Strona 1 z 1

MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy

: ndz sie 11, 2013 22:04
autor: bula02
Witam,

problem wygląda następująco. Po odpaleniu samochodu wszystko jest ładnie - wchodzi na obroty i nic się nie dławi. Po ok. 1-2 minutach pracy przy próbie energicznego dodania gazu silnik się dławi, jak dodaję bardzo powoli to się nie dławi. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika jest to samo - chodzi jakiś czas poprawnie a potem się dławi. Mam wrażenie, że jak jest zimny to dłużej można go wciągać na obroty.

Wymieniłem pompę paliwa w baku, tą która wspomaga pompę ciśnieniową. Wymieniłem też pompę ciśnieniową (pod samochodem) oraz filtr paliwa - dalej to samo.
Przekaźnik pompy podmieniłem (na próbę) na uniwersalny aby zobaczyć czy to nie on jest problemem - dalej to samo.

Myślicie, że winowajcą może być moduł zapłonu ? http://allegro.pl/vw-audi-seat-19190...407212219.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a może jakiś czujnik temperatury czy coś takiego ?

MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy

: pn sie 12, 2013 11:48
autor: JaskoDZA
filtry paliwa zmieniane? Przyczyną może być że przez filtry nie przechodzi wymagana dawka paliwa i jak dasz gazu energicznie to się dławi bo nie nadąża paliwo przepłynąć a jak dasz powoli to jest ok bo paliwo przechodzi. Jak nie to to polecam sprawdzić przewody bo może być też że jak chcesz dać gwałtownie gazu to silnik się rusza i jakiś kabel nie łączy, dużo możliwości

Re: MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy

: pn sie 12, 2013 12:23
autor: bula02
JaśkoDZA pisze:filtry paliwa zmieniane? Przyczyną może być że przez filtry nie przechodzi wymagana dawka paliwa i jak dasz gazu energicznie to się dławi bo nie nadąża paliwo przepłynąć a jak dasz powoli to jest ok bo paliwo przechodzi. Jak nie to to polecam sprawdzić przewody bo może być też że jak chcesz dać gwałtownie gazu to silnik się rusza i jakiś kabel nie łączy, dużo możliwości
Filtr paliwa pod samochodem wymieniony na nowy, w pompach też są nowe "sitka". Wszystkie kable masowe starałem się wyczyścić. Dziwne jest to, że na początku jest wszystko OK a potem się dławi i czasem dochodzi do tego, że po ok. 3 minutach nawet jak delikatnie dodam gazu to gaśnie - tak jakby nie miał w ogóle paliwa a pod samochodem w wężyku powrotnym widać paliwo "leci". Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest tak samo - przez jakiś czas chodzi dobrze a potem się dławi.

To co jeszcze zauważyłem to, że przekaźnik pompy paliwa jest bardzo gorący. Przekaźnik ma numer 65 i jest dość "wysoki"
http://www.motointegrator.pl/produkty/4 ... 08-189-061" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy

: pn sie 12, 2013 21:03
autor: ozzy1979
1. Czy auto dławi się cały czas na ciepłym przy energicznym dodaniu gazu?
2. Czy na biegu jałowym na ciepłym falują mu obroty a jak kopniesz w gaz to zaczyna się rozhuśtywać na obrotach aż zgaśnie?
3. Wsadź palca w rurę wydechową i powiedz, co wyciągniesz?
4. Ile Ci pali?
5. Czy ma LPG?

Po wymianie pompy głównej należy silnik zestroić do nowych warunków (musi być bardzo kumaty w tych układach diagnosta).
bula02 pisze:To co jeszcze zauważyłem to, że przekaźnik pompy paliwa jest bardzo gorący. Przekaźnik ma numer 65 i jest dość "wysoki"
Olej to, u mnie też gorący i nic się nie dzieje nawet po 8 godzinach jazdy w upale :bigok:

Odp: Re: MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy

: pn sie 12, 2013 21:24
autor: bula02
ozzy1979 pisze:1. Czy auto dławi się cały czas na ciepłym przy energicznym dodaniu gazu?
2. Czy na biegu jałowym na ciepłym falują mu obroty a jak kopniesz w gaz to zaczyna się rozhuśtywać na obrotach aż zgaśnie?
3. Wsadź palca w rurę wydechową i powiedz, co wyciągniesz?
4. Ile Ci pali?
5. Czy ma LPG?

Po wymianie pompy głównej należy silnik zestroić do nowych warunków (musi być bardzo kumaty w tych układach diagnosta).
bula02 pisze:To co jeszcze zauważyłem to, że przekaźnik pompy paliwa jest bardzo gorący. Przekaźnik ma numer 65 i jest dość "wysoki"
Olej to, u mnie też gorący i nic się nie dzieje nawet po 8 godzinach jazdy w upale :bigok:
Ad. 1 - Tak. Dławili się przez cały czas po ok. minucie od każdego uruchomienia.

Ad. 2- obroty delikatnie faluja ale jak depne w padł to się nie rozchustuje ale potrafi zgasnac jak chodzi dłuższy czas

Ad. 3- jutro sprawdze ale ostatnio spaliny miały jakby bardziej intensywny zapach. Jutro dam znać.

Ad. 4 - jeszcze nim nie jeździłem bo muszę go najpierw zrobić.

