Strona 1 z 1

Problem z pracą silnika

: sob cze 20, 2015 16:16
autor: Casik
Witam, posiadam VW golfa II z 91r silnik 1.6 benzyna + gaz na jednopunktowym wtrysku, od pewnego czasu silnik zaczął mi wydawać takie odgłosy jak na filmiku. Działał on tak i na benzynie i na lpg. Zostały wymienione węże podciśnienia ale problem nie ustał. Po wymontowaniu nastawnika przepustnicy pierburg 2ee, i naciągnięciu troche linki gazu poprzez dołożenie 2 nakrętek widać na filmiku auto zaczęło pracować równiutko, ale tylko na lpg. A na benzynie dalej jest to samo. Czy wie ktoś o co może chodzić?
[youtube][/youtube]

Problem z pracą silnika

: sob cze 20, 2015 19:41
autor: Haki
Kiedy cokolwiek było wymieniane w Goferze ? pytam o części eksploatacyjne.... świece , przewody , filtry .... etc

Problem z pracą silnika

: sob cze 20, 2015 23:09
autor: Casik
W tym miesiącu były sprawdzane kable oraz świece - są w dobrym stanie. 2 tyg temu był wymieniany termostat cieczy,filtr powietrza, filtr oleju - wraz z nowym olejem oraz zostały wymieniane węże podciśnienia, uszczelka pod pokrywą zaworów, uszczelka pod kolektorem, kopułka wraz z paluchem oraz nowy wentylator chłodnicy i gaźnik trafił do regeneracji.

Problem z pracą silnika

: ndz cze 21, 2015 09:12
autor: pironet
o który dzwięk pytasz konkretnie?to falowanie?

Problem z pracą silnika

: ndz cze 21, 2015 18:29
autor: Casik
Tak o te falowanie, chociaż też zastanawia mnie ten dzwięk na samym końcu kiedy silnik gaśnie już te brzęczenie

Problem z pracą silnika

: ndz cze 21, 2015 21:44
autor: Hubi14
brzęczeć tak ma, a usterką jest uszkodzony nastawnik przepustnicy, jak go wyjąłeś to na PB to auto jeździć nie będzie, znaczy się, jak tam coś podłożysz, żeby linka była naciągnięta tak jak byś gazu dał, to jakoś to ujdzie, ale wolnych obrotów nie będzie, ten nastawnik pełni taką samą funkcję jak silniczek krokowy w nowszych samochodach :) na gazie będzie dobrze chodzić, bo gaz to tylko przelatuje przez ten gaźnik, można powiedzieć, że 2EE jest pewnego rodzaju przeszkodą dla LPG

Problem z pracą silnika

: pn cze 22, 2015 14:41
autor: kawowy19
No niestety zapewne tak jak kolego wyżej napisał to będzie wina nastawnika elektronicznego przepustnicy. Bardzo bardzo częsta awaria w tych gaźnikach. Mnóstwo tematów na forum.
a bzyczenie na końcu to normalne. Kupiłem akurat taka PNke i też tak bzyczy ;)

Problem z pracą silnika

: pn cze 22, 2015 15:55
autor: Casik
Jest jakaś możliwość po zdemontowaniu sprawdzenia tego nastawnika przepustnicy czy aby na pewno to on jest uszkodzony?

Problem z pracą silnika

: pn cze 22, 2015 16:00
autor: kawowy19
poszukaj było na forum pełno tematów

Problem z pracą silnika

: pn cze 22, 2015 20:12
autor: Hubi14
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A jak nie umiesz się posługiwać multimetrem, albo się boisz, że coś spieprzysz, spróbuj ręką ten czpień wcisnąć, jak nie dasz rady bądź z bardzo wielkim oporem, to guma jest sprawna i uległ awarii potencjometr w środku, a jak wejdzie bardzo luźno to uszkodzeniu uległa gumowa membrana ;)

Problem z pracą silnika

: pn cze 22, 2015 21:30
autor: Casik
Wciskam go kciukiem do samego końca i słyszę zasysanie powietrza.

Problem z pracą silnika

: pn cze 22, 2015 21:35
autor: Hubi14
to membrana gumowa jest dziurawa :), jeszcze się upewnij (rys.2)