Porównanie dwóch gaźników MK2 1.3
: śr gru 07, 2016 23:56
Witam, chciałbym przeprowadzić rozpoznanie dwóch gaźników. Jeden jest z mojego MK2 1.3 silnik MH a drugi kupiłem na zapas ze złomu, golfik przyjechał na nim o własnych siłach na benzynie i nigdy nie widział gazu.
Teraz do rzeczy.
Mamy przed sobą dwa gaźniki od 1.3. Oba mają oznaczenie 2E i nic więcej. Różnią się drobnostkami takimi jak układ dysz na górze gaźnika czy tą wygiętą/pochyloną rurką nad gardzielą II przepustnicy.
Wiem, że są tu specjaliści od gaźników i proszę o podanie różnic pomiędzy tymi dwoma gaźnikami. Chodzi mi tylko o konkretne modele gaźników. Zauważyłem również, że gaźnik zapasowy nie ma zaworka spustowego podciśnienia siłownika ssania, czy tak ma być? siłownik ma 2 króćce ale tylko jeden jest podłączony do podciśnienia w gaźniku a drugi jest nie wykorzystany.
Kolejna kwestia to taka, że w zapasowym nie mam dysz widocznych od góry jak w tym z 1.3MH.
Który gaźnik korzystniej eksploatować? jakie są jeszcze różnice w ewentualnym działaniu pomiędzy tymi gaźnikami?
ZDJĘCIA:
oba gaźniki, dolny od MH, górny to na zapas.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/kHB866G_9A2GfBI6JvV7Qzt5kQBr7C5-Jdb7uWJ5bI7ePfAMQPD3jpwd1GO4g68G7XZICd_NlZ7UfBiA7_RXYR-19kAgn45tS9YzwVqTMEWTvznPYa5wkns5gn6dx1voMmtHJzvtGQcTz0Wvg2uBmnaf6oDivrz1opkvHBY8YRQCVoiMKs7PdTe6-r8kEwzI2sXmvGnxnMecuQTB0wU2LS2RH04lvBXUoeKIOLdkhyjQAdq8Wb1L3cOuCtBRbbk-2WaUArv5CXJWIDLMoZLvqrHevOe_tbiExolUWN0dHyGnFLgNRk2PbQekj5zjsU-hks27RFXtbzS2YLCbsfow9D1zkiWwTqc74tNMfT-LAOwVeJr9lOBq_8wqP5gQJn33gYOLrqJpQVfF87KSiOk__Q9_1xsYY1MeW4mHv-Ih0xnApP4VKek2NjzZ_bhRfzPFemoa_TVy4qcVfd7ys0_-yJm5coyLqkFmpx9hrpT9z8GnDl0C-QpWBVrEDxkp2eeXfrU3pECFQ1N3pNY7E4u3KNy2DAiKDR_5hQ2wvWGY_5NYo9IViQfOkzy4zD31NThThdBe5sEPdtrP5ou-L_gijVlU4W0BrPsiXzdYS40qqXBkVnunUhDA=w484-h645-no)
Porównanie od strony linki gazu:
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/lwcZUdUGQazHUgYJNkVVwTjemd63mm8ujYeu57b2Gq1QnPyHTtBFZik1zwc5gh_0uROeOZ_FRp5caFqn51zo_Z8_IRWj_jxfvPiaZPQI0cGRwrSL9OMLTh6uT4t2S_hF7rpJo22nQ8Mr6eruR98klUKWxiR1b8Komn829p3sudwunRCJ4A4jB6J04RzS91K6SzmN6_r9UM1luGcDX8Hi-bYFhAFz6cbAHrthYWhsWL9Usns9Ise7apb96E7v_Ah7UVUwcLxVK2EqwXCmj7klXrkewOhR22s8OZ5kpredzzQ2FsakrtXt5dPuC922BGb4cxEJU49yNsACgTtMhpiLO2ROr2p1IcUchzKLYwM09SkCGIC28bIyf_kJGngqV2LTqEFDZEpEEiW-jFwwIm2lIc0j2NoPIJ7bFzctm1IXhGOmO-rif9IqaAk8VjRe-_YMZ8JtbtAGZIlSkgsYTudFmfHbKwzfgL-PlvOuxFIw0vXxysix0hPinD8mvI8X_Y_vegiaBGhcQhS7VJuhFIUtKJkthzQJoSluByuKDXaQhRusqMZsCPfGk4sYOQaWCJBo7pa-qR9n6yuMry6LNCQRl8r4WqkWb_R2SJbaGNHeHsudzlHIDWo4=w860-h645-no)
ZAPASOWY GÓRA:
