1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pytlex
+ 12 VWolt!
+ 12 VWolt!
Posty: 117
Rejestracja: wt paź 13, 2009 22:18
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: pytlex » pt maja 09, 2014 09:27

Cześć. Problem jak w temacie. jeśli jade sobie wg przepisow (90km/h) to silnik ma temp okolo 80" ale wystarczy chwila postoju przy obecnej temperaturze ok 15"C i silnik sie niemilosiernie grzeje :otepienie: wlacza sie wentylator, spadaja obroty i zaczyna migac kontrolka oleju. niedawno silnik zalalem Valvoline max life 10w40 i myslalem ze to moze przez to bo wczesniej zalany byl 15w40. wczoraj zmienilem olej spowrotem na 15w40 i niestety dzisiaj jadac do pracy przycisnalem troche i po krotkim bardzo wolnym przejezdzie przez miasto dalej to samo. od jakiegoś czasu tez zaczela glosniej stukac klawiatura.
Czy to moze byc wina zuzytych popychaczy ? olej robi sie zbyt rzadki i spada cisnienie?

Dodam że juz wymienialem pompe oleju, czujniki, olej, filtr uszczelnienie silnika na walkach.

Poradźcie cos pany :pub:



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: bioly05011 » pt maja 09, 2014 10:24

a na co znieniłeś olej 15W40 na 10W40 co do grzania termostat sprawdź a najlepiej wymień, pasowało by też wlać coś do czyszczenia układu chyba że czysty płyn jest


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
pytlex
+ 12 VWolt!
+ 12 VWolt!
Posty: 117
Rejestracja: wt paź 13, 2009 22:18
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: pytlex » pt maja 09, 2014 13:27

Bo mi w motoryzacyjnym wcisneli bo wt ich katalogu pf na polsyntetyku powinien jezdzic



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: bioly05011 » pt maja 09, 2014 14:06

jak lałeś 15w40 trzeba było taki wlać a nie 10w40 rzedszy żeby silnik wypłukało i nie dziw się że się tłucze (szklanki się tłuką) a poza tym to nie jest auto młode choć ja mam z 94r i leje pół syntetyk ale cały czas i motor suchy,brat w seacie jak zmienił silnik z każdej strony był usr.ny w dodatku jęczy że nie ma teraz czym jechać


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: Hubi14 » pt maja 09, 2014 15:42

może Ci się uszczelka pod głowicą wypaliła, znajomy tak miał tylko, że w HR-V, jak jeździł po mieście nawet 3h w upały to nic, ale wystarczyło, że go na trasie pogonił i jak zwalniał do tych 60km/h to odrazu płyn się gotował. Jak się okazało wypaliła się uszczelka pod głowicą, sprawdź kompresje. A olej nie rozszczelni silnika ;) Taki mit z lat PRL'u :D a i jak zmieniłeś z 15W na 10W a pozostała 40 to to jest bez związku.
15W-40 i 10W-40 różnią się od siebie (pod względem lepkości) tylko odpornością na niskie temperatury: 15W-40 podczas odpalania silnika po mroźnej nocy chroni jednostkę znacznie gorzej niż olej o lepkości 10W-40.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: bioly05011 » pt maja 09, 2014 15:57

tak tylko się wydaje nie radzę eksperymentować a może niech się ktoś jeszcze wypowie co i jak...


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
kubarog
...
...
Posty: 336
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:32
Lokalizacja: Biłgoraj

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: kubarog » pt maja 09, 2014 16:48

bioly05011 pisze:15w40 trzeba było taki wlać a nie 10w40 rzedszy żeby silnik wypłukało
:rotfl:
Kolego nie powielaj mitów, nic się nie dzieje po takiej zmianie oleju.

pytlex, Ciśnienie oleju spada, bo silnik osiąga duuużo za wysoką temperaturę, sprawdź dokładnie układ chłodzenia. Termostat, czy pompa wody pracuje. drożność układu itp itd.


Moje byłe mk2 :( viewtopic.php?f=87&t=451262" onclick="window.open(this.href);return false; - sprzedane
Obrazek

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: bioly05011 » pt maja 09, 2014 17:29

kolego kubarog a czy kiedykolwiek zrobiłeś tak u siebie?a teraz powiedz mi jak powinna być ta temp.oleju by było dobrze i kontrolka nie świeciła


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: Hubi14 » pt maja 09, 2014 17:37

około 100-110 stopni to normalna temperatura oleju.



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: bioly05011 » pt maja 09, 2014 17:51

no właśnie a w przypadku jazdy np. na autostradzie temp. znacznie jest wyższa to wtedy ta kontrolka by musiała cały czas migać jak twierdzi kolega kubarog


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: Hubi14 » pt maja 09, 2014 19:53

kontrolka od oleju to miga jak jest za niskie ciśnienie oleju a nie jak jest za wysoka temperatura...



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: bioly05011 » pt maja 09, 2014 20:50

na dodatek kolega kubarog twierdzi że ze wzrostem temp. olej się rozrzedza (no wiadomo że coś się zrobi rzedszy) ale co by było jak ostatnio z kumplem jechaliśmy po auto za granicę sharan 1.9 TDi temp .przy gnaniu go sięgała 130*C hmm...może wogóle smarowania by nie było


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: Hubi14 » pt maja 09, 2014 20:53

niech autor zbada kompresje silnika i ciśnienie oleju manometrem, bo możliwe, że czujnik uszkodzony, albo licznik coś świruje



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2828
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

1.8 PF silnik sie mocno grzeje i spada cisnienie oleju

Post autor: bioly05011 » pt maja 09, 2014 21:36

najlepiej manometr bo wiadomo że nie oszuka a te czujniki szkoda gadać


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości