Niskie napięcie na pompie paliwa / przytarta pompa - 1.8 GX

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bula02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw cze 13, 2013 13:57
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Niskie napięcie na pompie paliwa / przytarta pompa - 1.8 GX

Post autor: bula02 » czw lip 25, 2013 23:16

Witam,

mam problem ze swoim MK2. Mianowicie jest to silnik 1.8 GX który posiada dwie pompy paliwa (jedna w zbiorniku a druga pod samochodem w okolicy prawego tylnego koła).

Objawy:
Auto po dodaniu gazu dusi się i przerywa.

Co zauważyłem:
- napięcie dochodzące do pompy w baku ma 10,5 V, po podłączeniu masy do karoserii wzrasta do 11,5 V
- samochód chodzi tak samo z włączoną wtyczką do pompy w zbiorniku jak i z odłączoną wtyczką
- gumowy, powrotny przewód do zbiornika jest suchy a wychodzący jest mokry
- po wyciągnięciu pompy i podłączeniu jej pod prostownik (wsadziłem ją do baseniku) pompka ruszyła, zaczynała się kręcić powoli i najpierw "leciał" strumień na 5 cm, potem coraz więcej i skończyło się ok. 25 cm - ciśnienie takie jakbym odkręcił do połowy wodę w kranie
- przy podłączaniu pompy pod prostownik zauważyłem, że na napięciu (mogę regulować) ok. 11V nie chciała ruszyć, przy 13V ruszyła
- pompa pod samochodem działa (słuchać ją no i samochód pracuje po odłączeniu tej w baku)
- kostka rozdzielająca prąd która jest niedaleko pompy w zbiorniku (prąd jest rozdzielany na pompę w zbiorniku i pod samochodem) była ciepła po ok 5 minutach pracy samochodu. Obszedłem ją obwodem i wygląda na to że jest OK - nie zmieniły się parametry napięcia.

Jutro postaram się jeszcze założyć przeźroczysty wężyk na wyjściu z baku i zobaczę czy w ogóle coś pompa podaje.

Co o tym myślicie ? Sądzicie, że pompa jest już kiepska (za małe ciśnienie) ? może napięcie jest zbyt niskie ? może szczotki w silniczku od pompy stawiają zbyt duży opór i dlatego nie chce ruszyć przy 11V ?


---------------
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.

ozzy1979

Niskie napięcie na pompie paliwa / przytarta pompa - 1.8 GX

Post autor: ozzy1979 » pt lip 26, 2013 06:40

Tu nie ma co filozofować, tylko wymienić pompy na nowe i doprowadzić do porządku instalacje elektryczną. Przy wtrysku mechanicznym kluczowe znaczenie ma sprawność pompy (ciśnienie, wydajność). Po wymianie pomp nalezy zestroić od nowa silnik.
PS. Ma LPG?



bula02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw cze 13, 2013 13:57
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Niskie napięcie na pompie paliwa / przytarta pompa - 1.8

Post autor: bula02 » pt lip 26, 2013 07:02

ozzy1979 pisze:Tu nie ma co filozofować, tylko wymienić pompy na nowe i doprowadzić do porządku instalacje elektryczną. Przy wtrysku mechanicznym kluczowe znaczenie ma sprawność pompy (ciśnienie, wydajność). Po wymianie pomp nalezy zestroić od nowa silnik.
PS. Ma LPG?
Nie, nigdy nie miał gazu.

Co masz na myśli pisząc "zestroić od nowa silnik" ? chodzi o regulację wtrysków ?


---------------
otoRally.pl - bezpłatny rajdowy serwis ogłoszeniowy.
wDruk.pl - tania drukarnia internetowa.

ozzy1979

Niskie napięcie na pompie paliwa / przytarta pompa - 1.8 GX

Post autor: ozzy1979 » pt lip 26, 2013 08:21

bula02 pisze:Nie, nigdy nie miał gazu.
Więc ktoś lubiał notorycznie na rezerwie latać i na 100% kilka razy musiał wyjeździć paliwo do zera. Te pompy prawidłowo dbane wytrzymują kosmiczne przebiegi.
bula02 pisze:Co masz na myśli pisząc "zestroić od nowa silnik" ? chodzi o regulację wtrysków ?
Ustawić prawidłowy skład mieszanki, zapłon itd. Wtrysków się nie reguluje, bo nie jest to możliwe. Pocieszę Cię, że dosłownie na palcach można policzyć zakłady, które to potrafią już zrobić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości