Pomoc - Swap 1.6 EZ gaźnik na 2.0 2E, Pytania
: ndz wrz 11, 2016 16:33
Koledzy, zwracam się z uprzejmą prośbą o pomoc (intelektualną w zasadzie) przy swapie 1.6 EZ gaźnik 2e2 na 2.0 2E.
Z góry zaznaczam że poczytałem co się da (...i dalej czytam) i starałem się nazbierać informacji z różnych źródeł, kilka wątpliwości mimo to pozostaje.
Co mam do swapu:
-silnik ze skrzynią na wodzikach i sprzęgłem na lince z półosiami (edit: skrzynia CHD 5-biegów, sprzęgło 210, flansza półosi 100)
-bak z mk3 z pompą, kwestię zasilania w paliwo rozumiem, kable po podłodze do skrzynki bezpieczników, mam skrzynkę nowszą
-sanki z maglownicą wspomaganą, stabilizatorem i wahaczami (sworznie ktoś wykręcił)
-kaseta zmiany biegów
Jak bym chciał żeby było:
- żeby zostały sanki i wahacze z mk2 z maglownicą bez wspomagania
Czego nie wiem, pytania, wątpliwości:
1.TEST KOMPRESJI - (edit: problem rozwiązany) równióteńkie 11 bar na każdym cylindrze. Według serwisówki Haynes'a dla mk3 minimalne graniczne ciśnienie to 7,5 bar ('maximum wear'). Czyli piec w fajnym stanie Podobno 3kkm po remoncie głowicy.
2. PÓŁOSIE - (edit: problem rozwiązany). Chcę zostawić wahacze, sanki i maglownicę z mk2 - wahacze i sworznie mam nowe, nie chcę wspomagania ani szerszego rozstawu osi, potrzebne kompatybilne półosie.
Według ETKI moja EZ ma połosie na flanszę 90mm, potwierdzają to dane flanszy skrzyni 4S. Skrzynia CHD w 2e ma flanszę 100mm i trzeba takie półosie. Jak podaje ETKA (ETKA półoś z przegubem podaje jako jeden tajl) takie były w mk2 GT/GTI od RP 90KM po PB 112KM. Zamówione z 1.8 RP.Potwierdzenie znalazłem jeszcze w katalogach Ruville - przeguby wewnętrzne które mają średnicę 100mm i wewnętrzne uzębienie 33 pasowały do mk2 od 1.8 w górę i w mk3 podobnie - w tym 2e i VR6.
Przeguby nowe będą.
Mały UP - półosie 1.6 też pasują. ALE - ale rowki wyrobione na półosiach są fabrycznie mniejsze, bardziej sfrezowane. Kto wie dlaczego. No i półosie GT są krótsze o jakiś centymetr. Nie wiem dlaczego krótsze a nie dłuższe, może dlatego że przeguby wewnętrzne fi100 są grubsze trochę od tych fi90. Z uwagi na powyższe montuję połosie z GT 1.8 90KM (RP i podobne). Nie chcę żeby było z przodu szerzej nawet o cm no i mam wrażenie że te zęby są celowo bardziej spiłowane.
3. MECHANIZM ZMIANY BIEGÓW - (edit: problem rozwiązany) - najprawdopodobniej trzeba wrzucić kasetę z 'pałąkiem' i wodzikami z mk3, bo 'pałąk' z mk2 do wodzików przy skrzyni będzie za krótki.
4. MOCOWANIE SILNIKA - (częściowo rozwiązany) podobno problem jest z silnikami 1.3 bo tylna łapa od strony pasażera nie pasuje, ale łapa z mojego 1.6 ma pasować do 2e. Po podmianie łapy silnik ma usiąść na poduszkach mk2. Niektóre głosy zalecają podmianę poduszki na jakąś mocniejszą, ale sprawdzę w katalogach czy były jakieś mocniejsze poduszki do mk2 bo nie było to jasno napisane czy nie chodzi o poduszkę z mk3...
Wcześniej gdzieś przeczytałem że wrzucenie 2e na sanki i poduszki z mk2 spowoduje przechył silnika, no i że trzeba łapę tylną po stronie pasażera zamienić na jakąś z paska B3. Druga wersja że dać wszystkie poduszki od mk3. Ale nie było dopowiedziane czy na sankach z mk3 czy mk2 i jak te poduszki mają pasować w ogóle. Zaś łapa z paska B3 to podobno ta sama łapa co w 1.6 i 1.8. Mentlik taki że głowa boli
5. WYDECH - (edit: problem rozwiązany) środek z PB, koniec przelot który jest. chyba że będzie za głośno dam gti dwururkę.