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/cgK0r6888RPSsnafICCKXuxfyCVkQ6YQKktKV_cTeEDdDvrzBW3ujxAh9QgUcphdLU0u2iEPzLAIaNsVtx1IEp2pcuA9wMRlswrR_WNlurnR_PndTwmZw70t6wpmgZxVuGDszbmyRCb08QWpjUoWlMEmGHuc2roz75dVSx214EgW3cCWRyGLxSZ6nsbigu3jRe_lGETQ4VHoYx2stsXMPg8U4lUkZz2CkJFDTThrI91wBVrfALEiU_QGMtwFYeu1xlPsCITqmWE3ouGdm0tPcMQCxxIJkGyf4cOq4aLM1lG2bNP7mylXDAt-GkusWunJT6h2WohOIw-1kqLWPq3NtvNW96TlNOENGoL8qVqsQkvhHqWIN6zH7Pn1SRQFKjiDVr5h_eKXu7j8nlXDy5eWrbqd0Ho8Vnh_Og3I_2QNXc0ORpoRSSwRRMcz8CwFKgFt9sNq8-xjerQIVuB_Vfp15WLoeqaNK_myRcWObCyDzF-bmsKvBIYXo6VErz7o7I6ADza5sob2vTeNQfdt5RiGPXVtmY4Ta444e1liQCfPAgI5_VPR6--DsjHscOUmazQ53CdADlGA5sY1U9AvqGnI5W1nGnwWs9nGZJry4HdDDM0zowfTwnGC=w860-h645-no)
1.3 MH GÓRA:
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/WbD3ISMCgWwLivHVvBsHN0C_A3yC-VVQ1K_tDOOrPElnV195TrY2bssNR8PHmV7JsBf-oNeYEXLIVyFlLOgyKfwPxZIAYZYqgVyFl6Ayvx3B4e8IK_zd0vV1LOXMHoSQzcFuuNBu9Gq92tnl9w01jnQ6ZneKQeqRIQBub4J-jcSmP8IJwDXsa0cDCTPWmFezlqroA54GusI6bjxpvJLuVCj7lRMz6JeiEftMjILgl_8sGfHnMRfwBj96cdb_wHm_LJ4iaDqMBALGjDWR_SuLlmPo7Y-A8Z53x13uaDjZFmcgoYMIEZ_sHYua2g4P1V3WZj3QD7KTsZSjQdUiNC7PksGN1mieVdk-eEV5CZqIwfRX9bFRmW3Zi6FUr8ekjObjmnVnOvfVbK1RMF5b3EVDb-BwH6O_bu4u40xGywJK0OCFZlBxunTmAKkB_7GuNvQaOhvYFgEiEVgzxA2moWN458Kopipsya5QyBCT9l3JIXuVu0ll7GjfuGqIY9LJqtiQeVsZxW6lUM8ido-zQLcMKQ3Q1x-IAV-eqVQa5O00JI8cf-yAPBv9VfiVJg6XvVVvx4lX8b-3TWQil0rlFML6Ug1T9mFwMtJaH9K-LJwNTLoAwzeCL3Fa=w860-h645-no)
Nie znalazłem w internecie takiego samego gaźnika jak ten co mam w 1.3MH, dziwi mnie to, bo nawet nie ma żadnych specjalnych oznaczeń poza 2E, tak samo jak ten co mam na zapas ale ten zapasowy gaźnik znalazłem w internecie pod oznaczeniem pierburg 2E3 choć też różnił się szczegółami typu wygląd ssawki wodno-elektrycznej.
Proszę o jakieś opinie w temacie na temat w/w gaźników.
Pozdrawiam serdecznie.
Teraz do rzeczy.
Mamy przed sobą dwa gaźniki od 1.3. Oba mają oznaczenie 2E i nic więcej. Różnią się drobnostkami takimi jak układ dysz na górze gaźnika czy tą wygiętą/pochyloną rurką nad gardzielą II przepustnicy.
Wiem, że są tu specjaliści od gaźników i proszę o podanie różnic pomiędzy tymi dwoma gaźnikami. Chodzi mi tylko o konkretne modele gaźników. Zauważyłem również, że gaźnik zapasowy nie ma zaworka spustowego podciśnienia siłownika ssania, czy tak ma być? siłownik ma 2 króćce ale tylko jeden jest podłączony do podciśnienia w gaźniku a drugi jest nie wykorzystany.
Kolejna kwestia to taka, że w zapasowym nie mam dysz widocznych od góry jak w tym z 1.3MH.
Który gaźnik korzystniej eksploatować? jakie są jeszcze różnice w ewentualnym działaniu pomiędzy tymi gaźnikami?
ZDJĘCIA:
oba gaźniki, dolny od MH, górny to na zapas.
Porównanie od strony linki gazu:
ZAPASOWY GÓRA:
1.3 MH GÓRA:
Nie znalazłem w internecie takiego samego gaźnika jak ten co mam w 1.3MH, dziwi mnie to, bo nawet nie ma żadnych specjalnych oznaczeń poza 2E, tak samo jak ten co mam na zapas ale ten zapasowy gaźnik znalazłem w internecie pod oznaczeniem pierburg 2E3 choć też różnił się szczegółami typu wygląd ssawki wodno-elektrycznej.
Proszę o jakieś opinie w temacie na temat w/w gaźników.
Pozdrawiam serdecznie.