Strona 1 z 1

wymiana uszczelniacza wału silnika, problem

: czw mar 26, 2015 16:42
autor: sialababamak
Witam, Jak zdjąć koło zębate na wale do rozrządu, czym odkręcić tą srubę trzymającą to koło w domowych warunkach? Tam jest może lewy gwint? Nie mam klucza pneumatycznego. Próbowałem zablokować dwoma śrubami w miejsce na koło pasowe i kawałkiem szmela, próbowałem młotkiem i przecinakiem, to tylko ścina kołnierz śruby, mam zamiar jeszcze zrobić specjalny przyrząd do zblokowania wału na te 4 śruby ale to dopiero jak ojciec wróci bo sam nie dam rady. Jakieś pomysły jeszcze? kolejne pytanie: wyczytałem że po odkręceniu tej śruby najlepiej wymienić ją na nową. Co o tym sądzicie? moim zdaniem to głupota, ta śruba jest tak twarda, że raczej jej się nic nie stanie. Kolejne pytanie: Znacie może jakieś symbole tego uszczelniacza i tego na wałku pośrednim od strony rozrządu? nigdzie w internecie pod hasłem "do golfa" nie znajduje nic. Po wymontowaniu może dobiorę gdzieś.

nie dodałem że chodzi mi o silnik 1.6 pn

wymiana uszczelniacza wału silnika, problem

: czw mar 26, 2015 17:03
autor: bioly05011
wał zablokuj od strony sprzęgła,włóż mocny śrubokręt niech ktoś przytrzyma, i dobry klucz i metr rury,gwint jest normalny,w lewo odkrecamy,śruby jak nie obrobiłeś, możesz założyć i dokręcić na moment,ale piszesz że potraktowałeś ją przecinakiem,symboli nie znam....

wymiana uszczelniacza wału silnika, problem

: czw mar 26, 2015 19:51
autor: sialababamak
od strony sprzęgła tu przez ten otwór w skrzyni? Zazębić śrubokrętem na koło zamachowe? Nic się tam nie uszczerbi?

wymiana uszczelniacza wału silnika, problem

: czw mar 26, 2015 19:59
autor: bioly05011
nic się nie stanie,gdyby miało sie stać to inżynierowie np. opla merivy w inny sposób by wymyslili blokade kola zamachowego...tylko dobrze włóż ,dobry i mocny śrubokręt...
A jeśli sie obawiasz,weź kawałek płaskownika,wytnij zabki,podegnij troche i już masz...