vwkoro pisze:Tak mi zawsze mówił Mój mistrz mechaniki pojazdowej na praktykach
Twój "mistrz" nie miał kompletnie pojęcia o olejach, zapewne jego wiedza ograniczała się do peerelowskich Luxów i Selektolów.
vwkoro pisze:jestem zdania że jak nie wiadomo jaki olej jest to lepiej lać 15w40 tym bardziej że trochę ma już nalatane rzadszy olej może spowodować wypłukanie zanieczyszczeń z silnika a co za tym idzie uszkodzenia układu smarowania .
Szanuję twoje zdanie, ale nie wygłaszaj tych bzdur publicznie, bo ktoś to łyknie i będzie dalej te bzdury rozpowszechniał. Tym bardziej, że kompletnie nie masz pojęcia o "rzadkości" olejów (jak już to o lepkości)
krystek21 pisze:chciałbym zmienić olej w silniku bo wygląda już na zmęczony. I mój problem polega na tym że nie wiem jaki kupić. Czy mineralny, czy pół syntetyczny czy full syntetyk
Sprawa prosta - jeśli silnik nie bierze oleju, nie kopci podczas jazdy, nie kopci przy porannym odpalaniu, to wstępnie można stwierdzić, że jest ok. Robisz tak:
1. Kupujesz płukankę do oleju (koniecznie firmową) np. LiquiMoly
2. Stosujesz ją zgodnie z instrukcją na opakowaniu
3. Walisz nowy olej i teraz pytania:
a. zależy Ci na aucie, zależy Ci na ochronie silnika, lubisz butować?
b. chcesz po prostu jeździć, nie butujesz, jazda spokojna
c. chcesz po prostu zmienić olej, nie masz kasy na porządny olej, bądź masz auto w d...
Więc w zależności od odpowiedzi zalej:
a. Mobil 1 5W50 Peak Life lub Agip 5W50 Eurosports (Agip ma lepsze parametry i jest 100% syntetykiem grupy IV, poza tym to olej niszowy, więc podróbek mało)
b. Mobil X3000 5W40
c. Mobil X2000 10W40.
4. Pierwsza wymiana oleju (wraz z filtrem) powinna być skrócona po takiej operacji płukania do połowy przebiegu (4000 - 5000 km)
Odpuść sobie lanie minerałów typu 15W40 - chyba, że kompletnie nie zależy Ci na aucie. I nie słuchaj bzdur o wypłukiwaniu nagarów i rozszczelnianiu silnika - Ci, co piszą te bzdury powinni przestać czytać artykuły na onecie...