Strona 1 z 1

rozregulowany 1.8 16v PL

: śr kwie 09, 2014 12:06
autor: M4aniek
Dziadek dostał golfa mk2 1.8 16v oznaczenie silnika wydaje mi się że PL (na pewno nie KR). To jest na mechanicznym wtrysku, ktoś się w silniku bawił i to widać, silnik ledwo chodzi, trzeba trzymać cały czas nogę na gazie żeby pracował, a z tyłu kłęby dymu niespalonego paliwa smród i w ogóle bieda, świece zalewa, zapali pochodzi pol minuty i zaraz dwie świece zalane trzeba wykręcać i wsadzać suche. Po przekręceniu stacyjki pompka paliwowa słychać chodzi bardzo długo, około pół minuty cały czas bzyczy, dodatkowo widziałem że jakiś czujnik w kolektorze ma obcięte kabelki. Nie wiadomo jak się za niego zabrać. ma ktoś jakiś pomysł bo w sumie rzadki silnik szkoda by go tako wyrzucić i wsadzić jakiś zwykły 1.8, zwłaszcza że fajne autko, szyber, czarna podsufitka, komp MFA itp... od czego zacząć żeby auto chociaż po odpaleniu trzymało jakieś obroty i tak nie czadziło z tyłu? :?:

rozregulowany 1.8 16v PL

: śr kwie 09, 2014 18:55
autor: spirit77
Zrób zdjęcie w dobrej jakości tego czujnika z obciętą wtyczką, na początek odepnij sondę i zobacz czy mniej wali wachą z wydechu. Może sonda być walnięta i podaje sygnał do sterownika że mieszanka uboga.

rozregulowany 1.8 16v PL

: czw kwie 10, 2014 18:17
autor: M4aniek
A powiedz mi kolego czy jest taka opcja żeby ten silnik był bez sondy lambda? bo szczerze powiedziawszy pierwsze co zrobiłem zaglądając pod maskę to chciałem zobaczyć czy ten silnik ją ma, i nie znalazłem, chyba że jest w miejscu trudnym do zauważenia z góry.

rozregulowany 1.8 16v PL

: czw kwie 10, 2014 21:06
autor: ozzy1979
M4aniek pisze:A powiedz mi kolego czy jest taka opcja żeby ten silnik był bez sondy lambda?
Tak, ale silnik będzie w trybie "pseudoawaryjnym" i układ KE zmieni się w układ K (brak precyzyjnego sterowania składem mieszanki). Dla tego układu nie jest to normalne, więc mogą być problemy.