[mk2] Jetta A2 1.8 RP Benzyna + LPG
: czw lut 01, 2018 18:05
Witam.
Posiadam Jette A2 1.8 RP Benzyna + LPG.
Mam problem z obrotami na benzynie. Jest wiele tematów odnoszących się do tego problemu wpisując problem w google ale żaden raczej nie został rozwiązany z tego co zauważyłem.
Wymieniłem świece, kopułkę, parownik...
Sprawdzałem jak silnik zachowuje się przy odpiętym przewodzie niebieskiego czujnika. Obroty wtedy się normują i wzrastają delikatnie gdy odpalę samochód na benzynie. Gdy podepnę z powrotem wtyczkę silnik zaczyna trząść obroty zaczynają falować i samochód albo utrzyma takie obroty albo zgaśnie.
Mam przepustnicę na monowtrysku o ile się nie mylę. Gaz drugiej generacji na STAGU.
Sonda lambda wydaje się być sprawna mimo iż wykruszył się z niej środek na łączeniu wtyczek przewodów. Na gazie pomiar z Lambdy wynosi 0,49V i jest to stała wartość natomiast na benzynie jest różna.
Problem polega na tym że gdy jeżdże tylko na benzynie jest okej a gdy tylko pojeżdżę trochę na gazie i przełącze na benzynę to silnik nie chce chodzić. Zdjęcie i założenie klemy pomaga lecz wtedy następuje reset komputera przez co podnoszą się obroty i zostają tak przez dłuższy czas aż się nie unormują po przejechaniu dużej ilości kilometrów.
Nie wiem co robić z tym problemem. Wartość zasilania wtyczki niebieskiego czujnika wynosi niecałe 5V choć podobno powinno być równe 5. Dorzucę zdjęcia tego ulepka bo według mnie ktoś musiał sporo namieszać przy przepustnicy i porobił wszystko na krótko coś mi się tak wydaje dlatego takie problemy, choć wcześniej ich nie było w ogóle więc też nie wiem czemu pojawiły się teraz.
Pozdrawiam i liczę na pomoc i odpowiedź.
Tu wstawiam link do zdjęć:
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... 1VVC1zNWt3" onclick="window.open(this.href);return false;
I link do filmów z pracy silnika na benzynie:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
I pomiar napięcia wtyczki w TPS przy wysuniętym trzpieniu. Przy wsuniętym napięcia TPS są takie jak być powinny wg instrukcji użytkownika homsky. Po resecie ECU trzpień się wysuwa maksymalnie. Wziąłem schowalem trzpień przy użyciu 6 V z baterii. Odpaliłem auto i dopiero zdjąłem kleme i założyłem. Trzpień się nie wysunął. Być może problem sie rozwiązał.




Posiadam Jette A2 1.8 RP Benzyna + LPG.
Mam problem z obrotami na benzynie. Jest wiele tematów odnoszących się do tego problemu wpisując problem w google ale żaden raczej nie został rozwiązany z tego co zauważyłem.
Wymieniłem świece, kopułkę, parownik...
Sprawdzałem jak silnik zachowuje się przy odpiętym przewodzie niebieskiego czujnika. Obroty wtedy się normują i wzrastają delikatnie gdy odpalę samochód na benzynie. Gdy podepnę z powrotem wtyczkę silnik zaczyna trząść obroty zaczynają falować i samochód albo utrzyma takie obroty albo zgaśnie.
Mam przepustnicę na monowtrysku o ile się nie mylę. Gaz drugiej generacji na STAGU.
Sonda lambda wydaje się być sprawna mimo iż wykruszył się z niej środek na łączeniu wtyczek przewodów. Na gazie pomiar z Lambdy wynosi 0,49V i jest to stała wartość natomiast na benzynie jest różna.
Problem polega na tym że gdy jeżdże tylko na benzynie jest okej a gdy tylko pojeżdżę trochę na gazie i przełącze na benzynę to silnik nie chce chodzić. Zdjęcie i założenie klemy pomaga lecz wtedy następuje reset komputera przez co podnoszą się obroty i zostają tak przez dłuższy czas aż się nie unormują po przejechaniu dużej ilości kilometrów.
Nie wiem co robić z tym problemem. Wartość zasilania wtyczki niebieskiego czujnika wynosi niecałe 5V choć podobno powinno być równe 5. Dorzucę zdjęcia tego ulepka bo według mnie ktoś musiał sporo namieszać przy przepustnicy i porobił wszystko na krótko coś mi się tak wydaje dlatego takie problemy, choć wcześniej ich nie było w ogóle więc też nie wiem czemu pojawiły się teraz.
Pozdrawiam i liczę na pomoc i odpowiedź.
Tu wstawiam link do zdjęć:
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... 1VVC1zNWt3" onclick="window.open(this.href);return false;
I link do filmów z pracy silnika na benzynie:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
I pomiar napięcia wtyczki w TPS przy wysuniętym trzpieniu. Przy wsuniętym napięcia TPS są takie jak być powinny wg instrukcji użytkownika homsky. Po resecie ECU trzpień się wysuwa maksymalnie. Wziąłem schowalem trzpień przy użyciu 6 V z baterii. Odpaliłem auto i dopiero zdjąłem kleme i założyłem. Trzpień się nie wysunął. Być może problem sie rozwiązał.