Ad. 5 - nie miał nigdy gazu. Przebieg oryginalny 206000

Wysyłane z mojego GT-S7562 za pomocą Tapatalk 2

MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy

: pn sie 12, 2013 21:32
autor: ozzy1979
bula02 pisze:Ad. 1 - Tak. Dławili się przez cały czas po ok. minucie od każdego uruchomienia.Ad. 2- obroty delikatnie faluja ale jak depne w padł to się nie rozchustuje ale potrafi zgasnac jak chodzi dłuższy czasAd. 3- jutro sprawdze ale ostatnio spaliny miały jakby bardziej intensywny zapach. Jutro dam znać.
sprawdź sondę lambda, ale w pełnym jej zakresie (napięcie + czas odpowiedzi na pobudzenie), a najlepiej wymień od razu na dedykowaną Boscha/NGK (żadnego gówna z Allegro i żadnych zamienników i uniwersalnych sond - wtrysk mechaniczny z sonda lambda wymaga dedykowanej, oryginalnej i firmowej sondy). Objawy wskazują na 75% na padniętą sondę lambda.
bula02 pisze:Ad. 5 - nie miał nigdy gazu. Przebieg oryginalny 206000
I tego sie trzymaj i nie waż się zakładać! :okej:

Odp: Re: MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy

: pn sie 12, 2013 22:15
autor: bula02
ozzy1979 pisze:
bula02 pisze:Ad. 1 - Tak. Dławili się przez cały czas po ok. minucie od każdego uruchomienia.Ad. 2- obroty delikatnie faluja ale jak depne w padł to się nie rozchustuje ale potrafi zgasnac jak chodzi dłuższy czasAd. 3- jutro sprawdze ale ostatnio spaliny miały jakby bardziej intensywny zapach. Jutro dam znać.
sprawdź sondę lambda, ale w pełnym jej zakresie (napięcie + czas odpowiedzi na pobudzenie), a najlepiej wymień od razu na dedykowaną Boscha/NGK (żadnego gówna z Allegro i żadnych zamienników i uniwersalnych sond - wtrysk mechaniczny z sonda lambda wymaga dedykowanej, oryginalnej i firmowej sondy). Objawy wskazują na 75% na padniętą sondę lambda.
bula02 pisze:Ad. 5 - nie miał nigdy gazu. Przebieg oryginalny 206000
I tego sie trzymaj i nie waż się zakładać! :okej:
Jutro postaram sie ją wykręcić sonde i zobacze jaki bedzie efekt, jak zareaguje samochód
.

Wysyłane z mojego GT-N8000 za pomocą Tapatalk 2

MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy

: wt sie 13, 2013 18:47
autor: bula02
Odłączyłem dzisiaj sonde lambde i obroty bardzo delikatnie poszły w górę jednak poza tym nic się nie zmieniło - dalej przerywał. Odczepiałem po kolei pozostałe wtyczki jakie tylko widziałem i auto w ogóle nie reagowało.

Wyczytałem gdzieś, że silnik może się zalewać i wtedy może się dławić. Wykręciłem "wtryskiwacz" a w zasadzie ciśnieniowy przewód paliwowy który służy do pomocy w rozruchu auta i pokręciłem cztery razy rozrusznikiem po 3-4 obroty. Do plastikowej butelki do której wsadziłem ten przewód wlało się ok. 300 ml paliwa to chyba trochę za dużo ? jak myślicie ?

Wtryskiwacz pomocniczy powinien przestać podawać paliwo o odpaleniu auta ale nie mogłem tego sprawdzić bo samochód nie odpalił mimo, że miał wkręcone pozostałe cztery wtryskiwacze które powinny pracować jak się kręci rozrusznikiem.

Re: MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy

: wt sie 13, 2013 20:21
autor: ozzy1979
Zamiast samemu kombinować, lepiej znajdź w necie porządny warsztat, który ogarnia wtrysk mechaniczny. inaczej to wróżenie z fusów i pewność, że to nigdy nie będzie chodziło jak powinno. Sorry, ale więcej tu sie nie da pomóc, samemu możesz ten układ doprowadzic do ruiny.

MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy

: śr sie 14, 2013 01:50
autor: bula02
A znacie jakiegoś magika o wtrysków mechanicznych w okolicach Legionowa ewentualnie Warszawy ?

MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy

: sob sie 17, 2013 17:21
autor: ozzy1979
bula02 pisze:A znacie jakiegoś magika o wtrysków mechanicznych w okolicach Legionowa ewentualnie Warszawy ?
Autoelektronika
Parkowa 34, Legionowo 22 784 54 78

Re: MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy

: sob gru 06, 2014 18:54
autor: obathis
Jaka byla przyczyna dlawienia? Mam ten sam problem

MK2 1.8 GX dławi się po kilku minutach pracy

: ndz gru 14, 2014 11:52
autor: ozzy1979
bula02 pisze:Wykręciłem "wtryskiwacz" a w zasadzie ciśnieniowy przewód paliwowy który służy do pomocy w rozruchu auta i pokręciłem cztery razy rozrusznikiem po 3-4 obroty. Do plastikowej butelki do której wsadziłem ten przewód wlało się ok. 300 ml paliwa to chyba trochę za dużo ? jak myślicie ?
:rotfl: Sorry, ale muszę teraz troche pojechac po Tobie i Cie ośmiać - odkręciłeś przewód paliwowy i naleciało Ci 300 ml paliwa, tak? :hmm: A czego się spodziewałeś? Że nakapie? Człowieku, w tym przewodzie ciśnieniowym ZAWSZE jest cisnienie paliwa - odkręć go na pracującym silniku a w kilka minut wypompujesz pełen bak paliwa :rotfl: To wtryskiwacz powinieneś wykręcić i wsadzic do butelki, a on powinien przy rozruchu zimnego silnika trysnąć przez max 0,5 sekundy! To wtryskiwacz jest jednocześnie zaworem i on (jak dostanie napięcie) sie otwiera. Wtryskiwacz rozruchowy jest sterowany:
1. Z czujnika temperatury
2. Działa tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem.