Strona 1 z 1

rozrząd 1.6 pn jedno pytanie

: sob mar 28, 2015 12:44
autor: sialababamak
Witam. Pierwszy raz robię rozrząd w tym silniku, poczytałem co i jak Ale zastanawia mnie jedna kwestia. Jak mam znaki na kole zamachowym "o" do rozrządu i "I" do zapłonu. To ustawiać wszystko na znaki? Czyli wałek na znak wal na "o" i palec na znak? Czy palec ustawić tak aby się zgrywal dopiero gdy na kole zamachowym będzie "I"? Proszę o w miarę szybka odpowiedź bo już bym składal tylko muszę jeszcze odkręcić ta zaslepke ze skrzyni a to też nie lada wyzwanie.

rozrząd 1.6 pn jedno pytanie

: sob mar 28, 2015 21:26
autor: krys94
Wał korbowy na znak"o" wałek rozrządu na znak OT i wtedy palec ma wskazywać na nacięcie na budowie aparatu. Później lampa i ustawiasz zapłon ale ile stopni to nie pamiętam (chyba 18) musisz poszukać, Chyba, ze masz lampe bez zmiennego kąta wyprzedzenia to wtedy kręcisz aparatem tak aby błyskało na trójkąt.

Re: rozrząd 1.6 pn jedno pytanie

: ndz mar 29, 2015 08:27
autor: sialababamak
A jak zapłon ustawić? Bo czytam i czytam o nic nie wiem. Czym krece? Do którego kabla podłączyć lampę? Dalej przez otwór w skrzyni patrzę? Tym razem na co? Na kole zamachowym w gmp mam nabite kółeczko, przed gmp naciety taki trójkąt, a po między tymi punktami płaski nadlew w kształcie "I" któro do czego? Teraz zapłon ustawiłem na ten naciety trójkąt bo jak ustawiłem na nabite kółeczko to po przekreceniu wałem punkty się nie zgadzaly, próbowałem kilka razy. Teraz z kolei na tym trójkącie samochód nie odpala. Ustawiać zapłon czy próbować ustawiać rozrząd na kółko? W którą stronę kręcić napinaczem rozrządu bo zauważyłem że właśnie wtedy mi się przestawia rozrząd. Przeczytałem gdzieś że zgodnie z zegarem ale wg mnie właśnie odwrotnie, zgodnie z obrotem paska. Dobrze myślę?

rozrząd 1.6 pn jedno pytanie

: ndz mar 29, 2015 10:06
autor: krys94
Zapłon ustawiasz lampą stroboskopową i kręcisz aparatem zapłonowym. Podłączasz ja do plusa i minusa i pod przewód pierwszej świecy (liczysz od rozrządu) wszystko zależy jaką masz lampę czy z regulacją wyprzedzenia kąta czy bez. Jak z regulacją to ustawiasz na niej wyprzedzenie (w twoim przypadku chyba 18 trzeba by sie upewnić) i możesz sprawdzać z przodu jak i z tyłu na kole zamachowym. Ma się pokrywać ze znakiem "o" albo z wycięciem na kole pasowym. Jak masz lampę bez regulacji kąta to sprawdzasz tylko na kole zamachowym i wtedy ma się zgadzać z trójkątem.
Weź daj zdjęcie tych znaków na kole zamachowym bo w VW powinien być trójkąt do ustawienia zapłonu z lampą bez regulacji i znak "o" czyli punkt GMP do ustawienia rozrządu. Ustaw rozrząd na znaki czyli koło zamachowe na punkt "o", wałek rozrządu na OT i aparat zapłonowy tak jak na zdjęciu http://www.fotem.pl/show/full/2cb081a49 ... 60d1c9999d" onclick="window.open(this.href);return false;
Po tym powinien odpalić dobrze a reszta to regulacja na lampie. Napinacz jak dobrze pamiętam zgodnie z ruchem wskazówek zegara bo jak dasz w drugą stronę to chyba rolka będzie ocierać o obudowę.

rozrząd 1.6 pn jedno pytanie

: ndz mar 29, 2015 13:02
autor: sialababamak
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorry za jakość ale poza śrubokrętem nic nie miałem pod ręką

rozrząd 1.6 pn jedno pytanie

: ndz mar 29, 2015 15:09
autor: krys94
No nie wiem kolego ja widzę tutaj tylko dwa znaki czyli punkt "o" do rozrządu i trójkąt. Ustaw wał na punkt "o" tak jak na zdjęciu, kołkiem pośrednim przekręć tak aby palec w aparacie wskazywał na nacięcie, a koło wałka rozrządu ustaw na OT, załóż pasek naciągnij obróć wałęm dwa razy i jak wszystko sie zgadza to ma odpalić. Potem to tylko korekta zapłonu na lampie i wszystko ma być ok.