6. CHŁODNICA - (edit: problem rozwiązany) tak się składa że mam największą z 1.6 TD.
EDIT: x7
Z góry zaznaczam że poczytałem co się da (...i dalej czytam) i starałem się nazbierać informacji z różnych źródeł, kilka wątpliwości mimo to pozostaje.
Co mam do swapu:
-silnik ze skrzynią na wodzikach i sprzęgłem na lince z półosiami (edit: skrzynia CHD 5-biegów, sprzęgło 210, flansza półosi 100)
-bak z mk3 z pompą, kwestię zasilania w paliwo rozumiem, kable po podłodze do skrzynki bezpieczników, mam skrzynkę nowszą
-sanki z maglownicą wspomaganą, stabilizatorem i wahaczami (sworznie ktoś wykręcił)
-kaseta zmiany biegów
Jak bym chciał żeby było:
- żeby zostały sanki i wahacze z mk2 z maglownicą bez wspomagania
Czego nie wiem, pytania, wątpliwości:
1.TEST KOMPRESJI - (edit: problem rozwiązany) równióteńkie 11 bar na każdym cylindrze. Według serwisówki Haynes'a dla mk3 minimalne graniczne ciśnienie to 7,5 bar ('maximum wear'). Czyli piec w fajnym stanie Podobno 3kkm po remoncie głowicy.
2. PÓŁOSIE - (edit: problem rozwiązany). Chcę zostawić wahacze, sanki i maglownicę z mk2 - wahacze i sworznie mam nowe, nie chcę wspomagania ani szerszego rozstawu osi, potrzebne kompatybilne półosie.
Według ETKI moja EZ ma połosie na flanszę 90mm, potwierdzają to dane flanszy skrzyni 4S. Skrzynia CHD w 2e ma flanszę 100mm i trzeba takie półosie. Jak podaje ETKA (ETKA półoś z przegubem podaje jako jeden tajl) takie były w mk2 GT/GTI od RP 90KM po PB 112KM. Zamówione z 1.8 RP.Potwierdzenie znalazłem jeszcze w katalogach Ruville - przeguby wewnętrzne które mają średnicę 100mm i wewnętrzne uzębienie 33 pasowały do mk2 od 1.8 w górę i w mk3 podobnie - w tym 2e i VR6.
Przeguby nowe będą.
Mały UP - półosie 1.6 też pasują. ALE - ale rowki wyrobione na półosiach są fabrycznie mniejsze, bardziej sfrezowane. Kto wie dlaczego. No i półosie GT są krótsze o jakiś centymetr. Nie wiem dlaczego krótsze a nie dłuższe, może dlatego że przeguby wewnętrzne fi100 są grubsze trochę od tych fi90. Z uwagi na powyższe montuję połosie z GT 1.8 90KM (RP i podobne). Nie chcę żeby było z przodu szerzej nawet o cm no i mam wrażenie że te zęby są celowo bardziej spiłowane.
3. MECHANIZM ZMIANY BIEGÓW - (edit: problem rozwiązany) - najprawdopodobniej trzeba wrzucić kasetę z 'pałąkiem' i wodzikami z mk3, bo 'pałąk' z mk2 do wodzików przy skrzyni będzie za krótki.
4. MOCOWANIE SILNIKA - (częściowo rozwiązany) podobno problem jest z silnikami 1.3 bo tylna łapa od strony pasażera nie pasuje, ale łapa z mojego 1.6 ma pasować do 2e. Po podmianie łapy silnik ma usiąść na poduszkach mk2. Niektóre głosy zalecają podmianę poduszki na jakąś mocniejszą, ale sprawdzę w katalogach czy były jakieś mocniejsze poduszki do mk2 bo nie było to jasno napisane czy nie chodzi o poduszkę z mk3...
Wcześniej gdzieś przeczytałem że wrzucenie 2e na sanki i poduszki z mk2 spowoduje przechył silnika, no i że trzeba łapę tylną po stronie pasażera zamienić na jakąś z paska B3. Druga wersja że dać wszystkie poduszki od mk3. Ale nie było dopowiedziane czy na sankach z mk3 czy mk2 i jak te poduszki mają pasować w ogóle. Zaś łapa z paska B3 to podobno ta sama łapa co w 1.6 i 1.8. Mentlik taki że głowa boli
5. WYDECH - (edit: problem rozwiązany) środek z PB, koniec przelot który jest. chyba że będzie za głośno dam gti dwururkę.
6. CHŁODNICA - (edit: problem rozwiązany) tak się składa że mam największą z 1.6 TD.
EDIT: x7