Strona 1 z 2

Problem z mocą w 1.3 NZ

: czw lut 06, 2014 23:25
autor: krycha00
Witam, po zmianie aparatu zapłonowego na taki który powinien być w moim silniku, czuć wyraźny brak mocy przy przyspieszaniu.
Przy starym aparacie auto żwawo się zbierało, a przy nowym czuję jakbym ciągnął przyczepę z węglem za sobą. "Nowy" aparat zapłonowy wyjęty z działającego auta, więc nie mam podejrzeń co do jego sprawności. Podciśnienie podłączone prawidłowo.
Na jałowym po przegazowaniu obroty wzrastają poprawnie, nie przerywa.
Jakieś rady od czego zacząć sprawdzanie?

Problem z mocą w 1.3 NZ

: pt lut 07, 2014 01:21
autor: bioly05011
zapłon źle ustawiony podciśnienie gdzie wpiołeś

Problem z mocą w 1.3 NZ

: pt lut 07, 2014 01:28
autor: krycha00
Standardowo jest wpiety w podstawe przepistnicy, ale wszyscy radzą żeby go wpiac w węża idącego z kolektora ssacego do serwa hamulców. W obydwu przypadkach u mnie efekt jest taki sam.
Również podejrzewam zaplon ale samemu, bez lampy, nie ustawie zaplonu.
Zmiana aparatu mogla spowodowac rozregulowanie zaplonu?

Problem z mocą w 1.3 NZ

: pt lut 07, 2014 01:43
autor: bioly05011
standardowo jest wpięty w serwo i zapłon może być bardzo opóźniony i dlatego przyspiesz go w prawo zrób kreskę na łączeniu aparatu z głowicą i obróć 3 milimetry będziesz wtedy widział zmianę a potem na lampe

Problem z mocą w 1.3 NZ

: pt lut 07, 2014 01:49
autor: krycha00
Poluzowac 2sruby na których przykrecony jest aparat do glowicy, obrocic go w prawo o te 3mm, dokrecic?

Problem z mocą w 1.3 NZ

: pt lut 07, 2014 01:53
autor: bioly05011
tak raz miałem przypadek 5mm przestawiłem no ale wiesz lampa to jednak lampa

Problem z mocą w 1.3 NZ

: pt lut 07, 2014 23:25
autor: krycha00
Obrocilem najpierw o 3mm - mama zmiana. Obrocilem o kolejne 3mm- minimalna zmiana. Obrocilem o kolejne 3mm- auto zbiera sie tak jak poprzednio, tzn nadal na 5biegu przy 3tys obr mam ok 80km/h.
Czy kręcić dalej, sam juz nie wiem :-/

Problem z mocą w 1.3 NZ

: pt lut 07, 2014 23:51
autor: OsteR9019
krycha00 pisze:na 5biegu przy 3tys obr mam ok 80km/h.
Według mnie to nie możliwe powinieneś mieć prawie 100km/h i to na pewno nie zależy od zapłonu.
Jedź do jakiegokolwiek warsztatu gdzie mają lampę dasz na piwo i Ci tyle ustawią. Puki nie ma pewności co do ustawień nie można szukać innej przyczyny. Ten "nowy" aparat mógł działać tak samo w tym poprzednim z którego został wymontowany, Twój przecież też "działa". Jak już będziesz miał do dyspozycji lampę sprawdź przy okazji czy przyspiesza zapłon jak należy.

Problem z mocą w 1.3 NZ

: pn lut 10, 2014 18:11
autor: krycha00
po ustawieniu "na słuch i na oko" zapłonu, podjechałem do mechanika na sprawdzenie lampą, i wyszło mu że mam zapłon na 7,2stopnia, więc w normie (wg ksiązki powinno być 6 +-1). Po tym ustawieniu - 5 bieg, 2tys obr - 80 km/h , więc jest poprawa.

Problem z mocą w 1.3 NZ

: pn lut 10, 2014 22:00
autor: OsteR9019
krycha00 pisze:5 bieg, 2tys obr - 80 km/h , więc jest poprawa.
Zupełnie nie rozumie co ma charakterystyka rozpędzania do ustawienia zapłonu :shock:

Problem z mocą w 1.3 NZ

: pn lut 10, 2014 23:36
autor: pironet
ja to na ucho wole,ustawiam i gwałtownie dodaję gazu,czym lepiej wchodzi do góry to zostawiam.

Problem z mocą w 1.3 NZ

: wt lut 11, 2014 01:35
autor: rysiektr
krycha00, kolego wytluacz mi prosze 1 rzecz bo sie pogubilem. Przed regulacja zaplonu jechales na 5 biegu 80km/h przy 3tys. obr a po regulacji 80 masz przy 2 tys? Przelozenia w srzyni Ci sie zmienily po regulacji zaplonu ? :bajer:

Problem z mocą w 1.3 NZ

: wt lut 11, 2014 08:14
autor: krycha00
Z wytlumaczeniem będzie problem :P
Przed regulacja zauwazalnie wolniej sie zbierał.
Temat nieaktualny, do zamkniecia.

Re: Problem z mocą w 1.3 NZ

: pt lut 14, 2014 08:33
autor: pironet
rysiektr pisze:krycha00, kolego wytluacz mi prosze 1 rzecz bo sie pogubilem. Przed regulacja zaplonu jechales na 5 biegu 80km/h przy 3tys. obr a po regulacji 80 masz przy 2 tys? Przelozenia w srzyni Ci sie zmienily po regulacji zaplonu ? :bajer:

kolego przy zle ustawionym zapłonie (zbyt przyspieszony lub opóżniony) auto nie osiąga założonej mocy co idzie z znacznym pogorszeniem osiągów.