Witam, posiadam Golfa II 1987r. 1.8 na mechanicznym wtrysku i mam problem z silnikiem. Przeszukałem wiele tematów, ale pasującego do mnie niestety nie znalazłem
Zimny silnik odpala bezproblemowo, obroty trzymają się równo ok. 1100, po nagrzaniu spadają do ok. 750 obr./min. i też nie falują, więc wszystko jest fajnie i tak jak być powinno. Jednak po jakimś czasie (różnym, czasami po 2 min., czasami po 5 min.) silnik nie wiadomo dlaczego potrafi wkręcić się na wyższe obroty ok. 1100 i będzie takie już trzymać Wygląda to wg. mnie tak jakby włączało się niepotrzebnie ssanie, czytałem że w silnikach 1.8 RP jest za nie odpowiedzialny niebieski czujnik, ale u mnie w GX go nie ma (albo jest w innym miejscu?). Jeśli silnik pracuje na tych wyższych obrotach i go zgaszę to bez problemu mogę go zaraz uruchomić, ale obroty nadal będą utrzymywać się za wysokie. Także podczas jazdy jak dam na luz, to będą się utrzymywać na 1100. Dopiero po gaszeniu i kilkuminutowym postoju (wystarczy ok. 5 min. wiec silnik jeszcze dobrze nie ostygnie) odpalę i obroty będą ładne ok. 750, aż do czasu kiedy znowu samoczynnie wzrosną... Proszę o pomoc co to może być.
Silnik sam wkręca się na obroty
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Silnik sam wkręca się na obroty
Masz problem z lewym powietrzem. Układy wtrysku mechanicznego K/KU/KE wymagają idealnej szczelności dolotu do poprawnego działania układu. Szukaj więc nieszczelności w dolocie. Metody szukania nieszczelności są opisane na forum. Można użyć 2 metod diagnozowania nieszczelności w dolocie:
1. metoda spryskiwacza z benzyną.
2. metoda palacza cygar/kopcących papierosów (tylko dla palaczy o pojemnych/wydajnych płucach - jak sam nie kopcisz to zaproś kolegę/kolegów palaczy).
Ja wolę metodę nr 2 - precyzyjniejsza i spokojniejsza.
Dodatkowo (skoro to GX) masz w układzie sondę lambda (układ KU) - także musi być sprawna i dedykowana.
1. metoda spryskiwacza z benzyną.
2. metoda palacza cygar/kopcących papierosów (tylko dla palaczy o pojemnych/wydajnych płucach - jak sam nie kopcisz to zaproś kolegę/kolegów palaczy).
Ja wolę metodę nr 2 - precyzyjniejsza i spokojniejsza.
Dodatkowo (skoro to GX) masz w układzie sondę lambda (układ KU) - także musi być sprawna i dedykowana.
Silnik sam wkręca się na obroty
Dzięki za odpowiedź Właśnie szukam opisu tych metod sprawdzania nieszczelności na forum, ale nie mogę znaleźć
Silnik sam wkręca się na obroty
Bierzesz kolesia/kolesi palaczy, dajesz im po cygarze lub najtańszym papierosie. Bierzesz wężyk i podpinasz w objętość wewnętrzną dolotu (zdejm po prostu jakiś wężyk, który łączy się z dolotem i załóż tam kawałek wężyka). Teraz bierzesz źródło mocnego i bezposredniego światła (halogen 150W ale z przeźroczystą szybą lub jakaś mocna latarka LED z przeźroczystą soczewką), a kolesie jarają szlugi/cygara i dmuchają powoli dym w dolot poprzez wężyk. Ty zaś oświetlasz pod różnymi kątami dolot i patrzysz gdzie pojawi się smużka dymu - masz od razu winowajcę nieszczelności. Metoda o wiele precyzyjniejsza niż metoda nr 1, bo pracujesz w spokoju na zgaszonym silniku, a nawet najmniejszą smużkę dymu zauważysz w takim świetle.ozzy1979 pisze:metoda palacza cygar/kopcących papierosów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości