Co to jest? bo chyba mam mały problem z tym
: pt lip 26, 2013 14:05
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
Ze co??marcinek84 pisze:Regulator przepływu ciepłego powietrza mi wygląda w ETCE.
regulator termiczny fazy nagrzewania silnika stosowany w układzie wtrysku K-Jetronic (silnik KR 16V). Dlaczego sądzisz, że masz z tym problem? Regulator powinien być przykręcony do bloku silnika, a na twoim zdjęciu jakoś dziwnie to widać, czy się mylę? A wszystko o wtrysku mechanicznym masz opisane w Haynes Golf and Jetta Repair. Tam jest opis diagnozowania krok po kroku elementów tego układu. Aha, samemu nie radze grzebać w tych układach...madzia110590 pisze:co to jest?
Mechanik nie ma zielonego pojęcia o tych układach - bo zalanie paliwem w tych układach wygląda tak, że leje ci się benzyna z wydechu... Ale to przypadek 1 na milion. Więc wykluczam.madzia110590 pisze:mechanik powiedział mi, że po prostu zalało go paliwem - wystarczy świece wymienić i odpali
Ze co???madzia110590 pisze:Kiedy dolał benzyny do świec
W układzie wtrysku mechanicznego paliwo jest wtryskiwane cały czas - stąd nazwa wtrysk ciągły. Może najwyżej w ogóle nie dostawać, ale to też przypadek 1 na milion (choć przy lpg prawdopodobieństwo spada do 1:2 )madzia110590 pisze:bądź dostaje ale nie wtedy kiedy potrzeba
Kolega także nic nie wie - regulator termiczny można wywalić, a silnik i tak bedzie chodził. Radzę sprawdzić czujnik halla (jak padł to zapomnij o odpaleniu), iskrę na świecach i ewentualnie cewkę. i jeszcze raz odradzam grzebanie w tym układzie lepiarzom i znaFcom - można narobić takiego bigosu, że bedziesz na lawecie woził go po Polsce w poszukiwaniu mechanika od tych układów.madzia110590 pisze:Kolega zajrzał do niego i powiedział, że problem leży gdzieś między rozdzielaczem paliwa a tym czymś co pokazałam na zdjęciu.
Zeby niepotrzebnie nie tracic czasu zadzwoń do nich i zapytaj czy mają osprzęt diagnostyczny do układów K/KU/KE-Jetronic (kawał sprzętu, manometry, manometry róznicowe itd). jeśli tego nie mają, lub będą pytać co to takiego, to od razu sobie ich odpuść. Mimo, że wtrysk mechaniczny jest dla mnie genialnym układem i nie zamieniłbym go na nic innego, to wadę ma taką, że obecnie (w przeszłości zresztą też nie było lepiej w Polandzie) jeden na 100 mechaników coś umie przy nim grzebnąć, a jeden na 1000 ma do nich osprzęt i wie, jak go używać. Ale pocieszę Cię, że raz ustawiony taki wtrysk chodzi bezawaryjnie dziesiatki lat.madzia110590 pisze:chłopaki którzy robią spawy silników w takich Golfach i nie tylko