Temperatura wariuje, obroty zależnie od niej

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

prockenzie
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pt mar 20, 2015 21:30
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Temperatura wariuje, obroty zależnie od niej

Post autor: prockenzie » pn paź 19, 2015 23:25

Siema chłopaki, mam mk2 silnik 1.6 ez b+g. Dziś wieczorem podczas jazdy po mieście nagle zaobserwowałem następujące rzeczy :
wskazówka temperatury zaczęła się przechylać ku lewej stronie, balansuje w okolicy 1/4. Zależnie od niej, gaźnik trzyma wysoko obroty na biegu jałowym (1400-1600). Silnik na pewno dobrze rozgrzany, jeżdżone od godziny. Co to może być? Termostat świruje? Nie daje mi to spokoju więc zakładam temat. Zdrówko.



jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

Temperatura wariuje, obroty zależnie od niej

Post autor: jan1966 » pn paź 19, 2015 23:41

Czujnik temperatury , termostat



prockenzie
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pt mar 20, 2015 21:30
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Temperatura wariuje, obroty zależnie od niej

Post autor: prockenzie » wt paź 20, 2015 12:12

Dzięki, ale co jest bardziej prawdopodobne?



jan1966
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 806
Rejestracja: pn sie 10, 2015 13:20

Temperatura wariuje, obroty zależnie od niej

Post autor: jan1966 » wt paź 20, 2015 14:51

Czujnik



prockenzie
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pt mar 20, 2015 21:30
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Temperatura wariuje, obroty zależnie od niej

Post autor: prockenzie » śr paź 21, 2015 00:01

jan1966 pisze:Czujnik
Dziękuję Janie :) Podziałam na dniach i dam znać.



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Temperatura wariuje, obroty zależnie od niej

Post autor: Hubi14 » czw paź 22, 2015 11:10

bardziej termostat a nie czujnik :P nie wiem jak w 2E2 ale w 2EE są dwa czujniki, jeden daje wskazania na blat i tylko na blat a drugi do ECU i tylko do ECU, z racji, że w 2E2 nie ma ECU, to czujnik jest pewnie jeden dający wskazania tylko na blat, a sam gaźnik jest ogrzewany cieczą chłodzącą i przez to, że termostat puszcza, płyn się chłodzi, to gaźnik a raczej sprężyna bimetaliczna na to reaguje i wzbogaca/zubaża mieszankę tak jak by był w okresie nagrzewania silnika :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości