Strona 1 z 2

Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: czw gru 31, 2015 13:09
autor: Patrykxx69
Witam. Posiadam mk2 1.3 87r na gaźniku pierburg 2ee. Miałem problem z ciągłym zalewaniem, wiec wymieniłem kompletny gaźnik. Auto hula i nie kopci, na zimnym pali na dotyk, wolne obroty są, a jak przejadę kilka km, zrzucam na luz i po chwili auto gaśnie :( Gaźnik wyregulowany na 1,5 obrotu. Na początku dolotu była taka przepustnica, która usunąłem i zaślepiłem podciśnienie jak radzili koledzy. Jeszcze sprawdzę podstawę gaźnika i napisze czy zasysa lewe czy nie. Wymieniony cały układ zapłonowy, rozrząd i olej ;) Aa i jak go ponownie odpalam to bez gazu nie odpali, tylko musze mu troszkę dodać i zapali na strzał.

Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: czw gru 31, 2015 14:59
autor: Hubi14
1.3 nie miało 2EE tylko 2E3 albo 2E2

Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: czw gru 31, 2015 15:41
autor: Patrykxx69
Sorka to 2e3 ;) Jest różnica który króciec mam zaślepiony? Bo do lewego mam podłączony przyśpieszacz a prawy zaślepiony. I podstawę sprawdziłem, jest szczelna.

Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: czw gru 31, 2015 16:53
autor: Hubi14
napisz do krys94, on 2E3 ogarnia doskonale :)

Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: czw gru 31, 2015 17:06
autor: Patrykxx69
Dzięki. Napisałem ;) Kiedyś już mi pomagał przy starym gaźniku :)

Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: czw gru 31, 2015 18:19
autor: krys94
Patrykxx69 pisze:est różnica który króciec mam zaślepiony?
Nie ma. Reszte Ci napisałęm na PW. :-)
Hubi14 pisze:napisz do krys94, on 2E3 ogarnia doskonale :)
No może nie aż tak ale jak trzeba to zawsze pomogę. :D

Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: pt sty 01, 2016 20:54
autor: etz_prorider
Mam bardzo podobny problem w moim Bistro z 1.3 MH, że obroty na rozgrzanym silniku falują między 100 a 500 i czasami potrafi nawet zgasnąć, czym to może być spowodowane? membranki jakieś sa do wymiany? uszkodzony pływak? dodam, że samochód jeździ też na gaz i głównie na gazie był pomykany, lecz teraz na mrozy chcę go palić na benzynie a tu taki klops... mogę prosić o poradę?

Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: sob sty 02, 2016 17:18
autor: Patrykxx69
Tak jak doradził mi krys94 sprawdziłem masę na gaźniku i jest. Dysza wolnych obrotów wyczyszczona, ale była drożna. Podkręciłem nawet wolne obroty żeby były wyższe. No ale po przejechaniu kilku km dojeżdżam do skrzyżowania, wrzucam luz albo wciskam sprzęgło i pyk samochód gaśnie :(

Re: Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: sob sty 02, 2016 17:23
autor: Patrykxx69
etz_prorider pisze:Mam bardzo podobny problem w moim Bistro z 1.3 MH, że obroty na rozgrzanym silniku falują między 100 a 500 i czasami potrafi nawet zgasnąć
Jeżeli obroty są niskie po rozgrzaniu a na zimnym ok, to spróbuj podkręcić wolne obroty śrubką regulacyjną na płaski śrubokręt. Jak stoisz przodem do silnika to wkladasz płaski śrubokręt od lewej strony z tyłu gaźnika ;)

Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: sob sty 02, 2016 22:00
autor: krys94
Patrykxx69 pisze:No ale po przejechaniu kilku km dojeżdżam do skrzyżowania, wrzucam luz albo wciskam sprzęgło i pyk samochód gaśnie
Do sprawdzenia jeszcze wszystkie podciśnienia łącznie z wężykiem od kolektora ssącego do serwa i z zaworkiem (ma puszczać powietrze w jedną stronę zgodnie ze strzałką na jego obudowie).
A jak z paleniem na zimnym silniku? Jak wtedy zachowuje się ta górna przesłona co widać ją po zdjęciu pokrywy filtra powietrza, a jak zachowuje się na ciepłym?

Jeszcze co do regulacji gaźnika. Wkręt mieszanki WYKRĘCA się do tego momentu aż obroty przestaną się podnosić. Od tego momentu trzeba WKRĘCIĆ jakieś pół obrotu nawet mniej i mamy praktycznie wyregulowany gaźnik oczywiście jak cały gaźnik i podciśnienia łącznie z podstawą są sprawne i szczelne.

Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: sob sty 02, 2016 22:32
autor: Patrykxx69
Podciśnienia wszystkie ok. Nie sprawdzałem tylko od kolektora do serwa i zaworka kierunkowego. Przesłona zamknięta na zimnym i w miare rozgrzewania silnika się uchyla. No i problem z gaśnięciem zaczyna się od momentu jak przesłona jest otwarta ok 3/4. Na zimnym odpala ładnie, chociaż trochę na początku wypadają zapłony (przy -5 :) ) ale nie dymi ani nic. Po zgaśnięciu musze wcisnąć gaz żeby odpalił ponownie, bo bez gazu mogę sobie kręcić ;)

No i wyreguluje gaźnik jeszcze raz bo zrobiłem na 1,5 obrotu tak jak to zazwyczaj się robiło z gaziorami :)

Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: ndz sty 03, 2016 12:47
autor: itfocus
Walczyłem wczoraj ze swoim z podobnym problemem, co prawda na 2E2, ale w 2E3 akurat z tym może być podobnie. Sprawdź gumkę pod zaworkiem wzbogacania, jest to ten romb, który widać na środku zdjęcia http://www.forum-auto.com/uploads/20050 ... lo_098.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: ndz sty 03, 2016 18:20
autor: etz_prorider
A czy na taką pracę silnika może mieć wpływ odstojnik/trójnik ala filtr przy gaźniku?

Re: Po rozgrzaniu brak wolnych obrotów 1.3 gaźnik

: ndz sty 03, 2016 22:23
autor: Patrykxx69
itfocus pisze:Walczyłem wczoraj ze swoim z podobnym problemem, co prawda na 2E2, ale w 2E3 akurat z tym może być podobnie. Sprawdź gumkę pod zaworkiem wzbogacania, jest to ten romb, który widać na środku zdjęcia http://www.forum-auto.com/uploads/20050 ... lo_098.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmm, wydaje mi się, że byłby problem z zalewaniem, a tutaj tak jakby tego paliwa mu brakło, bo muszę dodać gazu, żeby odpalił ponownie ;) Dodam, ze po odpaleniu może chodzić sb na wolnych ile chce, a problem ponownie się pojawi przy jeździe i wciśnięciu sprzegla albo wrzuceniu luzu. ;) Ale nie mówię że nie, bo nie znam się idealnie na tych gaznikach :)