1.3 Nz problem z odpaleniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.3 Nz problem z odpaleniem
Witam, wszystkie tematy które przejrzałem nie pomogły w rozwiązaniu problemu więc spróbuję raz jeszcze.
W skrócie :
Auto "ciepłe". Silnik odpala momentalnie, bez problemu. Auto "zimne" - odpala z oporem. Gdy zimne już odpali po kilku sekundach, momentalnie je zgaszę i chcę znowu odpalić- odpala bez problemu.
Pierwsza diagonoza - stary akumulator. Trafna. Akumulator był padnięty. Kupiłem więc nowy (Varta) - bez zmian. Podmieniłem na inny akumulator- nie pomogło. Ten trop więc wykluczam. Akumulator dodatkowo sprawdzony w serwisie z akumulatorami, i parametry trzyma bardzo dobrze.
Druga diagnoza - rozrusznik. Regenerowany przez dobrego elektryka do którego raczej mam pewność że zrobił to sumiennie. Bez zmian. Nie pomogło.
Alternator- ładowanie jest książkowe. Na zapalonym 14.3V , przy włączonych swiatlach dmuchawie - 14,1 V.
Może to że jeździłem krótkie odcinki - dlatego wybrałem się w 5godzinną drogę, zostawiłem auto na noc. Auto rano znowu odpalało jak zawsze, więc marnie.
Sprawdzony pobór na wyłączonym aucie również niczego nie wykrywa. Wszystko prawidłowo. Myslałem że to może radio magicznie włącza się w nocy gdy na nie nie patrzę , dlatego je odłączyłem. Nic nie pomogło.
Zastanawiają mnie dziwnie niskie obroty zaraz po odpaleniu. Powinny miec ok 1700 obr, a mają 1200-1300.
Czy niebieski czujnik temperatury może być powodem takiego odpalania?
Poniżej filmik - tak wygląda każde odpalanie mojego auta po kilku-kilkunastu godzinach nie jeżdzenia. Nieważne czy jest to zima,lato. Tak jest zawsze. Przegazówki po odpaleniu są moim dziełem, byłem ciekaw czy silnik nie będzie przerywał na wyższych obrotach.
[youtube][/youtube]
Ma ktoś jakies pomysły co to jeszcze może być?
W skrócie :
Auto "ciepłe". Silnik odpala momentalnie, bez problemu. Auto "zimne" - odpala z oporem. Gdy zimne już odpali po kilku sekundach, momentalnie je zgaszę i chcę znowu odpalić- odpala bez problemu.
Pierwsza diagonoza - stary akumulator. Trafna. Akumulator był padnięty. Kupiłem więc nowy (Varta) - bez zmian. Podmieniłem na inny akumulator- nie pomogło. Ten trop więc wykluczam. Akumulator dodatkowo sprawdzony w serwisie z akumulatorami, i parametry trzyma bardzo dobrze.
Druga diagnoza - rozrusznik. Regenerowany przez dobrego elektryka do którego raczej mam pewność że zrobił to sumiennie. Bez zmian. Nie pomogło.
Alternator- ładowanie jest książkowe. Na zapalonym 14.3V , przy włączonych swiatlach dmuchawie - 14,1 V.
Może to że jeździłem krótkie odcinki - dlatego wybrałem się w 5godzinną drogę, zostawiłem auto na noc. Auto rano znowu odpalało jak zawsze, więc marnie.
Sprawdzony pobór na wyłączonym aucie również niczego nie wykrywa. Wszystko prawidłowo. Myslałem że to może radio magicznie włącza się w nocy gdy na nie nie patrzę , dlatego je odłączyłem. Nic nie pomogło.
Zastanawiają mnie dziwnie niskie obroty zaraz po odpaleniu. Powinny miec ok 1700 obr, a mają 1200-1300.
Czy niebieski czujnik temperatury może być powodem takiego odpalania?
Poniżej filmik - tak wygląda każde odpalanie mojego auta po kilku-kilkunastu godzinach nie jeżdzenia. Nieważne czy jest to zima,lato. Tak jest zawsze. Przegazówki po odpaleniu są moim dziełem, byłem ciekaw czy silnik nie będzie przerywał na wyższych obrotach.
[youtube][/youtube]
Ma ktoś jakies pomysły co to jeszcze może być?
1.3 Nz problem z odpaleniem
Zauważyłem, że obroty rozrusznika są z początku normalne, później spadają i dopiero odpala, wszystko w ciągu 2-3 sekund.
Odepnij kabel od cewki zapłonowej i pokręć rozrusznikiem. Ma kręcić bez żadnego zwalniania. Jeżeli nie zwalnia, wina zapłonu. Jeżeli zwalnia, wina rozrusznika kabli połączeń itd.
