Strona 1 z 2

Falujące obroty, dławienie silnika

: śr paź 07, 2015 15:14
autor: Pantediator
Hej, samochód to golf 2 1.8RP (Benzyna+Gaz). Problem polega na tym, że zaraz po odpaleniu (całkowicie zimny silnik) obroty które powinny być około 1300 to spadają do 1000 i falują sobie 2-3 razy do 2 tys i się stabilizują na 1300, wcześniej to sie nie zdarzało. Druga rzecz, to przy nagrzanym silniku (ale nie za każdym razem) dławienie się, utrata mocy. Przy stałym trzymaniu pedału gazu na 2tyś silnik zaczyna dusić się, gasnąć, ale po całkowitym odpuszczeniu pedału nic się nie dzieje, silnik pracuje normalnie. (Jazda tylko na benzynie)
Co to może być? Licze na trafne podpowiedzi ;)

Falujące obroty, dławienie silnika

: pt paź 23, 2015 16:22
autor: Pantediator
Ktoś coś?

Falujące obroty, dławienie silnika

: czw paź 29, 2015 21:03
autor: westcoast
Proponuję sprawdzić kody błyskowe.

Falujące obroty, dławienie silnika

: pt paź 30, 2015 18:51
autor: Hubi14
Ściągnij klemę z aku na 30 sekund i zobacz

Falujące obroty, dławienie silnika

: pt paź 30, 2015 21:05
autor: Pantediator
Kody błyskowe sprawdzone, brak błędów. Reset kompa nie pomaga :)

Falujące obroty, dławienie silnika

: sob paź 31, 2015 14:34
autor: Hubi14
to musisz poszukać tu na forum jak sprawdzić i wyregulować TPS'a

Falujące obroty, dławienie silnika

: sob paź 31, 2015 18:25
autor: Pantediator
Hubi TPS jest wyregulowany. Regulowany z miesiąc temu.

Falujące obroty, dławienie silnika

: czw gru 10, 2015 18:50
autor: Pantediator
Witam. Problem się nasilił. Na zimnym silniku wszystko jest ok. Gdy zaczyna się nagrzewać to zaczyna falować, nie równo pracować. Podczas jazdy przerywa, mocno szarpie jakby nie dostawał paliwa. Przy hamowaniu silnikiem słychać strzelanie z wydechu. (czujnik temp. cieczy nowy, świece ok, kable wn nowe, kopułka i palec nowe, sonda nowa, przepustnica przeczyszczona)

Proszę o pomoc!!

Falujące obroty, dławienie silnika

: czw gru 10, 2015 19:30
autor: kawowy19
przewody podciśnienia całe? zapłon i rozrząd ustawiony na pewno prawidłowo? podstawa pod wtryskiem? cewka, moduł?

Falujące obroty, dławienie silnika

: czw gru 10, 2015 19:35
autor: Pantediator
Przewody dzisiaj sprawdzalem, cale, bez dziur. Rozrząd o pół zęba "przestawiony" ale podobno to normalka. Podstawa pod wtryskiem nowa. Zapłonu, cewki, modułu nie wiem jak sprawdzić

Falujące obroty, dławienie silnika

: pt gru 11, 2015 09:30
autor: kawowy19
trzeba sprawdzić jak ustawiony zapłon jest. Podjedź gdzies na warsztat niech sprawdzą lampą

Falujące obroty, dławienie silnika

: pt gru 11, 2015 14:29
autor: Pantediator
Tak to wygląda: https://youtu.be/9BW1sSne5jI" onclick="window.open(this.href);return false; (ja dodawałem gazu i przytrzymywałem w jednej pozycji)

Falujące obroty, dławienie silnika

: pt gru 11, 2015 14:50
autor: kawowy19
dziwnie to wygląda...
a spróbuj odpiąć wtyczke z niebieskiego czujnika i wtedy zobaczy czy jest zmiana.
nie masz gdzieś przewodów przetartych? kiedyś miałem "podobne" objawy jak miałem przetarty jeden z przewodów od wtryskiwacza. Jak stykał było ok jak nie to szarpał i gasł. I wtedy ewidentnie było czuć że przez chwile nie pracuje silnik. Zorientowałem się jak pod odpaleniu złapałem za wtrysk i zgasł.
Zobacz też moduł zapłonu na podszybiu - tam gdzie komp. Może pośniedziałe kable coś.
A przewód podciśnienia idący do aparatu na pewno jest cały? Na podmiankę nie masz pewnie nigdzie?
Przyczyna musi gdzieś być.

Falujące obroty, dławienie silnika

: pt gru 11, 2015 17:48
autor: Pantediator
Sytuacja wygląda następująco: Przepatrzyłem wszystkie wtyczki, były ok. Powyciągałem przewody podciśnieniowe, przedmuchałem i założyłem na swoje miejsca. Resecik kompa i auto żyje. Powiem szczerze że nie wiem jakim cudem bo wcześniej nie przedmuchałem tylko rurki co idzie do aparatu. Możliwe że to to:) Przy okazji że auto działało naprawiłem też nawiew więc wszystko gra. Dzięki za pomoc i życzę wesołych świąt ;) :balwan: