Strona 1 z 1

1.3NZ falują obroty po jakiś 2 minutach

: ndz cze 07, 2015 00:06
autor: Kusza15
Witam serdecznie.
Mam drobny problem z moim mk2 1.3NZ na benzynie bez gazu po odpaleniu po jakiś 2 minutach zaczyna falować na obrotach odpala bez problemu na ciepłym i zimnym na ciepłym obroty nie falują wszystko cacy ładnie sie zbiera. Wytuacja wyglada jak w tym temacie na filmie w trzecim poście od końca viewtopic.php?f=139&t=515117" onclick="window.open(this.href);return false; tu też sam filmik
[youtube][/youtube]
czujnik temperatury wymieniłem opór ma dobry. Co do uszkodzeń to mam padniety komputer ponieważ po włączeniu zapłonu pompa się nie wyłącza po 2 czy 3 sekundach tylko pracuje ciągle. Rozwiązanie podane na forum w poście niżej pod filmem

Kod: Zaznacz cały

Interesuj się zaworem podnoszącym bieg jałowy zimnego silnika, jest grzany pradem może się nie zamykać całkiem bo uszkodzony stąd były za wysokie wolne obroty i ktoś je sztucznie zmniejszył śrubą regulacyjną wolnych przy wtrysku, albo zwyczajnie - wszystko jest ok tylko trzeba te obroty podnieść tą śrubą tak żeby były na ciepło dobre, a dopiero jeśli wówczas na zimnym będą bardzo za wysokie to działać dalej.
I tu pytanie czy zawór podnoszący bieg jałowy zimnego silnika to chodzi o zawór powietrza dodatkowego ten w okolicach kolektora ssacego? I gdzie jest śruba regulacyjna wolnych przy wtrysku oprócz tego że przy wtrysku ? :los2:
Doszukałem się jeszcze regulacji przy przepływomierzu i przepustnicy. Czy to może wina kompa i źle dobiera skład mieszanki?
Pozdrawiam.

1.3NZ falują obroty po jakiś 2 minutach

: ndz cze 07, 2015 08:23
autor: ridernr
Kiedyś miałem taki przypadek w tym silniku , objawy ustały po uszczelnieniu ODMY. Ale jeśli masz uszkodzony sterownik to też może być jego wina.

1.3NZ falują obroty po jakiś 2 minutach

: ndz cze 07, 2015 13:27
autor: Kusza15
Dziś prawie wcale nie falował o dziwo. Z tego co wyczytałem jeżeli sterownik jest sprawny to po 2 czy 3 sekundach powinien zamknąć wtryski do momentu rozruchu silnika tylko czy powinna być po zamknięciu wtrysków słychać pompa ta pod samochodem bo u mnie jest słychać.

1.3NZ falują obroty po jakiś 2 minutach

: ndz cze 07, 2015 17:51
autor: ridernr
nie , pompa sie powinna załączyć po przekreceniu kluczyk na chwile i po dobiciu cisnienia paliwa powinna sie wylaczyc. Sterowniki umieraja jak jest slaba masa , sprawdz sobie masy wszystkie w komorze silnika szczegolnie tą co idzie do skrzyni biegow od akumulatora

1.3NZ falują obroty po jakiś 2 minutach

: ndz cze 07, 2015 18:30
autor: Kusza15
Ok, to zamówię nowego kompa i masy sprawdzę zanim go podłączę, na wtyczce do sterownika z tego co znalazłem to pin 7 i 25 powinien mieć masę czy jeszcze jakiś? Czy masę najlepiej sprawdzać żarówką 5W czy przejście miernikiem?
Sterownik mam bosch 0 280 000 621 vw 030 906 021J http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/881 ... 90da9.html
na allegro pełno tych sterowników i tu pytanie który wybrać bo ceny strasznie zróżnicowane
1. http://allegro.pl/vw-golf-polo-1-3-komp ... tabsAnchor" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://allegro.pl/komputer-silnika-volk ... 98201.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3. http://allegro.pl/komputer-golf-polo-02 ... 82362.html" onclick="window.open(this.href);return false;
4. http://allegro.pl/komputer-vw-golf-ii-0 ... 19722.html" onclick="window.open(this.href);return false;
5. http://allegro.pl/komputer-sterownik-si ... 14598.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ten pierwszy ma inna naklejkę ale numer ten sam gdzieś znalazłem taki i był chyba od polo z 1995 roku i tu pytanie czy tak długo je wkładali i czemu taki tani jak myślicie.

1.3NZ falują obroty po jakiś 2 minutach

: ndz cze 07, 2015 21:37
autor: ridernr
Sterownik musi mieć taki sam numer jak ten co masz w aucie chodzi o ilośc Pinów we wtyczce .Co do Mas to nie wiem które piny dokładnie bo nie mam autodaty teraz na kompie to nie sprawdze. Sprawdz i wyczysc ta mase przykrecana do skrzyni biegów