Odepnij kabel od cewki zapłonowej i pokręć rozrusznikiem. Ma kręcić bez żadnego zwalniania. Jeżeli nie zwalnia, wina zapłonu. Jeżeli zwalnia, wina rozrusznika kabli połączeń itd.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1.3 Nz problem z odpaleniem
co do niskich obrotów, do sprawdzenia jak sam piszesz omomierzem czujnik niebieski, następnie ustawienie składu mieszanki śrubą na przepływce, stycznik przy przepustnice i zawór bimetaliczny powietrza dodatkowego: na zimno jest otwarty, jeśli się uszkodził i na ciepło nie przymyka kanału powietrza dodatkowego to po rozgrzaniu silnik obroty ma za wysokie , wówczas często różne talenty skręcają obroty śrubą od przepustnicy , co skutkuje tym że na ciepłym jest ok ale na zimnym obroty za niskie lub gaśnie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
1.3 Nz problem z odpaleniem
Właśnie sprawdziłem niebieski czujnik. Na postoju, przed włączeniem zapłonu i zapaleniem, opór rzędu 6 kOmów. Po ok 2minutach odłączyłem wtyczkę od niebieskiego czujnika, obroty minimalnie spadły i utrzymywały się na stałym poziomie ok 1200-1300obr. Na ciepłym silniku opór był trochę ponad 300 omów. Z tego co widzę na forum, wartości te są wyższe niż powinny być, szczególnie te 6kOm na zimnym, gdzie powinno być ok 3k. Tylko czy to może być powodem takiego dziwnego odpalania?
1.3 Nz problem z odpaleniem
Odświeżam temat, wręcz apeluję "help". Jako że są mrozy to przez to odpalanie auto coraz gorzej pali, aż w koncu któregoś pięknego ranka auta nie odpale bo padnie akumulator. Akumulator ma pół roku, sprawdzony w 2 różnych miejscach i jest z nim wszystko w porządku, bardzo dobrze trzyma parametry ale przez takie długie przerywane kręcenie akumulator w końcu dogorywa.
- Damiano GTi
- GOLF MK2 lover
- Posty: 809
- Rejestracja: sob lip 18, 2009 16:09
- Lokalizacja: Wolsztyn PWL
- Kontakt:
Re: Odp: 1.3 Nz problem z odpaleniem
Masz 1.3 i licznik do 220? Z tego co wiem to oszukuje ci kilometry na godzinę,ponieważ 1.3 ma skalę do 200. Co do odpalania to jedz do mechanika będzie najprościej.
☆★☆ XPERIA S ☆★☆ - tapatalk
☆★☆ XPERIA S ☆★☆ - tapatalk
Moja GOLFINA : viewtopic.php?f=87&t=527245" onclick="window.open(this.href);return false;
SPRZEDAM ! viewtopic.php?f=119&t=554274" onclick="window.open(this.href);return false;
KUPIĘ GOLFA MK1 firmy WADER !!!
1.3 Nz problem z odpaleniem
Licznik pokazuje prawidłowo - sprawdzone z gpsem.
Mechanicy rozkładają ręce, bo jak już w końcu auto odpali , tak jak na filmiku, i później je zgasze to później zapala już momentalnie. Wtedy mechanik na nic się nie przydaje bo auto chodzi prawidłowo. Wyremontowali rozrusznik, zalozylem nowe szczotki w alternatorze.
Zastanawiam się nad wymianę przewodów podciśnienia, bo wyglądają na zmęczone. Czy to może mieć wpływ na takie odpalanie?
Mechanicy rozkładają ręce, bo jak już w końcu auto odpali , tak jak na filmiku, i później je zgasze to później zapala już momentalnie. Wtedy mechanik na nic się nie przydaje bo auto chodzi prawidłowo. Wyremontowali rozrusznik, zalozylem nowe szczotki w alternatorze.
Zastanawiam się nad wymianę przewodów podciśnienia, bo wyglądają na zmęczone. Czy to może mieć wpływ na takie odpalanie?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
1.3 Nz problem z odpaleniem
tak każda nieszczelność jest istotna w dolocie i we wszystkich rurkach związanych z dolotem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
1.3 Nz problem z odpaleniem
Problem ciężkiego odpalania zniknął w momencie zmiany aparatu zapłonowego.
Wcześniej miałem zamontowany aparat zapł. bez przyspieszacza zapłonu, który nie był z 1.3 NZ, zmieniłem na prawidłowy i teraz odpala bez problemu.
Wcześniej miałem zamontowany aparat zapł. bez przyspieszacza zapłonu, który nie był z 1.3 NZ, zmieniłem na prawidłowy i teraz odpala bez problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości