Problem z przepływomierzem 1.3 NZ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z przepływomierzem 1.3 NZ
Po sprawdzeniu na analizatorze spalin, okazało się że w spalinach mam ok 3,5% CO, a więc ponad 2 razy za dużo. Mechanik próbował wyregulować umbusem w narożniku przepływomierza, ale kręcenie nic nie dawało - śruba cała wykręcona czy tez wkręcona, wynik nieznacznie się zmieniał i cały czas oscylował w granicach 3.5%. Przepustnica wygląda na czystą, klapka chodzi luźno, nie obciera o ścianki. Na podstawie tego że nie da się wyregulować jej imbusem, można stwierdzić że jest uszkodzona i należy ją wymienić?
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
Problem z przepływomierzem 1.3 NZ
pomiar robiony przy jakiej temperaturze oleju , płynu chłodzącego i jakich obrotach ?
Problem z przepływomierzem 1.3 NZ
Auto chodzilo ok 20min, wiec bylo rozgrzane. Mechanik temperatur nie sprawdzal. Mierzyl na biegu jalowym, ok 1000obr.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem z przepływomierzem 1.3 NZ
Najpierw nowe świece i kable jeśli są jakiekolwiek podejrzenia co do ich stanu
Potem kontrola regulatora ciśnienia paliwa (starczy spojrzeć czy niema benzyny w jego wężyku podciśnieniowym. )
Potem regulacja składu - ze zdjęta wtyczką lambdy kręcąc tą śrubą w przepływce starasz się uzyskać koło 1 procenta CO, oczywiście mierzysz spaliny w rurce pomiarowej z kolektora wydechowego, równocześnie ustawiasz obroty śrubą przy wtrysku, nie na 1000 tylko jakieś 800 maks. Uda się to podpinasz sondę i sprawdzasz, nie to szukasz dalej: ustawienie rozrządu i wyprzedzenie zapłonu.
A na koniec po licho dwa tematy o jednym problemie, skichało się coś po zmianie aparatu zapłonowego to nim się zajmij a nie zaczynaj od drugiego końca robotę,
Potem kontrola regulatora ciśnienia paliwa (starczy spojrzeć czy niema benzyny w jego wężyku podciśnieniowym. )
Potem regulacja składu - ze zdjęta wtyczką lambdy kręcąc tą śrubą w przepływce starasz się uzyskać koło 1 procenta CO, oczywiście mierzysz spaliny w rurce pomiarowej z kolektora wydechowego, równocześnie ustawiasz obroty śrubą przy wtrysku, nie na 1000 tylko jakieś 800 maks. Uda się to podpinasz sondę i sprawdzasz, nie to szukasz dalej: ustawienie rozrządu i wyprzedzenie zapłonu.
A na koniec po licho dwa tematy o jednym problemie, skichało się coś po zmianie aparatu zapłonowego to nim się zajmij a nie zaczynaj od drugiego końca robotę,
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości