1.8gx przerywa na zimnym silniku

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Przemk0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 24, 2014 11:02
Lokalizacja: Płońsk

1.8gx przerywa na zimnym silniku

Post autor: Przemk0 » pt kwie 03, 2015 22:44

Mam problem z moim mk2 1.8gx na zimnym silniku przerywa, jak trzymam 2tys obrotów to przerywanie jest odczuwalne. Na ciepłym silniku już nie przerywa tylko falują obroty i słychać że strzela z wydechu. Dodam też że jak wcisnę gaz i puszczę to czuć trochę paliwo. Czego to może być wina?Przewody, świece, kopułka i palec wymienione na nowe.



ozzy1979

1.8gx przerywa na zimnym silniku

Post autor: ozzy1979 » sob kwie 04, 2015 09:44

Ok, zacznijmy więc od podstawowych pytań, które muszę zadać w związku z silnikiem typu GX (wtrysk mechaniczny)
1. Czy masz lpg?
2. Czy masz układ z sondą lambda (skoro to GX, to zakładam, że układ jest z sondą)
Jak nie jesteś pewny co masz, to zrób dobre zdjęcia komory silnika z uwzględnieniem rozdzielacza paliwa.



Awatar użytkownika
Przemk0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 24, 2014 11:02
Lokalizacja: Płońsk

1.8gx przerywa na zimnym silniku

Post autor: Przemk0 » sob kwie 04, 2015 11:45

bez LPG, układ z sondą.



ozzy1979

1.8gx przerywa na zimnym silniku

Post autor: ozzy1979 » sob kwie 04, 2015 15:01

Więc tak: Do sprawdzenia masz:
1. sondę lambda (skoro czujesz benzynę z wydechu) - ile Ci pali na 100 km trasa/miasto? Wsadź palca w rurę wydechową i powiedz jak dużo na nim sadzy wyjmiesz?
2. Ustawienie zapłonu
3. Ustawienie rozrządu
4. Przyspieszacz zapłonu
5. Sprawdziłbym też profilaktycznie czujnik Halla, choć raczej gdyby był padnięty to byś w ogóle nie odpalił, ale cuda się zdarzają.
6. Czy pracuje nastawnik ciśnienia paliwa przy rozdzielaczu paliwa (ma charakterystycznie bzyczeć z dość dużą częstotliwością)?
Trudno mi coś więcej powiedzieć o tym, gdyż nie widzę auta. Objawy wskazują na wypadanie zapłonu lub dość mocno rozregulowany układ? Czy ostatnimi czasy coś w nim było robione (wymiana rozrządu np, aparatu zapłonowego)? Czy taką sytuacje masz od dawna, czy nagle się to stało?

Niestety muszę Cię zmartwić - układy wtrysku mechanicznego są dość wymagające pod względem prawidłowego zgrania wszystkich czynników wpływających na jego poprawna pracę. Wymagają też dużej wiedzy i specjalistycznego zestawu diagnostycznego. Samemu niewiele zdziałasz, zakładów diagnostycznych serwisujących te układy jest w Polsce kilka, może kilkanaście. Na pocieszenie powiem, że w 90% przypadków te układy wymagają tylko regulacji, pozostałe 10% to drobne awarie. Poważne zdarzają się rzadko, bo zresztą co się ma tam zepsuć...



Awatar użytkownika
Przemk0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 24, 2014 11:02
Lokalizacja: Płońsk

1.8gx przerywa na zimnym silniku

Post autor: Przemk0 » ndz kwie 05, 2015 10:55

Spalanie około 8-9l, rozrząd był wymieniany więc jest ok, zapłon też był ustawiony, nastawnik pracuje słychać brzęczenie. Ogółem to tak się dzieje od momentu wymiany silnika.



ozzy1979

1.8gx przerywa na zimnym silniku

Post autor: ozzy1979 » ndz kwie 05, 2015 19:13

Przemk0 pisze:Ogółem to tak się dzieje od momentu wymiany silnika.
Coś więcej? Rozwiń temat - co i jak wymieniałeś?
Przemk0 pisze:rozrząd był wymieniany więc jest ok, zapłon też był ustawiony
Czy zapłon ustawiałeś po wymianie rozrządu czy przed? Mi zawsze po wymianie rozrządu ustawiają od nowa zapłon, gdyż zawsze po wymianie rozrządu jest przestawiony trochę + korekta składu mieszanki na wolnych obrotach (normalne).



Awatar użytkownika
Przemk0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 24, 2014 11:02
Lokalizacja: Płońsk

1.8gx przerywa na zimnym silniku

Post autor: Przemk0 » śr kwie 08, 2015 22:51

Ogółem silnik był wymieniony bo stary zajeździłem. Nie wiem jak ten nowy silnik chodził wczesniej bo jak kupiłem wyjęty już był. Dla pewności ustawiłem jeszcze raz zapłon, jednak nie wiele sie poprawiło. Czasem jest tak że w czasie jazdy szarpnie, a czasem ma tak jak by zapłon na chwile wyłączył. Tylko te objawy były już na starym silniku i nie mogę tego zdiagnozować. Ogółem też dziś po tankowaniu był problem bo odpaliłem pochodził chwile i zgasł, prawdopodobnie się zalał. Poczekałem 5min odpalił i już chodził ok, ale na zimnym silniku dalej coś kuleje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości