Strona 1 z 3

1.6 PN zanikająca moc. Uczucie zalewania się.

: wt sty 13, 2015 17:39
autor: Gisusez90
Tytul tematu poprawiony ze specjalnymi pozdrowieniami dla nadgorliwego moderatora ;*Panowie potrzebuje pomocy bo juz nie wyrabiam z tym autem. Wszystkie wolne chwile przesiaduje przed kompem zeby cos znalesc ale oczywiscie 95% podobnych tematow urywa sie w polowie i brak rozwiazania... Ogolnie nie mam zadnych problemow z uruchomieniem silnika czy to na gazie czy benzynie. Obroty trzyma elegancko. Jedyny problem to to ze golf jezdzi jak chce czasami jest calkiem dobrze, auto w miare dobrze przyspiesza i da sie jezdzic. Czasami jednak dostaje takiego zamulenia ze predkosc max to 100 km/h a przy wcisnieciu gazu na max auto praktycznie zwalnia trzeba odpuscic troche pedal zeby jechac ;/ trwa to czasem 5 minut czasem 8 minut i wraca do normy. Zdarza sie tak 2/3 razy na dzien. Ale rowniez choc niezmiernie rzadko zdarza sie ze golf rwie jak nowy. I rowniez trwa to kilka minut ;/ nie ogarniam juz tego auta. Powiem jeszcze co zrobilem: nowe swiece, przewody, kopulka, palec, filtry, zaplon ustawiony na 10000% rozrzad rowniez dobrze na 100000%. Do tego potencjometr przepustnicy sprawdzony omomierzem, wszystko z nim ok. W usunientym temacie zapytalem rowniez czy wina moze lezec po stronie wypalonych zaworow? Czy to mozliwe zeby np wypalony zawor wplywal na utrate mocy, uczucie zalewania, a zaraz potem wraca do normy?

1.6 PN zankajaca moc. Uczucie zalewania sie.

: wt sty 13, 2015 18:41
autor: Hubi14
a sprawdzałeś to co mówiłem? tj czujnik niebieski, sonde lambda, czy gdzieś nie ciągnie lewego powietrza (podstawa + wąż idący do servo) a z tym potencjometrem, dziś drugi rozebrałem, ale aparatem nie dam rady tak zdjęcia zrobić by ci pokazać w czym problem. Kompresję możesz sprawdzić, ale jak by zawór byl upalony to cały czas a nie chwilowo :D

1.6 PN zankajaca moc. Uczucie zalewania sie.

: wt sty 13, 2015 18:45
autor: waski1
Gisusez90 pisze:1.6 PN zankajaca moc. Uczucie zalewania sie.
Chyba jednak Moderator nie będzie zadowolony z poprawionego tytułu.

Re: 1.6 PN zankajaca moc. Uczucie zalewania sie.

: wt sty 13, 2015 20:19
autor: Gisusez90
Dolot jest szczelny przerabialem to bardzo dlugo zeby dokladnie go uszczelnic. Wszystko co napisales jest ok. Nie sprawdzalem tylko niebieskiego czujnika (wydaje mi sie ze powinien komp wyblyskac gdyby bylo zle) ale sprawdze to. No i nie sprawdzalem rowniez lambdy gdzy slyszalem ze w instalacji I gen. Nie ma ona wplywu. A problem wystepuje na gazie i benzynie. Potencjometr dzis rozbebeszylem ;) sciezka nie byla wytarta ;/ wszystko przeczyscilem, poskladalem i wskazania ma takie jakie mial wiec jestem pewien na 100% ze jest sprawny. Zaraz jeszcze go zamontuje.

1.6 PN zanikająca moc. Uczucie zalewania się.

: wt sty 13, 2015 22:32
autor: Hubi14
no skoro na benzynie źle działa to i na gazie będzie kulał, sprawdź jeszcze klapkę od wzbogacania mieszanki, czy luźno chodzi, bo może się przycinać, a co do potencjometru, jak gadałem z Lipkiem "Potencjometr nie jest sprawny. Podaje błędny sygnał jak się nagrzewa. Miernikiem tego nie sprawdzisz." Aaaaa jeszcze pisałem o siłowniku drugiego przelotu

Re: 1.6 PN zanikająca moc. Uczucie zalewania się.

: śr sty 14, 2015 16:36
autor: Gisusez90
To w takim razie nie da sie w zaden sposob sprawdzic potencjometru ;/ klapka od wzbogacania to jest ta co przy odpalaniu nastawnik przeslony wstepnej ja ustawia? Jesli tak to nie zacina sie chodzi dobrze. Silownik drugiego przelotu jest szczelny.

1.6 PN zanikająca moc. Uczucie zalewania się.

: śr sty 14, 2015 18:21
autor: Hubi14
trzeba go było rozebrać, przeczyścić środkiem do potencjometrów lekko to ramie podgiąć i złożyć, może pływak w gaźniku, zobacz jeszcze przyśpieszacz zapłonu, a kondycja silnika jak wygląda, bo to może tu jest pies pogrzebany. tak to jest ta klapka, tylko ona cały czas pracuje, jak przyśpieszasz, hamujesz silnikiem itp

Re: 1.6 PN zanikająca moc. Uczucie zalewania się.

: śr sty 14, 2015 20:32
autor: Gisusez90
Potencjometr rozebralem ramie podgialem przeczyscilem i zlozylem. Co ma plywak w gazniku do LPG ? Przyspieszacz sprawny po odlaczeniu jest wyraznie slabszy w zakresie wyzszych obrotow. Jutro dostane przesylke z manometrem do pomiaru sprezania to dam znac jak kondycja silnika.

1.6 PN zanikająca moc. Uczucie zalewania się.

: śr sty 14, 2015 20:52
autor: Hubi14
może przewody WN wadliwe, a jak świece wyglądają? lub jak stare wyglądały, były, nie wiem obkopcone, czy coś takiego

1.6 PN zanikająca moc. Uczucie zalewania się.

: śr sty 14, 2015 22:24
autor: pironet
ja to bym w trakcie utraty mocy wykecił swiece i sprawdzi czy go nie zalewa.A najprosciej to pdmienił gaznik na inny i wszystko w temacie.Tak będziesz sie babrał i babrał.

1.6 PN zanikająca moc. Uczucie zalewania się.

: śr sty 14, 2015 23:22
autor: Hubi14
ewentualnie sprawdź halla w aparacie i aparat TSZ (moduł zapłonowy) i wiązkę od niego

Re: 1.6 PN zanikająca moc. Uczucie zalewania się.

: czw sty 15, 2015 12:04
autor: Gisusez90
A jak mam sprawdzic halla? Tylko podmienic na inny aparat zaplonowy tak? I wyjasnij mi kolego co to jest TSZ? Bo na to jeszcze nie natrafilem chyba nigdy.

1.6 PN zanikająca moc. Uczucie zalewania się.

: czw sty 15, 2015 18:07
autor: Hubi14
halla to się jakoś da diodą LED sprawdzić, musisz poczytać ;) a aparat TSZ = moduł zapłonowy, to co jest przykręcone do kompa, i tam jest bodajże 7 przewodów
tak to wygląda Obrazek
Obrazek

Re: 1.6 PN zanikająca moc. Uczucie zalewania się.

: czw sty 15, 2015 20:47
autor: Gisusez90
A jest jakis sposob sprawdzenia tego TSZ? O hallu zaraz poszukam ale chcialem napisac o wynikach pomiaru kompresji. Wiec tak
Cyl. 1 - 13 bar
Cyl. 2 - 13,1 bar
Cyl. 3 - 12,8 bar
Cyl.4 - 13,2 bar
Moim zdaniem zle to nie wyglada...
Chyba musze sie skupic bardziej i od poczatku zaczac szukac lewego powietrza :/
Sprawdzilem rowniez czy w czasie totalnego zamulenia swiece nie sa mokre i nie sa ;/ czyli sie nie zalewa. A i wszystkie 4 sa idealna kawa z mlekiem.