Strona 1 z 1

golf II 1.6 Benzyna falujące obroty

: pn maja 13, 2013 19:49
autor: Przemowil
Witam, wiem że mnóstwo tego na forum i w sieci, ale w zasadzie po godzinnym szukaniu niczego nie znalazłem co bym chciał, dlatego proszę o pomoc w nowym temacie. Znajomy podrzucił mi golfika ażebym pomógł mu doprowadzić go do ładu, a w sumie mam znikome doświadczenie w gaźnikowcach. Jest to silnik 1.6 sama benzynka zasilony gaźnikiem nieszczęsnym Pierburgiem 2EE, jest to drugi gaźnik wrzucony do tego samochodu, z pół roku na nim jeździ, a kupiony był na szrocie. Generalnie chodzi o to że odpala super, ale gdy pochodzi kilka sekund na wolnych obrotach "w miarę" równo, później zaczyna strasznie falować, ale nie z identyczną częstotliwością, lecz jak mu wyjdzie. Momentami dochodzi do tego że praktycznie gaśnie, lub zgaśnie całkowicie. Zauwarzyłem że nastawnik przepustnicy dolnej ten pręcik co z niego wychodzi to się wsuwa to wysuwa naciskając na dźwignię przepustnicy, momentami bardzo chaotycznie, gdy przytrzymałem przepustnicę w jednym położeniu chodził równo, a pręcik z nastawnika dalej zachowywał się po swojemu, dlatego stwierdziłem że chyba w nim leży wina. Podstawa gaźnika wygląda na nie najgorszą, nie poszarpana, nie pęknięta, może jakaś wygnieciona? nie wiem, zauważyłem że marki "topran" , przewody podciśnieniowe wyglądają na ok, nie nówki, ale powinny być ok, nie przetarte, nie pęknięte. Podpinałem je zgodnie ze schematem z sieci. Gdy odpiąłem wielozłącze elektryczne od nastawnika silnik pracował bez przerwy na bardzo wysokich obrotach no i idealnie równo. Wówczas to ramie z nastawnika tak się wysunęło że wykręcało silnik na te obroty. A i jeszcze jedno spostrzeżenie, mam go wglądu stary nastawnik ze starym gaźnikiem, tam zauważyłem że to ramie nastawnika chodzi luźno, bez trudu można nim poruszać, a w tym co jest założony aktualnie w silniku to ramie chodzi ciężko, ciężko jest je wcisnąć do wewnątrz.

Proszę wszystkich którzy poświęcili te kilka minut na przeczytanie wiadomości o porady, bd szalenie wdzięczny ;) Pozdrawiam!

golf II 1.6 Benzyna falujące obroty

: pn maja 13, 2013 21:58
autor: Przemowil
Dodam jeszcze, że ogólnie jak on chodzi na wolnych obrotach to jest to dźwięk równo chodzącego silnika zmieszany z takim pyrkaniem, jakby pluciem z wydechu, i po kilku minutach testowania zauważyłem pod wydechem na podłodze duże krople wody z jakby olejem bądź czarną inną substancją w niej, sadza czy coś. Byłem go śmignąć teraz kawałek to zaobserwowałem że jak się dogrzeje silnik to wzrastają obroty do tego stopnia że puścisz nogę z gazu a on sobie nadal jedzie, ok 2000 do 3000 tyś ma na pewno wówczas, dokładnie nie jestem w stanie stwierdzić bo brak obrotka ;P

Re: golf II 1.6 Benzyna falujące obroty

: wt cze 11, 2013 20:51
autor: oberiba
Witam mam to samo co Ty :/ nie umiem sobie poradzić szukam i szukam nigdzie nie ma odpowiedzi ;/ proszę o pomoc

golf II 1.6 Benzyna falujące obroty

: śr cze 12, 2013 00:19
autor: tom33k
Winny prawdopodobnie gaźnik Pierburg 2EE jest bardzo kłopotliwym gaźnikiem. Jeżeli chcesz jeździć spokojnie to albo kupić po regeneracji albo zmiana na inny gaźnik lub monowtrysk. Uważam że kupowanie 2EE ze szrotu jest bez sensu ,ponieważ prawdopodobnie będzie w słabym stanie.

golf II 1.6 Benzyna falujące obroty

: śr cze 12, 2013 08:52
autor: czarnyjakmurzyn
Ja miałem podobną sytuację do czasu wywalenia Pierburga. Na szrocie bym nie brał, regenerowanego raczej też, bo Pierburg to jednak Pierburg... Najtaniej wyjdzie chyba wrzucić Jikov Lekr 28-30, ja mam u siebie i jest ok, ewentualnie Webera. A jak nie to wywalić gaźnik i dać wtrysk jednopunktowy, ale jeśli auto nie jest Twoje, to zaproponuj koledze zamianę 2EE na Jikov/Weber i będzie zadowolony.

golf II 1.6 Benzyna falujące obroty

: wt cze 18, 2013 13:48
autor: .Gandal.2013
Witam , jak byś nadal szukał takiego gaźnika to daj znać . posiadam taka sztukę na nowych podzespołach .Oddam nie drogo , po cenach kosztów regeneracji . Oczywiście w pełni sprawny i sprawdzony

golf II 1.6 Benzyna falujące obroty

: wt cze 18, 2013 17:23
autor: BolekLodz
Odepnij wtyczkę od silniczka przesłony ssania - jeśli pomoże, to pewnie w nim tkwi problem. Znajduje się on po lewej stronie gaźnika, wtyczka 2 pinowa, jeden przewód czarny, drugi nie pamiętam.

golf II 1.6 Benzyna falujące obroty

: czw gru 19, 2013 17:21
autor: Przemowil
Przepraszam że dopiero teraz ale po prostu z tamtym się uporałem a zapomniałem na śmierć o forum, dostałem sztukę tego samego gaźnika niby "pewnego" , założyłem no i niby do tej pory pracuje jako tako, nie ma rewelacji, ale da się jeździć, silnik trzyma w miarę obroty może troszkę faluje, ale nie gaśnie, co najważniejsze, znajomy dał sobie spokój po prostu się przyzwyczaił, pozdrawiam !:)