajcie,
jeśli uderzyłem w niewłaściwy dział niech moderator mnie ukarze. Słowem wstępu wytłumaczę się dlaczego robię coś tak oczywiście nieopłacalnego - szukałem auta do zajechania, kupiłem golfa 2, uwiódł mnie skubany - mimo wszystkich wad technicznych a ma ich sporo! Między innymi rozwalony silnik, ale po głębszej analizie jest to dobra okazja, żeby zobaczyć "jak to działa" i spróbować to reanimować. Golfa mam z roku 90tego, jest lekko poobcierany ale jest bezwypadkowy, nie ma rudej i ostatnie 7 lat stał w garażu. Przebiegu ma około 220 tysięcy. Niestety wszędzie sączył się olej, był dosłownie wszędzie. Cała komora silnika jest zapocona. Od października gdy tylko doskwiera nuda jadę i kręcę śrubki i już mam silnik na stole. Nie znam się na tym, ale im więcej śrubek odkręcam tym bardziej się przekonuje, że nie ma tam nic skomplikowanego. Główny pomocnik to książka "sam naprawiam" i czysto teoretycznie wspiera mnie ojciec z wykształcenia mechanik.
TU ZACZYNA SIĘ KONKRET
Przechodząc do rzeczy - silnik już na stole, resztki oleju wyglądały jak smoła, nie znam się ale wydaje mi się, że jest tam sporo nagaru, pierścienie bankowo są zapieczone, zawory klepały. Wszystko sprawdzę, czego nie będę mógł zrobić sam oddam do fachowców. Na pewno głowica i blok z tłokami idzie do sprawdzenia i przygotowania do ponownego zmontowania. Pytanie - co obowiązkowo wymienić przy takim remoncie, na co zwrócić uwagę i pytanie na które nie potrafię sobie odpowiedzieć, czy jak już rozbiorę silnik do części pierwszych mogę go całego umyć karcherem?
Ojciec w sprawie remontu mówi, żebym tylko pierścienie zmienił, oddał głowice do sprawdzenia i planowania. I tyle. Stara szkoła zawodowa Sądzę, że jak już silnik jest na stole powinienem zrobić znacznie więcej.
Będę wdzięczny za wszystkie rady.
Cały osprzęt silnika również jest zapocony olejem, wszystko zostanie dokładnie wyczyszczone, wzrokowo sprawdzone i jeśli będzie potrzeba zregenerowane (na pewno rozrusznik).
Zdjęcia i filmy które zrobiłem:
https://1drv.ms/f/s!AlcqpWv8YbgrgrwR99BeuOytlm04ww
Fotografuje wszystko, żebym wiedział jak to później poskładać do kupy
Witajcie,
jeśli uderzyłem w niewłaściwy dział niech moderator mnie ukarze. Słowem wstępu wytłumaczę się dlaczego robię coś tak oczywiście nieopłacalnego - szukałem auta do zajechania, kupiłem golfa 2, uwiódł mnie skubany - mimo wszystkich wad technicznych a ma ich sporo! Między innymi rozwalony silnik, ale po głębszej analizie jest to dobra okazja, żeby zobaczyć "jak to działa" i spróbować to reanimować. Golfa mam z roku 90tego, jest lekko poobcierany ale jest bezwypadkowy, nie ma rudej i ostatnie 7 lat stał w garażu. Przebiegu ma około 220 tysięcy. Niestety wszędzie sączył się olej, był dosłownie wszędzie. Cała komora silnika jest zapocona. Od października gdy tylko doskwiera nuda jadę i kręcę śrubki i już mam silnik na stole. Nie znam się na tym, ale im więcej śrubek odkręcam tym bardziej się przekonuje, że nie ma tam nic skomplikowanego. Główny pomocnik to książka "sam naprawiam" i czysto teoretycznie wspiera mnie ojciec z wykształcenia mechanik.
TU ZACZYNA SIĘ KONKRET
Przechodząc do rzeczy - silnik już na stole, resztki oleju wyglądały jak smoła, nie znam się ale wydaje mi się, że jest tam sporo nagaru, pierścienie bankowo są zapieczone, zawory klepały. Wszystko sprawdzę, czego nie będę mógł zrobić sam oddam do fachowców. Na pewno głowica i blok z tłokami idzie do sprawdzenia i przygotowania do ponownego zmontowania. Pytanie - co obowiązkowo wymienić przy takim remoncie, na co zwrócić uwagę i pytanie na które nie potrafię sobie odpowiedzieć, czy jak już rozbiorę silnik do części pierwszych mogę go całego umyć karcherem?
Ojciec w sprawie remontu mówi, żebym tylko pierścienie zmienił, oddał głowice do sprawdzenia i planowania. I tyle. Stara szkoła zawodowa Sądzę, że jak już silnik jest na stole powinienem zrobić znacznie więcej.
Będę wdzięczny za wszystkie rady.
Cały osprzęt silnika również jest zapocony olejem, wszystko zostanie dokładnie wyczyszczone, wzrokowo sprawdzone i jeśli będzie potrzeba zregenerowane (na pewno rozrusznik).
Zdjęcia i filmy które zrobiłem:
https://1drv.ms/f/s!AlcqpWv8YbgrgrwR99BeuOytlm04ww
Fotografuje wszystko, żebym wiedział jak to później poskładać do kupy