1.8 rp problem z benzyną - nie jedzie powyżej 4tyś
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.8 rp problem z benzyną - nie jedzie powyżej 4tyś
Witam, mam problem z Golfem.
Tak jak w temacie silnik 1,8 RP z 1988r.
Podczas jazdy na benzynie wkręca się tylko do ok 4tyś i tak jakby odcina paliwo, przestaje przyśpieszać. Jadąc gdy trzymam cały czas gaz w podłodze obroty spadną do ok 3 - 3,5tyś, znowu wkręci się do ok 4tyś i koniec i tak w kółko.
W środku słychać że pompa wyje, nie wiem czy nie za głośno, bo słychać ją dość wyraźnie. Może ta obudowa pod spodem, gdzie jest pompa zasyfiona jest w środku i pompa nie może podać paliwa?
Na gazie normalnie jedzie i kręci do końca, więc na pewno to nie jest problem z zapłonem.
Wymieniona została sonda na nową, 2 pompy, filtr paliwa, świece, kable itp. Komputer był też zmieniany, jest założony cały nowy wtrysk ori Boscha i nic to nie pomaga. Bak był wyciągany, nie widać specjalnie syfu w środku, sitko od pompki założone nowe. Kompresje mierzyłem i jest w normie. Wydech jest szczelny, dolot tak samo.
Gaz jest 2giej generacji.
Robiłem diagnostykę błyskowymi i wyszedł błąd sondy i za bogata mieszanka. Może to coś komputer od gazu świruje?
Szukałem na forum, ale podobnego przypadku nie znalazłem.
Tak jak w temacie silnik 1,8 RP z 1988r.
Podczas jazdy na benzynie wkręca się tylko do ok 4tyś i tak jakby odcina paliwo, przestaje przyśpieszać. Jadąc gdy trzymam cały czas gaz w podłodze obroty spadną do ok 3 - 3,5tyś, znowu wkręci się do ok 4tyś i koniec i tak w kółko.
W środku słychać że pompa wyje, nie wiem czy nie za głośno, bo słychać ją dość wyraźnie. Może ta obudowa pod spodem, gdzie jest pompa zasyfiona jest w środku i pompa nie może podać paliwa?
Na gazie normalnie jedzie i kręci do końca, więc na pewno to nie jest problem z zapłonem.
Wymieniona została sonda na nową, 2 pompy, filtr paliwa, świece, kable itp. Komputer był też zmieniany, jest założony cały nowy wtrysk ori Boscha i nic to nie pomaga. Bak był wyciągany, nie widać specjalnie syfu w środku, sitko od pompki założone nowe. Kompresje mierzyłem i jest w normie. Wydech jest szczelny, dolot tak samo.
Gaz jest 2giej generacji.
Robiłem diagnostykę błyskowymi i wyszedł błąd sondy i za bogata mieszanka. Może to coś komputer od gazu świruje?
Szukałem na forum, ale podobnego przypadku nie znalazłem.
Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
1.8 rp problem z benzyną - nie jedzie powyżej 4tyś
mieszanka bogata to będzię, bo jest zwężka w układzie dolotowym (mikser od gazu) od kiedy tak się dzieje? od zawsze czy od jakiegoś czasu?
1.8 rp problem z benzyną - nie jedzie powyżej 4tyś
Od pewnego czasu tak się dzieje. Jeszcze około rok temu normalnie jechał na benzynie. Potem samochód został trochę zaniedbany i jeżdżony był praktycznie tylko na gazie. A teraz próbuję go jakoś ożywić i doprowadzić do pełnej sprawności i docelowo pozbyć się gazu.
Może to być wina czujnika temperatury? Bo nie do końca jestem pewny czy jest sprawny.
Może to być wina czujnika temperatury? Bo nie do końca jestem pewny czy jest sprawny.
Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
1.8 rp problem z benzyną - nie jedzie powyżej 4tyś
Cały zespół był podmieniany i żadnej różnicy nie ma.
Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
- jjaworskyy
- Użytkownik
- Posty: 433
- Rejestracja: czw maja 05, 2011 19:31
- Lokalizacja: WOLNE MIASTO GDAŃSK
1.8 rp problem z benzyną - nie jedzie powyżej 4tyś
Ja bym celował właśnie w czujnik temp. Koszt niewielki i właśnie od najtańszych rzeczy bym zaczynał.
1.8 rp problem z benzyną - nie jedzie powyżej 4tyś
arturo936, jakieś wskazówki co do sprawdzenia tpsa ? Tak jak pisałem, cały zespół oprócz silniczka krokowego jest założony nowy ori boscha, także wydaje mi się, że jest ok, ale trzeba to będzie sprawdzić jeszcze.
jjaworskyy, Czujnik był zmieniany na nowy niecały rok temu, tylko właśnie była to jakaś niepewna firma jeżeli dobrze pamiętam i stąd moje przypuszczenia że może nie działać tak jak powinien.
Ogólnie w tym silniku jest inaczej niż w innych RP które widziałem. Golf jest z 88 roku i ma metalowy króciec przy głowicy. Na górze są 2 czujniki jeden na jedną wsuwkę od zegarów a drugi na 2 wsuwki i ten jak się domyślam jest od sterowania wtryskiem. Jest jeszcze jeden czujnik na dole na kostkę i jest on od podgrzewacza kolektora ssącego, dobrze mówię?
Nie podoba mi się to, że głośno słychać pompę pod podwoziem. Nie bzyczy ona równo, tylko raczej tak zmienia się jej dźwięk.
jjaworskyy, Czujnik był zmieniany na nowy niecały rok temu, tylko właśnie była to jakaś niepewna firma jeżeli dobrze pamiętam i stąd moje przypuszczenia że może nie działać tak jak powinien.
Ogólnie w tym silniku jest inaczej niż w innych RP które widziałem. Golf jest z 88 roku i ma metalowy króciec przy głowicy. Na górze są 2 czujniki jeden na jedną wsuwkę od zegarów a drugi na 2 wsuwki i ten jak się domyślam jest od sterowania wtryskiem. Jest jeszcze jeden czujnik na dole na kostkę i jest on od podgrzewacza kolektora ssącego, dobrze mówię?
Nie podoba mi się to, że głośno słychać pompę pod podwoziem. Nie bzyczy ona równo, tylko raczej tak zmienia się jej dźwięk.
Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
1.8 rp problem z benzyną - nie jedzie powyżej 4tyś
Sprawdz ciśnienie paliwa być może pompa kończy żywot , filtr paliwa wymieniany był?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
1.8 rp problem z benzyną - nie jedzie powyżej 4tyś
Filtr i pompy nowe - w pierwszym poście napisałem co było wymienione.
Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
1.8 rp problem z benzyną - nie jedzie powyżej 4tyś
o sprawdzeniu tps jest na forum
ale na włączonym zapłonie sprawdzasz 1 i 3 pin podpięty do tps. Napięcie powinno być w granicach 0,2 0,25v
ale na włączonym zapłonie sprawdzasz 1 i 3 pin podpięty do tps. Napięcie powinno być w granicach 0,2 0,25v
1.8 rp problem z benzyną - nie jedzie powyżej 4tyś
Dzisiaj pogrzebałem trochę przy golfie. Miałem już sprawdzać tps, ale pomyślałem żeby najpierw spróbować wyciągnąć bezpieczniki od gazu. Zresetowałem kompa i działa elegancko, ciągnie do odciny czyli wygląda na to, że coś komputer od gazu musiał mieszać.
Dzięki za pomoc wszystkim
Dzięki za pomoc wszystkim
Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości