Strona 1 z 1

wymiana silnika golf 2

: wt cze 20, 2017 13:28
autor: kuznia72
Witam kolegów (nowy na forum) mam pytanie odnośnie wymiany silnika w golf 2. obecnie mam 1.6 70km a chciałbym wymienić na 1.8 90km lub na 1.6 100km - ten z trójki. Proszę o info za i przeciw oraz czy jest to w ogóle możliwe ( szczególnie chodzi mi o 1.6 100 km). dzięki z góry za odpowiedzi.

wymiana silnika golf 2

: pt cze 23, 2017 23:22
autor: pinstonvw
Wszystko jest możliwe, a jedyne czego potrzebujesz to dawcy, pieniędzy i czasu. Tak na poważnie to mi osobiście nie chciałoby się bawić w podmiankę na silnik z mk3 bo jest zbyt dużo roboty (wiązka, licznik, etc). 1.8 90KM miałby być w wersji z wtryskiem jednopunktowym czy gaźnikiem?

wymiana silnika golf 2

: ndz cze 25, 2017 13:55
autor: kuznia72
1.8 z wtryskiem - podobno jest mniej awaryjny ale zdaję się na opinię innych. Z drugiej strony znajomy mechanik mówi, że ten mój gaźnikowy każdy naprawi w szopie a ścigać się chyba nie zamierzam, że potrzebuje więcej koni. Ma jeszcze jedno pytanie o ew. montaż wspomagania (mój nie ma). A w ogóle to dzięki za informację. pozdro

wymiana silnika golf 2

: ndz cze 25, 2017 14:12
autor: Hubi14
no tego gaźnikowca to Ci każdy w szopie nie naprawi, trzeba mieć choć deko wiedzy o Pierburgach :) bo jak się tam ktoś rzuci bez pojęcia to potem żeby to ogarnąć to jedna krata piwa nie wystarczy...

wymiana silnika golf 2

: ndz cze 25, 2017 19:47
autor: pinstonvw
Ja kiedyś też miałem 1.6 z Pierburgiem i jakby nie patrzeć to jechało topornie. Zmieniłem na 1.8 z gaźnikiem 2E2 do tego włożyłem ostrzejszy wałek rozrządu (z jakiegoś silnika Audi). Tym sposobem autko odżyło. Wspomaganie to kwestia paru elementów: przekładnia, przewody ze zbiorniczkiem, pompa wspomagania, dodatkowe koło pasowe, łapa tj. mocowanie pompy oraz pasek klinowy.

wymiana silnika golf 2

: ndz cze 25, 2017 22:59
autor: iNitiaL
zmiana na każdy silnik który pisałeś to już jest trochę rzeźby. nie masz w baku pompy paliwa elektrycznej. w związku z tym masz do przekładki bak z pompą paliwa z mk3 + puszczenie wiązki od skrzynki bezpieczników do bagażnika, lub wsadzenie pompy z mk2 + domontowanie drugiego (małego) zbiornika paliwa z drugą pompą (wysokociśnieniową) + tak samo puszczenie wiązki.

tyczy się to oczywiście montażu wtrysku (1.6 100KM) lub monowtrysku (1.8 90KM).

@pistonvw - 1.8 w wersji z gaźnikiem ma 82KM nie 90KM czyli (moim zdaniem) skórka niewarta wyprawki. prędzej uzyska to montując gaźnik Webera.

a osobiście dodam że już lepiej sobie w takim układzie poszukać np. 2.0 8V. bo i tak zasilanie w paliwo trzeba przerobić na wysokie ciśnienie do wtrysku, układ wydechowy i tak nie pasuje, wiązkę elektryczną (3 wtyczki) i tak trzeba wymienić, półosie też trzeba wymienić bo 1.6 ma 90mm a 1.8 100mm. Więc... różnica jest już tylko w piecu ze skrzynią. Jak dla mnie bezsens taki swap. Robota prawie taka sama jak przy czymś mocniejszym.

wymiana silnika golf 2

: pn cze 26, 2017 15:40
autor: pinstonvw
iNitiaL, i tu się nie zgodzę niestety. Wiadomo parę koni ubyło po tylu latach eksploatacji ale książkowo silnik 1.6 posiada moc dla oznaczeń: EZ-75KM; PN-70KM; RF-72KM, zaś 1.8 GU-90KM; RH-84KM; RE-72KM. Oba przypadki tylko i wyłącznie pod gaźnikiem 2E2. Dodam, że różnica między pojemnościami jest odczuwalna, jednakże upolować teraz autko z idealnym gaźnikiem graniczy z cudem. kuznia72, są też tematy przeróbki gaźnika na monowtrysk. To jest rozsądne rozwiązanie tak mi się wydaje.

wymiana silnika golf 2

: pn cze 26, 2017 17:30
autor: iNitiaL
no masz mnie, był GU który miał gaźnik i 90KM tylko gdzie on tego sprawnego GU ma szukać niby, w kosmosie? większość 1.8 90KM ściąganych do PL to były RP na mono.
no i ważne co powiedział Hubi14 - kto ten gaźnik będzie naprawiał w razie czego? lepiej szukać już mono jak to 1.8 i brać z bakiem i pompami. ja bym poszedł nawet w stronę szukania 1.8 z mk3, w większości miały już OBD i gadają chętnie z VAG COM'em (podłączałem ten silnik od kumpla z Seata Cordoby).

1.6 100KM odstrzeliłbym ten pomysł na starcie. to jest silnik MPI i roboty będzie jak przy np. 2.0 8V. to już chyba mieć lepiej 115KM niż 100KM.

PS. nieprawda że do silnika mk3 trzeba wymieniać zegary. linka wchodzi bez problemu do nowych skrzyń w miejsce napędu z czujnikiem Halla, a obrotomierz podłącza się jednym kabelkiem do cewki zapłonowej i też lata jak trzeba.